Thomasine Skrevet 21. januar 2021 #1 Skrevet 21. januar 2021 Av en eller annen grunn jeg ikke vet om fikk jeg melding på Min Helse om at jeg er registrert og satt på liste for vaksinen. Jeg har ikke søkt og jobber ikke i helsevesenet. Jeg har begynnende diabetes, men tror den er under kontroll. Legen passer på. Er 50 år ung...😉 Vil at foreldrene mine og andre i risikogruppene skal få den før meg og det kan jo hende de gjør..men syns det er rart jeg fikk den meldingen? Andre som har fått en sånn melding som IKKE regner seg som i risikogruppa? Bør man ringe legen og be om en begrunnelse?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #2 Skrevet 21. januar 2021 Måtte du gå inn i minhelse og se, eller kom det varsel på mail eller sms? Jeg vil gjerne være i dine sko, og er spent på hvordan varselet kommer. Anonymkode: 11e0d...c15
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 Jeg fikk melding om vaksine og har hørt om flere som også har fått det. Så vidt jeg har forstått så skal alle 45+ vaksineres i tillegg til de eldre og oss mellom 18-44 med underliggende sykdom. Det er tydelig at de sender sms til alle som er i gruppene som skal vaksineres, men det er ikke vår tur før de med høyere risiko får vaksinen. Anonymkode: 9296c...0d8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk melding om vaksine og har hørt om flere som også har fått det. Så vidt jeg har forstått så skal alle 45+ vaksineres i tillegg til de eldre og oss mellom 18-44 med underliggende sykdom. Det er tydelig at de sender sms til alle som er i gruppene som skal vaksineres, men det er ikke vår tur før de med høyere risiko får vaksinen. Anonymkode: 9296c...0d8 Alle 45+ eller alle 45+ som ønsker? Anonymkode: 56040...b71
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle 45+ eller alle 45+ som ønsker? Anonymkode: 56040...b71 Tilbys vaksine, da. Det er vel ikke tvang. Anonymkode: d8f75...b27 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 Jeg så at i Trondheim sender de ut sms til alle som står for tur, og så må man selv gå inn og booke tid for første og andre dose. Det sto også at de som ikke vil ha vaksinen bør si fra så dosen kan gå videre til neste. Regner med noe lignende andre steder. Hvordan blir det med de som ikke har mobiltelefon, tro? Anonymkode: 11e0d...c15
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tilbys vaksine, da. Det er vel ikke tvang. Anonymkode: d8f75...b27 Hvis du sier nei, blir du ganske upopulær, får jeg inntrykk av... Anonymkode: 56040...b71
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg så at i Trondheim sender de ut sms til alle som står for tur, og så må man selv gå inn og booke tid for første og andre dose. Det sto også at de som ikke vil ha vaksinen bør si fra så dosen kan gå videre til neste. Regner med noe lignende andre steder. Hvordan blir det med de som ikke har mobiltelefon, tro? Anonymkode: 11e0d...c15 Jeg fikk sms og epost fra Trondheim kommune: "Nå starter vaksineringen i Trondheim. Sjekk at du har riktig kontaktinfo, slik at du blir orientert om når det blir din tur." så lå det ved en lenke. Denne eposten fikk jeg i tillegg: Dette er en melding fra Trondheim kommune: Viktig: Sjekk om du har oppgitt riktig kontaktinfo Nå er det på tide å sjekke om du og dine står oppført med riktig kontaktinfo slik at vi kan kontakte deg når det blir din tur for å få korona-vaksine. Trondheim kommune er i ferd med å igangsette en omfattende massevaksine av byens befolkning. Vaksineprogrammet følger den oppsatte prioriteringslisten fra Folkehelseinstituttet. Du vil bli orientert når det er din tur til å bli vaksinert. Først når du har fått informasjon om at det er din tur, går du inn på på Trondheim kommunes nettsider for koronainformasjon og bestiller dag og time for vaksinering. Når kommunen starter massevaksineringen vil altså hver enkelt bli orientert om når og hvordan du kan bestille time for vaksinering. I all hovedsak vil informasjon om vaksine bli gitt via mobiltelefonen, med tilpasninger for de som ikke kan kontaktes på denne måten. Du skal altså ikke kontakte kommunen for å bestille vaksine før du får beskjed om at det snart er din tur. Derfor er det viktig at du har oppgitt riktig kontaktinformasjon. Sjekk riktig kontaktinformasjon For at vi skal kunne kontakte deg på enklest mulig måte må du sørge for at du har oppgitt riktig kontaktinformasjon (både for digital kommunikasjon og postadresse) på www.altinn.no Har du bare har behov for å oppdatere de digitale opplysninger kan du oppdatere via denne lenken til norge.no Be noen om hjelp Vi har forståelse for at noen synes det kan være vanskelig å logge seg på slike nettsteder. Derfor er det lurt om du spør noen du kjenner om å hjelpe deg om du står fast. Du som er pårørende oppfordres til å sjekke med dine nærmeste om de er registrert i det nasjonale systemet, og hjelpe til med å få på plass riktig kontaktinformasjon både for digitalpost og via Posten. Registrer info på vegne av andre For personer som ikke har tilgang til mobiltelefon eller digital kommunikasjon er det også mulig for pårørende å registrere kontaktinformasjon på vegne av disse, og sørger for å videreformidle viktige beskjeder fra myndighetene. For å få tilgang til andres digitale postkasse må du kontakte kundeservice for den digitale postkasseløsningen du har valgt. Du kan lese mer om kommunens varslingssystem til privatpersoner og bedrifter i denne artikkelen. På nettsidene til Trondheim kommune finnes det også en samleside med relevant informasjon om korona-pandemien. Hilsen kommunen din Anonymkode: 9296c...0d8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du sier nei, blir du ganske upopulær, får jeg inntrykk av... Anonymkode: 56040...b71 Hvor? Anonymkode: 5c970...ed0 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor? Anonymkode: 5c970...ed0 Blant dem som mener at alle MÅ ta vaksine...«Dugnad« og blablabla Anonymkode: 56040...b71
T-Rex Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 Jeg vet ikke helt hvordan de prioriterer. Men jeg tar vaksinen når jeg får tilbud om det. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fikk sms og epost fra Trondheim kommune: "Nå starter vaksineringen i Trondheim. Sjekk at du har riktig kontaktinfo, slik at du blir orientert om når det blir din tur." Anonymkode: 9296c...0d8 Bare at hvis de ikke har riktig kontaktinformasjon, så får du jo ikke meldingen... Ser de hvem som har fasttelefon hvis de prøver å sende ut sms til disse? Dette gjelder fortsatt mange eldre, som heller ikke har nett. Oslo kommune har ikke sendt ut noe såvidt jeg vet, så Raymond Johansen og co er vel ikke så langt fremme i planleggingen som de liker å gi inntrykk av da. Anonymkode: 11e0d...c15
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare at hvis de ikke har riktig kontaktinformasjon, så får du jo ikke meldingen... Ser de hvem som har fasttelefon hvis de prøver å sende ut sms til disse? Dette gjelder fortsatt mange eldre, som heller ikke har nett. Oslo kommune har ikke sendt ut noe såvidt jeg vet, så Raymond Johansen og co er vel ikke så langt fremme i planleggingen som de liker å gi inntrykk av da. Anonymkode: 11e0d...c15 Det er sant, det sto også dette i eposten: "Du som er pårørende oppfordres til å sjekke med dine nærmeste om de er registrert i det nasjonale systemet, og hjelpe til med å få på plass riktig kontaktinformasjon både for digitalpost og via Posten." Hvordan fant vi din e-postadresse: Din e-postadresse er registrert i Statens register over digital kontaktinformasjon og reservasjon. Du kan lese mer om registeret hos Digitaliseringsdirektoratet på https://norge.no/oppdater-kontaktinformasjon Varslingsadressen for virksomheter er registrert i Enhetsregisteret. Oppdatering/endring av varslingsadresser gjøres via profilen til virksomheten i Altinn, www.altinn.no. Dette er en automatisk e-post. Svar blir ikke lest. Med vennlig hilsen Trondheim kommune Anonymkode: 9296c...0d8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 SKal man ta vaksinen på spesielle steder i kommunen, eller er det ens vanlige lege en skal bestille time hos? Anonymkode: cd669...154
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): SKal man ta vaksinen på spesielle steder i kommunen, eller er det ens vanlige lege en skal bestille time hos? Anonymkode: cd669...154 I e-posten jeg fikk fra Trondheim kommune sto det at man skulle logge seg inn på kommunen sine sider for å bestille dag og tid til vaksinering, etter at jeg har fått beskjed om at det er min tur. Anonymkode: 9296c...0d8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Blant dem som mener at alle MÅ ta vaksine...«Dugnad« og blablabla Anonymkode: 56040...b71 Hvorfor bryr du deg med deg? Er det ikke nok at du får velge selv? Må du ha applaus fra folk også? Anonymkode: 5c970...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor bryr du deg med deg? Er det ikke nok at du får velge selv? Må du ha applaus fra folk også? Anonymkode: 5c970...ed0 Å nei da du, jeg ønsker at alle skal respektere hverandres meninger, noe disse «dugnad» folka ikke gjør Anonymkode: 56040...b71 4
Thomasine Skrevet 21. januar 2021 Forfatter #18 Skrevet 21. januar 2021 Jeg fikk sms om å logge meg inn på Min Helse. Der var det beskjed fra fastlegen min om at jeg var satt på liste og får beskjed når.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 For et mas. Vi må vel ikke registrere oss? Har ikke tenkt å ta noe vaksine. Kommunen sender sms hele tiden om at jeg må registrere meg. Nei det skal jeg ikke! Anonymkode: 7983a...5da 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #20 Skrevet 21. januar 2021 7 minutter siden, Thomasine said: Jeg fikk sms om å logge meg inn på Min Helse. Der var det beskjed fra fastlegen min om at jeg var satt på liste og får beskjed når. Må man ha konto der? Ser ikke ut som man kan få det lenger. Anonymkode: 11e0d...c15
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå