AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #1 Skrevet 22. januar 2021 Jeg er 15 år gammel og fikk en iPhone til jul av pappa. Pappa har mye bedre økonomi enn mamma (de er skilt) og hadde da råd til å kjøpe en iPhone til meg. Jeg ble svært overrasket da jeg selv åpnet gaven fra pappa og så telefonen. Jeg hadde ikke forventet at han skulle kjøpe noe så dyrt til meg, selv om jeg sa at jeg ønsket det. Jeg har bare hatt 2 tidligere telefoner som har kostet rundt 2000kr hver. Pappa sa at han syntes at jeg fortjente den nye iPhonen, siden de yngre stesøsknene mine ofte blir skjemt bort av både han og stemor. Jeg var kjempeglad og takknemlig for at han kjøpte den til meg, men jeg er skikkelig engstelig for hva mamma kommer til å si når hun ser den. Mamma og pappa har ikke hatt ett så godt forhold etter at de ble skilt. Mye krangling, diskusjoner, sjalusi osv.. Det har bare fungert sånn nogenlunde okei mellom dem de siste årene. Jeg overreagerer sikkert ekstremt, men jeg er bare så redd for at hun blir sur eller sint på meg når hun ser den nye telefonen min. Om pappa kjøper noe til meg eller gjør noe for meg og lillebroren min (som mamma aldri ville gjort eller kanskje ikke vil bruke penger på) så blir hun nesten litt sur på oss, som om det er våres feil at pappa bruker tid og penger på oss. Og da blir det dårlig stemning, og litt anspent mellom mamma og pappa igjen. Hva ville dere gjort om dere var i min situasjon? Jeg vil helst ikke skape drama og styr mellom mamma og pappa, om mamma blir sjalu eller synes jeg er bortskjemt. Om dette går dårlig, så blir sikkert hele helga + ukedagene i neste uke ødelagt nå når jeg er her hos mamma. Anonymkode: a82b3...35f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #2 Skrevet 22. januar 2021 Har moren din så mye peiling at hun vil forstå at det er den nyeste iPhonen da? Kanskje bare jeg som har lite peiling, men jeg hadde sikkert lagt merke til ny telefon, men ikke modell. Anonymkode: 1d016...c72 10
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #3 Skrevet 22. januar 2021 Det er uansett ikke din feil om det blir styr mellom moren din og faren din. Moren din burde unne deg såpas, og far velger selv hva han kjøper til julegave til deg. Anonymkode: f1d0d...2d3 20
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #4 Skrevet 22. januar 2021 Så dumt at forholdet mellom foreldrene dine er så anspent. Ikke lag noe ut av den nye iPhonen så kanskje moren din ikke tenker over det, men hvis hun spør så sier du bare at du fikk den til jul av faren din. Blir hun sur så får hun være sur, det er ikke ditt ansvar eller din feil, det må du huske. Kos deg med ny mobil Anonymkode: 9f8b0...b53 14
Gjest theTitanic Skrevet 22. januar 2021 #5 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er 15 år gammel og fikk en iPhone til jul av pappa. Pappa har mye bedre økonomi enn mamma (de er skilt) og hadde da råd til å kjøpe en iPhone til meg. Jeg ble svært overrasket da jeg selv åpnet gaven fra pappa og så telefonen. Jeg hadde ikke forventet at han skulle kjøpe noe så dyrt til meg, selv om jeg sa at jeg ønsket det. Jeg har bare hatt 2 tidligere telefoner som har kostet rundt 2000kr hver. Pappa sa at han syntes at jeg fortjente den nye iPhonen, siden de yngre stesøsknene mine ofte blir skjemt bort av både han og stemor. Jeg var kjempeglad og takknemlig for at han kjøpte den til meg, men jeg er skikkelig engstelig for hva mamma kommer til å si når hun ser den. Mamma og pappa har ikke hatt ett så godt forhold etter at de ble skilt. Mye krangling, diskusjoner, sjalusi osv.. Det har bare fungert sånn nogenlunde okei mellom dem de siste årene. Jeg overreagerer sikkert ekstremt, men jeg er bare så redd for at hun blir sur eller sint på meg når hun ser den nye telefonen min. Om pappa kjøper noe til meg eller gjør noe for meg og lillebroren min (som mamma aldri ville gjort eller kanskje ikke vil bruke penger på) så blir hun nesten litt sur på oss, som om det er våres feil at pappa bruker tid og penger på oss. Og da blir det dårlig stemning, og litt anspent mellom mamma og pappa igjen. Hva ville dere gjort om dere var i min situasjon? Jeg vil helst ikke skape drama og styr mellom mamma og pappa, om mamma blir sjalu eller synes jeg er bortskjemt. Om dette går dårlig, så blir sikkert hele helga + ukedagene i neste uke ødelagt nå når jeg er her hos mamma. Anonymkode: a82b3...35f Du ignorerer sure miner, og blir det kommentarer så kan du si at det er trist at hun ikke klarer å være glad på dine vegne. Hverken ditt eller hennes liv blir bedre av å si nei til gaver.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #6 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har moren din så mye peiling at hun vil forstå at det er den nyeste iPhonen da? Kanskje bare jeg som har lite peiling, men jeg hadde sikkert lagt merke til ny telefon, men ikke modell. Anonymkode: 1d016...c72 Altså, moren til en 15 åring kan være mellom 30 og 60 år. Jeg er 43 og vet godt hvordan en ny iphone ser ut.. Anonymkode: 48ac1...46d 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #7 Skrevet 22. januar 2021 Dette må moren din være voksen nok til å tåle. Anonymkode: 2482b...7eb 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #8 Skrevet 22. januar 2021 Det er utrolig trist å høre at dette går utover dere som er barn og uskyldige oppi det hele. Din far har ikke gjort noe galt ved å gi deg denne gaven, og du har heller ikke gjort noe galt ved å ta imot. Det virker for meg som om moren din er den som er nødt til å jobbe med seg selv. Det kan være det er sårende for moren din som kanskje ikke har råd til å gi så dyre ting, og er redd dette skal gjøre at dere liker faren deres bedre enn henne, og at den dårlige stemningen rett og slett bunner ut i at hun er usikker og føler seg utilstrekkelig som ikke kan gi dere alt dere har lyst på. Men dette er ikke noe dere som barn skal måtte lide under. Anonymkode: 98dc5...060 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #9 Skrevet 22. januar 2021 Fortell pappaen din om at du er redd for reaksjonen til mamma når hun får vite det, så kan han ta en telefon til moren din og fortelle det mens du er på samvær hos ham. Dette er mellom de to. Du har ikke gjort noe galt. Anonymkode: f1c07...d4e
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #10 Skrevet 22. januar 2021 Hadde kanskje gått for å 'late som ingenting', som flere nevner. Antagelig ser hun ikke forskjell på gammel og ny tlf? Uansett trist at det skal være sånn. Syns hun må godta dette uten sure miner. Antagelig føler hun seg bare mindreverdig for at hun ikke har råd til det samme, og er dårlig på å sjule det? Kanskje det går an å snakke ned henne, er ikke sikkert hun er klar over at det skinner gjennom. Anonymkode: cbf69...764
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #11 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Altså, moren til en 15 åring kan være mellom 30 og 60 år. Jeg er 43 og vet godt hvordan en ny iphone ser ut.. Anonymkode: 48ac1...46d Jeg er 58 og vet det også. Men ellers, kan det hende at mor er lei av å måtte stå for de kjedelige hverdagsbehovene som mat og klær mens far gjør seg populær ved å kjøpe dyre leker? Anonymkode: 536b2...61e 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #12 Skrevet 22. januar 2021 Kos deg med ny telefon! Moren din bør være glad på dine vegne. Det at hun ikke har råd til det, bør ikke hindre faren din i å gi deg det han har lyst til å gi deg. Anonymkode: 7a9b0...b75 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, moren til en 15 åring kan være mellom 30 og 60 år. Jeg er 43 og vet godt hvordan en ny iphone ser ut.. Anonymkode: 48ac1...46d Jeg er 30 og vet det ikke 😂 Anonymkode: 1d016...c72 4
Vampira Skrevet 22. januar 2021 #14 Skrevet 22. januar 2021 Kos deg med telefonen din. Håper din mor klarer å la være å la sin irritasjon over far gå ut over barna. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #15 Skrevet 22. januar 2021 Om moren din sier noe på det synes jeg at du helt klart kan be henne bli voksen. Anonymkode: 0a0a7...909 3
Gjest loveli Skrevet 22. januar 2021 #16 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså, moren til en 15 åring kan være mellom 30 og 60 år. Jeg er 43 og vet godt hvordan en ny iphone ser ut.. Anonymkode: 48ac1...46d Jeg er under 40 og aner ingenting om hvordan de telefonene ser ut.
PM75 Skrevet 22. januar 2021 #17 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kos deg med ny telefon! Moren din bør være glad på dine vegne. Det at hun ikke har råd til det, bør ikke hindre faren din i å gi deg det han har lyst til å gi deg. Anonymkode: 7a9b0...b75 Dette 👆 Moren din er voksen og burde unne deg denne gleden! 2
Sunnys Skrevet 22. januar 2021 #18 Skrevet 22. januar 2021 Tror nok ikke moren din er sur på deg, men at hun kanskje føler seg utilstrekkelig da hun selv ikke har økonomi til å gi dere en slik gave. kos deg med den nye tlf din, den fortjener du. mai at du har fått den i gave av pappa, og at du er veldig takknemlig og glad for den. Om hun er negativ så spør henne hva problemet er.. det er en gave til deg, noe hun bør være glad for på dine vegne 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #19 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er 58 og vet det også. Men ellers, kan det hende at mor er lei av å måtte stå for de kjedelige hverdagsbehovene som mat og klær mens far gjør seg populær ved å kjøpe dyre leker? Anonymkode: 536b2...61e Det er da ingenting i dette innlegget som tilsier at ts sin far ikke bidrar i hverdagen? Mor får uansett svelge litt kameler og ikke la sjalusi/uenigheter gå utover tenåringen sin. At man ikke går overens med sin eks skal ikke gå utover barna! Anonymkode: dee57...f0c 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #20 Skrevet 23. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er 58 og vet det også. Men ellers, kan det hende at mor er lei av å måtte stå for de kjedelige hverdagsbehovene som mat og klær mens far gjør seg populær ved å kjøpe dyre leker? Anonymkode: 536b2...61e Det er uansett ikke noe 15 åringen trenger å skulle stå til ansvar for. kos deg med ny telefon, og om moren din blir sur, så husk det ikke er din feil. Du har også lov å si ifra til mammaen din at du synes det er trist at det har blitt slik mellom foreldrene dine, og at du havner i midten av deres krangler. Det er ikke din feil noe av dette, så det skal heller ikke gå ut over deg. Anonymkode: fe4e5...496 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå