Gjest Smeltemann Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Hei. Er det noen som har levd ut drømmen sin om å bo enkelt? Da mener jeg uten strøm,vann og det vi ellers har i et moderne hjem.
Aragorn ll Elessar Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Jeg har levd på den måten når jeg har vært på ferie noen ganger. Det er greit i en 7-14 dager, men det er ikke en måte jeg ville levd helle året. 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Har ikke prøvd det, men kunne på mange måter tenkt meg det. Tror en av grunnene til at jeg ikke tør er at jeg er alt for glad i å ta en dusj. Anonymkode: a5bea...9c4
Gjest Smeltemann Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 Lunaris skrev (1 minutt siden): Hvorfor uten vann? For å komme nærmere naturen. Ikke vann som går i rør inn i huset.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 Broren min gjorde det i ett år. Måtte komme til meg for å vaske klær da. Og dusjet på treningssentret. Det gikk visst greit men han var ganske glad da han fikk ordentlig leilighet. Anonymkode: 00e3a...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 simple living alaska og fynyth er fine youtubekanaler om folk som lever relativt enkelt. Anonymkode: a5bea...9c4
Gjest Smeltemann Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): simple living alaska og fynyth er fine youtubekanaler om folk som lever relativt enkelt. Anonymkode: a5bea...9c4 Ja du mener vi skal sluke sånne serier rått? Jeg synes vi har for mange ting, Har du jobb, skal du ha fin bil, fint hus, campingvogn,hytte. Veldig mye materiell verdier.
T-Rex Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: simple living alaska og fynyth er fine youtubekanaler om folk som lever relativt enkelt. Anonymkode: a5bea...9c4 Jo da, du kan tåle det for en periode. Men da er du søren så glad for bekvemmelighetene, når du får tilgang til dem.
Gjest Lunaris Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 Smeltemann skrev (17 minutter siden): For å komme nærmere naturen. Ikke vann som går i rør inn i huset. Naturen er jo ett av de viktigste elementene vann....
Gjest Smeltemann Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 Lunaris skrev (Akkurat nå): Naturen er jo ett av de viktigste elementene vann.... Derfor det er fint å bære det inn med bøtte. Litt mere praktisk at vannbøtta fryser eller at vannrøret fryser. Kaldt på vinteren.
Fuglen Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 Jeg bodde en periode hos en familie i regnskogen i Australia, der hadde de ikke innlagt vann, men brukte filtrert regnvann og hadde flislagt utedusj som var skjermet mot huset/hagen, men åpen mot regnskogen. Husker det var helt herlig å dusje der. De hadde utedo med samme ordning, funket helt fint. De hadde også et aggregat. Hadde fint klart å bo sånn, men kanskje ikke i Norge 😆 2
Gjest Smeltemann Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 Er for kaldt i Norge til sammenligning.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 Jeg vet en familie som bodde slik, dvs de hadde en stikkontakt som de kun brukte til mobil og pc. De hadde barn også. Anonymkode: 21dba...9ce
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 Jeg følger et svenskt par på youtube som bor på hytta som er off-grid i Jämtland. Men de er åpen på at de bruker fasiliteter hos familie i en landsby 2 km unna. Vaskemaskin, har fryser der, lader større batterier der osv. Kanalen heter Talasbuan. De er åpen på både utfordringer og fordeler. Jeg syns de utrolig flink, men har mine tvil om de klarer å fortsette å bo sånn med barn i mange år og de har familie i nærheten. Anonymkode: 2cc28...158 1
Knirke Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 Skulle gjerne prøvd å bo på hytta i et år (uten strøm og vann), bare for å prøve.. Men da må jeg bli singel først... Har bodd i båt før, men det kan i grunn ikke regnes som spartansk. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #19 Skrevet 23. januar 2021 Fuglen skrev (På 21.1.2021 den 19.17): Jeg bodde en periode hos en familie i regnskogen i Australia, der hadde de ikke innlagt vann, men brukte filtrert regnvann og hadde flislagt utedusj som var skjermet mot huset/hagen, men åpen mot regnskogen. Husker det var helt herlig å dusje der. De hadde utedo med samme ordning, funket helt fint. De hadde også et aggregat. Hadde fint klart å bo sånn, men kanskje ikke i Norge 😆 Oi, kan du fortelle mer om hvordan det var å bo slik? Hvordan kom du i kontakt med denne familien? Anonymkode: 97e85...772
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #20 Skrevet 23. januar 2021 Har det jo sånn på hytta, men det lengste jeg har bodd der er vel bare en måneds tid så det er jo noe alle kan klare helt fint. Har dog bodd litt over tre måneder i vanlig leilighet (med strøm) men uten vann. Fikk hente vann i dagligvarebutikken i nabobygget, men tungt å bære opp alle trappene til leiligheten min. Hatet å vaske klær! Klesvasken var nok det aller mest slitsomme. Anonymkode: f6793...c59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå