Gå til innhold

Hvordan slutte å hate seg selv?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kroppspress og hva menn like er gjentagende det perfekte. 

Hvem ønsker en med magefett og en del kilo for mye. 

Gir opp dette. 

Fortvilende for store damer med epleform. 

Anonymkode: 5b9b4...b2a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Det finnes menn som synes du er vakker uansett!❤

• Liker 4
Skrevet

Alle overvektige kan gå ned i vekt.

Alle som er i offerrollen, trives i offerrollen.

Anonymkode: f1358...5f0

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle overvektige kan gå ned i vekt.

Alle som er i offerrollen, trives i offerrollen.

Hva mener du med at alle i offerrolle trives der? 

Jeg prøver å gå ned i vekt. Gått ned 7 kg, men er lang vei å gå...

• Liker 1
Skrevet

Hvis ikke min mann er helt unik, så finnes det (mange) menn som definerer hva de synes er fint ut fra assosiasjoner. 

I sommer var han og jeg på stranda. Jeg spurte ham hva han syntes om alle de slanke, unge kvinnene i bikini? Han svarte (og virket veldig oppriktig) at han ikke hadde noen assosiasjoner til deres kropper. Derfor syntes han min var flottest.

Jeg tror vi kvinner er MYE strengere med oss selv enn vi trenger å være. 

Her er flere av mine tanker om å endre syn på egen kropp. Kanskje du finner noe du kan bruke der?

• Liker 3
Skrevet
Fioljenta skrev (13 minutter siden):

Hvis ikke min mann er helt unik, så finnes det (mange) menn som definerer hva de synes er fint ut fra assosiasjoner. 

I sommer var han og jeg på stranda. Jeg spurte ham hva han syntes om alle de slanke, unge kvinnene i bikini? Han svarte (og virket veldig oppriktig) at han ikke hadde noen assosiasjoner til deres kropper. Derfor syntes han min var flottest.

Jeg tror vi kvinner er MYE strengere med oss selv enn vi trenger å være. 

Her er flere av mine tanker om å endre syn på egen kropp. Kanskje du finner noe du kan bruke der?

Takk for innlegget ditt og likte innlegget ditt som lå i link. Det er sant at vi er ikke snill med oss selv. Jeg ser bare det negative med meg selv og ingenting positivt. 

Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for innlegget ditt og likte innlegget ditt som lå i link. Det er sant at vi er ikke snill med oss selv. Jeg ser bare det negative med meg selv og ingenting positivt. 

Vi mennesker har en egen evne til å finne den ene feilen etter den andre på oss selv. Jeg er intett untak.  Hver gang vi ser oss selv i speilet, finner vi en ny feil osv. Fenomenet her er, at disse feilene veldig ofte er usynlige for andre. Det er kun vi som ser feilene som, får oss til å føle oss totalt ubrukelige og verdiløse. Skal man få rettet disse feilene, som for andre er usynlige, er det kun et sted å begynne. Vi må begynne rettingen inne i vårt eget hodet ( hjernen ) fordi,  der inne ligge feilen. Derfor er det kun vi som kan se feilene. Rette ( slette feilene ) klarer man kansje ikke alene og trenger hjelp før man gir helt opp.

Dette er bare en tanke, ikke ment negativt. Har ikke lest alle innlegg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kroppspress og hva menn like er gjentagende det perfekte.

Husk at dette er menn som ikke ser deg som et mennesket, så bare slapp av, for det er vel ikke dem du vil ha?

Medsøtre som biter på kroppspress, trener mye og duller med seg selv er jo med i å skape kroppspress... Du har sikkert hatt lyst til å ha deres kropp? Jeg synes ikke medsøstrene dine gjør noe galt hvis vi tenker på helsegevinst, men når det blir kamp om mennene, blir det ofte funnet feil med seg selv... Man trenger ikke å være sylfide og se fjong ut for å få menn, skal du ha menn må du se upåvirket ut, men fremdeles se en kvinne som ikke gir totalt blaffen i sin egen kropp.

Det feminime og personligheten overgår alt i en kvinne synes jeg, selv ei som prøver så godt hun kan er faktisk godt nok... Det å manipulere sine egne gener med trening, har en tendens til å sprette tilbake hvis ikke man trener hele tiden... Så når man tar opp den kampen, må man også se fremover i tid og gjøre en livsendring...

Trivselsvekta er faktisk best, det er så fantastisk avslappende å ha en kvinne som kun tar seg av det feminime og velvære... Jeg synes iallfall det er bedre med ei som bruker en halvtime foran speilet, enn ei som bruker flere timer på et treningsenter😉

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg prøver å gå ned i vekt. Gått ned 7 kg, men er lang vei å gå...

Hvorfor sier du at du prøver? Spiser du i kaloriunderskudd, går du ned i vekt.

Ikke tenk på det som at det tar lang tid. Å gå ned i vekt tar tid, ja, men ikke evigheter, hvis du gjør det riktig - altså ikke "prøver". Å holde vekta etterpå, det tar resten av livet.

Sitat

Hva mener du med at alle i offerrolle trives der? 

Det er deilig å synes synd på seg selv, alle gjør det, av og til, jeg tror det er normalt. Men når man bruker selvmedlidenhet til å oppnå (noe man tenker på som) fordeler - få sympati, slippe unna ansvar og oppgaver - da er man i en offerrolle, og disse fordelene vil man jo ikke gi slipp på.

• Liker 2
Gjest TheCatLady
Skrevet

Ja, jeg tror også at vi er mye strengere med oss selv enn vi trenger å være. Småting som ingen andre ser blir blåst opp og så er det litt usunt å lese så mye om hva andre mener og se på kvinner i sosiale medier som viser seg frem. Det kan nesten virke som man må være perfekt for å nå opp. 

Synes det kan være vanskelig selv og jeg synes det er vanskelig å vite hvordan andre ser meg, men folk sier sjeldent positive ting til meg. Det er mye fokus på at jeg er stille, men andre ting får jeg sjeldent høre noe om. Så det er lett å få det til bli noe negativt og leser jeg andres meninger på nett så er det lett å henge seg opp i de negative meningene til andre. 

Noe jeg sluttet med for flere år siden var å slutte å sammenligne meg med andre. Jeg har aldri hatt lyst til å være noe andre, men tenkte at andre var bedre enn meg. Så begynte jeg heller å fokusere på meg og hva jeg ønsker. Det kan jo gå på både utseendet, personlighet og andre ting som mål i livet. 

Jeg har også begynt å endre syn på kroppen min, for det er usannsynlig at jeg skal bli like tynn som jeg var tidligere og ikke var det sunt heller. Om man er veldig misfornøyd med vekta så er det fullt mulig å gjøre noe med det, men gjør det innenfor rammer som passer deg og uten at det er skam knyttet til det. 

Jeg har større vanskeligheter med å godta personligheten og den jeg er enn hvordan jeg ser ut. Jeg er nok ikke pen eller har perfekt kropp, men samtidig er det heller ikke så ille at jeg ikke kan føle meg fin eller finne fine ting ved utseendet mitt. 

Skrevet

Unngå kvinneblader med bilder av «perfekte» damer og kropper. Unngå å følge folk på sosiale media som får deg til å føle deg dårlig.

Oppsøk svømmehaller, strender, kroppspositive kontoer på sosiale media og andre steder som lar deg se normale kropper i all sin prakt og variasjon.

Tenk på menn du føler/har følt deg tiltrukket av: har de alle vært modeller med solbrun hud og six-pack? Ikke? Hvorfor tror du at du må være modellpen for at menn skal like deg da?

Tenk på naturen: synes du treet som er litt skjevt er stygt? Tenker du det er feil at en blomst har gule sjatteringer selv om de andre blomstene er rosa? Synes du skogen burde bestå av bare unge bjørketrær og ingen gamle, skjeggete grantrær? Vi mennesker er en del av naturen, og variasjon er naturlig.

Du er akkurat som du skal være - du kan slanke deg, men gjør det for å få mer overskudd og giv, ikke fordi du hater deg selv. Og gjør det på en sunn måte som gagner kroppen din ❤️

• Liker 1
Skrevet

Ditt syn på deg selv er ikke andres syn på deg. Jeg hatet fregnene mine da jeg var tenåring og brukte tukt lag med sminke, folk sa det var fint med fregner, men jeg ble bare irritert.. fordi jeg synes det var stygt. Som voksen gir jeg faen, jeg orker ikke bruke energi på noe jeg ikke kan gjøre noe med, og har begynt å like fregnene mine. 
noen kg pluss minus spiller ingen rolle. Men om det plager deg kan du gjøre noe med det. Spise sunnere og mosjonere 

Anonymkode: e83d8...e78

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke har noe i mot å se nakne kropper anbefaler jeg dette Reddit-forumet: https://www.reddit.com/r/normalnudes/

For meg hjelper det mye å se andre kropper i alle slags fasonger 😊

Anonymkode: dbf5c...c36

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for mange positive svar med tips. Setter pris på. Suger til meg alle tips og råd. 

Er singel det gjør det ikke bedre. Ønsker å finne en mann som liker meg som jeg er. Føler at dette med utseende og kropp har så mye å si. 

Må prøve å få gjort noe med vekten siden jeg er så missfornøyd. Så håpet jeg klarer det. 

Skrevet

Det menn i hvert fall ikke liker er en jente som er usikker på seg selv og hele tiden sammenligner seg med andre. Det er turnoff for de fleste.

Dersom du ønsker å gå ned i vekt så gjør du det for deg selv fordi du vil trivs bedre i egen kropp. Og det målet bør være self love. Å hate seg selv er ingen god motivasjon, da er du dømt til å feile. Ha troen på deg selv! Når du klarer å bli glad i deg selv så blir alt lettere, til og med vektnedgang.

Anonymkode: 1cf3d...efc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det menn i hvert fall ikke liker er en jente som er usikker på seg selv og hele tiden sammenligner seg med andre. Det er turnoff for de fleste.

Dersom du ønsker å gå ned i vekt så gjør du det for deg selv fordi du vil trivs bedre i egen kropp. Og det målet bør være self love. Å hate seg selv er ingen god motivasjon, da er du dømt til å feile. Ha troen på deg selv! Når du klarer å bli glad i deg selv så blir alt lettere, til og med vektnedgang.

Anonymkode: 1cf3d...efc

Skjønner det. Dersom man ikke tror noe om seg selv kan man gjerne bli usikker på om den andre liker en osv, men hvordan fikse den selvtilliten at man er god nok? Blir ikke bedre at man skal tenke på at det er turn off for en mann. 

Tro at vektnedgang kan hjelpe noe, men det er ikke bare der det ligger, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...