Gå til innhold

Bo spartansk

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen år siden var jeg på sykkeltur i Norge og Sverige hele sommeren. Vi bodde da i telt og slo det opp der vi syntes det var hyggelig. Stort sett heldig med været. Sovepose og liggeunderlag gav varme nok. Badet eller vasket oss i sjø og vann. Skylte/vasket klærne i bekker. Bak en busk når man skulle på do. Lagde mat på kokeapparat. Det hadde nok ikke gått så bra som det gjorde om det hadde vært vinter. Til å begynne med litt utfordrende å få gjort "nr. 2" under åpen himmel, men det ble fort en vane og vi oppdaget ganske tidlig at vi ikke var alene om det kan man jo si. Vi møtte mange hyggelige mennesker, både skandinaver og andre. Noen på sykkel, andre på telttur med bil eller bobil. Kort sagt et ganske enkelt, avslappende og ukomplisert sommerliv.

Anonymkode: 4af19...347

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For noen år siden var jeg på sykkeltur i Norge og Sverige hele sommeren. Vi bodde da i telt og slo det opp der vi syntes det var hyggelig. Stort sett heldig med været. Sovepose og liggeunderlag gav varme nok. Badet eller vasket oss i sjø og vann. Skylte/vasket klærne i bekker. Bak en busk når man skulle på do. Lagde mat på kokeapparat. Det hadde nok ikke gått så bra som det gjorde om det hadde vært vinter. Til å begynne med litt utfordrende å få gjort "nr. 2" under åpen himmel, men det ble fort en vane og vi oppdaget ganske tidlig at vi ikke var alene om det kan man jo si. Vi møtte mange hyggelige mennesker, både skandinaver og andre. Noen på sykkel, andre på telttur med bil eller bobil. Kort sagt et ganske enkelt, avslappende og ukomplisert sommerliv.

Tenker med skrekk og gru på alle menneske-rukene og det brukte dopapiret som ligger i natur og veikanter. 😐

Anonymkode: 856b0...260

Skrevet

I mer eller mindre hele oppveksten min ble sommeren tilbrakt på en hytte uten vann og strøm. Vi storkoste oss der alle sammen (litt usikker på om moren min syntes det var like stas hele tiden da, en periode var vi 4 barn under 7 år)  Hytta er i familien enda, men har fått innlagt strøm. Vann må vi fremdeles hente i bekken.  Jeg synes fremdeles det er koselig å være der en langhelg i ny og ne, men jeg hadde aldri vurdert å bo fast der  :) 

Anonymkode: 77f60...0f0

• Liker 1
Skrevet
Smeltemann skrev (På 21.1.2021 den 18.33):

Hei.

Er det noen som har levd ut drømmen sin om å bo enkelt?

Da mener jeg uten strøm,vann og det vi ellers har i et moderne hjem.

Ikke min drøm. Prøvde en hytte en gang. Dro hjem etter mindre enn 48t. Vår hytte er ikke luksuriøs, men har vann, strøm og innedo 😄 Jobber nå med å få på plass dusjkabinett, så blir det perfekt.

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker med skrekk og gru på alle menneske-rukene og det brukte dopapiret som ligger i natur og veikanter. 😐

Anonymkode: 856b0...260

Det går an å grave det ned. 

Skrevet
Knirke skrev (10 timer siden):

Det går an å grave det ned. 

Selvsagt rydder man opp etter seg så godt som man kan. Jeg pleier å finne meg et sted hvor man ikke vil gå utenom i et slikt ærend, borte fra stier og vann, og graver det ned om det er mulig eller brenner papiret om det ikke er brannfare. Når jeg ovenfor skrev at vi oppdaget at vi ikke var alene om det, var det ikke på grunn av forsøplingen, men rett og slett fordi man ikke har noen dør å lukke. Når man da er flere som overnatter på samme sted, blir det man gjør ikke alltid så privat som det egentlig burde være.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...