Gå til innhold

Første dag på ritalin

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har adhd og har nå begynt med ritalin for første gang. Jeg tok kapselen rundt lunsj tider i dag. 

Glemte såklart at jeg ikke hadde spist på en stund, og fikk et rush i kroppen og fikk ganske munndiaré. Etter en times tid roet det seg litt, og jeg følte det gikk bra. Føler meg litt rar nå, er kvalm og har hjertebank. Vært litt daff og kanskje ikke helt meg selv. Men, det er jo første gangen jeg prøver!

Tenkte å høre her om noen har erfaringer med det? Går det over eller er det sånn?

Har lyst til å prøve Aduvanz etter et par uker, for å se hva som passer meg best. Hørt mye bra om det og min søster går på disse. Erfaringer??

Anonymkode: 7b273...275

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for medisindosering. - Matas, mod.
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!

Jeg har adhd og har nå begynt med ritalin for første gang. Jeg tok kapselen rundt lunsj tider i dag. 

Glemte såklart at jeg ikke hadde spist på en stund, og fikk et rush i kroppen og fikk ganske munndiaré. Etter en times tid roet det seg litt, og jeg følte det gikk bra. Føler meg litt rar nå, er kvalm og har hjertebank. Vært litt daff og kanskje ikke helt meg selv. Men, det er jo første gangen jeg prøver!

Tenkte å høre her om noen har erfaringer med det? Går det over eller er det sånn?

Har lyst til å prøve Aduvanz etter et par uker, for å se hva som passer meg best. Hørt mye bra om det og min søster går på disse. Erfaringer??

Skal sies at jeg føler meg mer rolig innvendig allerede! Men samtidig litt angstfølelse. Ikke noe jeg ikke kan leve med sånn sett, er mer kvalmen jeg er bekymret over.. 

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
Skrevet

Jeg fikk ro i kroppen. Som et glass vin, men uten rusen. Mindre tankekjør.  Kjenner ikke igjen det du beskriver. Er du helt sikker på at adhd diagnosen din er riktig? Kan være du "bare" har uro pga traumer e.l.

Anonymkode: dd0b1...d5b

• Liker 1
Skrevet

Mannen min opplevde mer angst på Ritalin, mens Aduvanz foreløpig har fungert mye bedre.

Anonymkode: e05ae...cf0

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg fikk ro i kroppen. Som et glass vin, men uten rusen. Mindre tankekjør.  Kjenner ikke igjen det du beskriver. Er du helt sikker på at adhd diagnosen din er riktig? Kan være du "bare" har uro pga traumer e.l.

Anonymkode: dd0b1...d5b

100% sikker

Skrevet

Tråden er ryddet for medisindosering. 

- Matas, mod. 

Skrevet

Du nevner angst, dette er bare en av bivirkningene som fremkalles ved bruk av Ritalin. Phsykose er en annen og meget alvorlig bivirkning. Du må snakke med legen din, mtp andre medikamenter.

Gjest NoDiablo
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 21.22):

Hei!

Har gått på Ritalin i over 20 år. Måtte trappe opp dosen for å se hva jeg tålte. De fleste bivirkninger vil gå over med tiden. Men om angstliknende symptomer og hjertebank (og i hvert fall psykose) vedvarer må du ta det opp med legen din. Har ikke selv erfaring med Aduvanz, men forstår den virker bra for mange.

Skrevet
NoDiablo skrev (På 22.1.2021 den 23.56):

Har gått på Ritalin i over 20 år. Måtte trappe opp dosen for å se hva jeg tålte. De fleste bivirkninger vil gå over med tiden. Men om angstliknende symptomer og hjertebank (og i hvert fall psykose) vedvarer må du ta det opp med legen din. Har ikke selv erfaring med Aduvanz, men forstår den virker bra for mange.

Ts her.

Mye bedre nå! Måtte nok gå seg litt til.

Takk for svar. Hva er symptomene på en psykose?? Siden det var flere som kommenterte det ble jeg litt skremt. Føler meg veldig bra nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...