Gå til innhold

Kriterier for koronatest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke symptomer er «gyldige» for å kunne ga en test? Føler meg ikke i form, føler meg sånn tung og forkjøla i hodet, litt tett i nesa, men ikke noen uttalte luftveisproblemer.

er hjemme fra jobb fordi jg jobber tett på masse folk, og man leser jo om folk som tester positivt og som har vage symptomer som ikke er de klassiske feber og hoste..

så er «dårlig form» og forkjølelsesFØLELSE kriterier nok for å ta en test?

Anonymkode: db028...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 0906a...61e

• Liker 1
Skrevet

Er ikke så mange kriterier for å ta test. Bare bestill deg en test

Skrevet

Skulle ønske flere tester seg. Jeg kjenner mange som har vært og er skikkelig forkjølt med både hoste og tett/rennende nese som ikke gidder å teste seg. I butikken går de også, og på besøk til eldre.. når jeg spør om de har testa seg, får jeg til svar at «neida, det er bare en vanlig forkjølelse.» 🙄

Anonymkode: d8d9e...147

Skrevet

I Bergen på teststasjonen trenger du ingen begrunnelse for å teste.

Det er vel slik på de fleste teststasjoner?

• Liker 1
Skrevet

Tror de fleste kommuner kjører "better safe than sorry" på testing. Så med mindre kommunen din sliter med testkapasiteten bør terskelen for å teste seg være lav.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skulle ønske flere tester seg. Jeg kjenner mange som har vært og er skikkelig forkjølt med både hoste og tett/rennende nese som ikke gidder å teste seg. I butikken går de også, og på besøk til eldre.. når jeg spør om de har testa seg, får jeg til svar at «neida, det er bare en vanlig forkjølelse.» 🙄

Anonymkode: d8d9e...147

Joda, helt klart. Og derfor jeg tenker å være better safe han sorry. Men føler det er alt for lite til å kalle det symptomer, på en måte. Føler meg bare litt hanglete og forkjøla i hodet, uten at jeg har noen uttalte symptomer.

så lurer litt på om det kan være så vagt. Men man leser jo om så stort spenn i symptomer så..

Anonymkode: db028...467

Skrevet

Det litt opp til kommunen, men de fleste tester alle som vil om de kan komme til stasjonen. 

Folk med gode grunner kan bli prioritert og få svar tidligere. 

Anonymkode: 1f369...8ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...