Gå til innhold

Traume redd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fortalte samboer at jeg ikke trives på en plass nå. At jeg er lei meg.

Jeg har trives før, men noe skjedde som jeg ikke likte, og det vet han.

Men likevel. Han reagerte med ett overraskelses reaksjon: hææ?? Trives du plutselig ikke?

Denne reaksjonen trigget frem sterk redsel med en gang, jeg måtte ha avstand med en gang og reagerte med opprørt stemme (beskyttelse) ""Vet du ikke ka som har skjedd egentlig??!""

Og dette gjorde han frekk som fikk meg mer redd ( sint som beskyttelse). Jeg løp til slutt på soverommet og smelte døren igjen også kom gråten.

Trenger noen trøstende ord nå. Noen? Jeg har ingen som jeg kjenner som jeg vil snakke med nå.  Jeg er lei av å få disse reaksjonene, at jeg blir redd.

Anonymkode: f65ce...4fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du prøver formidle. Full forståelse for at din samboer heller ikke skjønner en dritt.

Anonymkode: eeee9...f02

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skjønner ikke hva du prøver formidle. Full forståelse for at din samboer heller ikke skjønner en dritt.

Anonymkode: eeee9...f02

Spurte om trøst, dette er ikke trøst. Men jeg var forberedt på at en slik kommentar ville komme. Du har ansiktet ditt bak en skjerm og velger å såre andre. Jaja, Karma til deg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

Mental helse er åpen døgnet rundt. Du kan nå dem på tlf 116 123

Anonymkode: f6e5b...c8e

Tusen takk. Men jeg tørr ikke ringe, skulle virkelig ønske jeg tørde det. Ts

Skrevet

Går uansett fint nå. Glem denne tråden og god kveld videre til de som fortjener det. Ts

Skrevet

Trøst er bare plaster. Du trenger vel heller terapi? Prøv å skaffe deg det. Gå til fastlegen. Ta med noe skriftlig om du ikke får til å forklare muntlig. 

Anonymkode: ff6c2...2a9

• Liker 5
Skrevet

Traume redd? Altså sånn i som at du tror du kommer til å dø? 

Anonymkode: c6e29...e7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trøst er bare plaster. Du trenger vel heller terapi? Prøv å skaffe deg det. Gå til fastlegen. Ta med noe skriftlig om du ikke får til å forklare muntlig. 

Anonymkode: ff6c2...2a9

Jeg spurte om trøst, fordi det var det jeg trengte der og da. Jeg har skaffet god hjelp/terapi, men det betyr ikke at jeg ikke lenger trenger trøst.  Hadde ikke vært mye som skulle til faktisk. Det kan føles ensomt å være redd, når ingen forstår. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg spurte om trøst, fordi det var det jeg trengte der og da. Jeg har skaffet god hjelp/terapi, men det betyr ikke at jeg ikke lenger trenger trøst.  Hadde ikke vært mye som skulle til faktisk. Det kan føles ensomt å være redd, når ingen forstår. Ts

Det var vel ingen som mente noe frekt her, men det var virkelig ikke lett å forstå hva som hadde skjedd ut fra innlegget ditt. Håper ting har roet seg. Lykke til. 

Anonymkode: 94ddc...e29

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg! Virker som du har teknikker for å identifisere hvorfor du reagerer som du gjør, og det er bra! Vet samboeren din om dette?

Vil bare gi deg støtte! Det kan være vanskelig å gjøre seg forstått over nett og det gjør det ikke bedre på et forum der man kan være anonym. Det er ikke alle som forstår. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan du forklare logikken din her? Hvorfor ikke traumatisert og redd, men død? I alle dager! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Google det. Greit å vite hva traumer er, for da er det lettere for deg å kunne være til hjelp om noen nær deg får dette eller har dette. Eller hvis du skulle få det selv. Ts 

Skrevet
Høsta skrev (17 minutter siden):

Kjære deg! Virker som du har teknikker for å identifisere hvorfor du reagerer som du gjør, og det er bra! Vet samboeren din om dette?

Vil bare gi deg støtte! Det kan være vanskelig å gjøre seg forstått over nett og det gjør det ikke bedre på et forum der man kan være anonym. Det er ikke alle som forstår. 

Tusen takk,  virker som du er god til å se igjennom linjene. Samboer vet ja, men likevel vil det være noen situasjoner det er vanskelig for han å forstå.  Men nå er alt bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk,  virker som du er god til å se igjennom linjene. Samboer vet ja, men likevel vil det være noen situasjoner det er vanskelig for han å forstå.  Men nå er alt bra.

Det er godt å høre! Jeg håper du og samboer kan finne en måte å gjøre dette enklere på neste gang det blir vanskelig for deg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...