AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Hei, Jeg er litt bekymret for min katt, og ønsket å høre litt om deres erfaringer. Hun er ca fem måneder, og innekatt. Hun er fin i pelsen og virker generelt glad. Halen er stort sett rett opp når hun går, pelsen er fin, hun er snill og har et godt lynne. Jeg leker en del med henne i løpet av en dag, men lar henne leker litt alene også, slik at hun skal kunne beherske det også. Som regel går det veldig fint, men ca en gang per dag fått hun "byger" hvor hun plutselig raser rundt i rakettfart, hopper og bykser og spinner opprettet møbler. Ørene ligger bakover, og pupillene er store. Det ser ut som litt vill lek, og det varer ikke særlig lenge. Men jeg er livredd for at dette er et adferdsproblem? Kan nevnes at hun ikke er aggressiv mot meg, og ødelegger ikke noe. Det ser ut som om det plutselig er mye energi som må ut. Og så roer det seg plutselig, og hun er tilbake til normal. Kosete, rolig og god. Vet ikke om det har noe å si, men det er en liten britisk korthår. Er det noe som plager henne? Normalt? Noe hun vil vokse av seg? Evt. ting jeg bør undersøke? Anonymkode: 1de2c...76e
kisskissbangbang Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Høres ut som en katt. Min er sju år, og får enda sånne fauker av og til. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 kisskissbangbang skrev (1 minutt siden): Høres ut som en katt. Min er sju år, og får enda sånne fauker av og til. Takk for svar! Godt å høre. Ble bare litt engstelig når jeg ikke fikk noe særlig treff på søk annet enn at katt er aggressiv med ørene bakover. Anonymkode: 1de2c...76e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Høres helt normalt ut for en ung katt. Det heter raptus, og både unge katter og hunder kan få raptus. Det er ikke unormalt eller noe å uroe seg for 🙂 Anonymkode: 70ed7...815 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Google 'raptus katt', så finner du masse om dette 🙂 Ofte skjer dette på en viss tid av døgnet, som for eksempel på kvelden, grytidlig på morgenen eller til og med midt på natten Anonymkode: 70ed7...815 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres helt normalt ut for en ung katt. Det heter raptus, og både unge katter og hunder kan få raptus. Det er ikke unormalt eller noe å uroe seg for 🙂 Anonymkode: 70ed7...815 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Google 'raptus katt', så finner du masse om dette 🙂 Ofte skjer dette på en viss tid av døgnet, som for eksempel på kvelden, grytidlig på morgenen eller til og med midt på natten Anonymkode: 70ed7...815 TUSEN TAKK, dere! Å, det var godt å lese. Jeg er nok litt hønemor og litt vár på adferden, livredd for å gjøre noe feil. Anonymkode: 1de2c...76e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå