Gå til innhold

bilbatteri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler batteriet lettere blir utladd på bilen, og vet ikke årsak til det. 

Kan jeg finne ut om batteri er full ladet? og hvilke instrument skal jeg benytte?

I tilfelle hva skal det stå på instrumentet om batteriet er fullt?

ja, jeg må investere en startbooster samt. 

Samt jeg må kanskje bytte ut batteri på bilen? jeg vet ikke hvor lenge batteriet er blitt benyttet på bilen. Hvor lang levetid har evt. bilbatterier?

 

Anonymkode: 279c3...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få kjøpt dingsebomser som kan fortelle deg hva status er på batteriet ditt. 

Mye småkjøring, og spesielt når det er kaldt, tømmer batteriet. Å starte bilen krever mye strøm, og om du bare småkjører, får ikke batteriet ladet opp igjen det du taper på å starte. 

Her må jeg lade "kånebilen" min ofte nå, for siden jeg bare sitter på hjemmekontor, og bilen bare blir brukt på typ 1 km kjøretur til butikken, har den gått tom flere ganger i kulden. 

Anonymkode: e7894...1d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan få kjøpt dingsebomser som kan fortelle deg hva status er på batteriet ditt. 

Mye småkjøring, og spesielt når det er kaldt, tømmer batteriet. Å starte bilen krever mye strøm, og om du bare småkjører, får ikke batteriet ladet opp igjen det du taper på å starte. 

Her må jeg lade "kånebilen" min ofte nå, for siden jeg bare sitter på hjemmekontor, og bilen bare blir brukt på typ 1 km kjøretur til butikken, har den gått tom flere ganger i kulden. 

Anonymkode: e7894...1d7

hva betyr dingsebomser, og hvordan ser den ut? hvilken butikk selger?

Anonymkode: 279c3...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg forstår nå, regner med du mente digital multimeter. 

Anonymkode: 279c3...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hva betyr dingsebomser, og hvordan ser den ut? hvilken butikk selger?

Anonymkode: 279c3...2a7

Dingseboms = ting ;) Det finnes flere ulike, og du får kjøpt den på alt fra jula, biltema, clas ohlson, og diverse andre butikker som selger ting til bil. 

Anonymkode: e7894...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...