AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Man kjenner vel som regel ikke sin egen kroppslukt - om ikke en har trena/svetta fælt eller no da... Men la oss si at du lukter. Hadde du ønsket at noen hadde fortalt deg det? Arbeidskolleger etc? Og HVORDAN ville du ha blitt fortalt det? Anonymkode: d0e30...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Nære venner og familie? Ja. Kollegaer? Nei Anonymkode: 485d1...024 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kjenner vel som regel ikke sin egen kroppslukt - om ikke en har trena/svetta fælt eller no da... Men la oss si at du lukter. Hadde du ønsket at noen hadde fortalt deg det? Arbeidskolleger etc? Og HVORDAN ville du ha blitt fortalt det? Anonymkode: d0e30...a9d Huff, jeg hadde en jobb en gang som gjorde at jeg måtte si det. Det var skikkelig ubehagelig, men jeg fortalte han på en pen måte at flere hadde klaget. Han tok det pent og sa han skulle ta turen til toalettet og vaske seg, han visste det tydeligvis ikke selv. Den der er ikke lett altså. Men si det veldig forsiktig og pent. Anonymkode: 14c9d...f5f 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Av mannen min eller ungene mine. Ikke av noen andre. Men, om det måtte til, så hadde jeg tålt det. Og hadde foretrukket å vite det fremfor at andre unngikk meg. Anonymkode: bfffb...24a 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Når jeg gikk 2 året på videregående, tok læreren min med meg ut i gangen og sa bare: Du lukter noe jævlig til svette. Ikke visste jeg det selv, og for en ung og usikker dame ble det litt mye så jeg gråt som rakkern og dro hjem. Kanskje litt barnslig reaksjon, men. Jeg begynte å røyke for å "maskere" svettelukten/være sikker på at man ikke kjente den. Den dag i dag sliter jeg enda med litt usikkerhet ifht. svettelukta mi om jeg skal være ærlig 😅 Anonymkode: 55e41...989 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg gikk 2 året på videregående, tok læreren min med meg ut i gangen og sa bare: Du lukter noe jævlig til svette. Ikke visste jeg det selv, og for en ung og usikker dame ble det litt mye så jeg gråt som rakkern og dro hjem. Kanskje litt barnslig reaksjon, men. Jeg begynte å røyke for å "maskere" svettelukten/være sikker på at man ikke kjente den. Den dag i dag sliter jeg enda med litt usikkerhet ifht. svettelukta mi om jeg skal være ærlig 😅 Anonymkode: 55e41...989 da opplevde vi det samme😅 ble også fortalt det på vg2 og begynte å gråte etterpå å var så flau. Anonymkode: 0c609...4f3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når jeg gikk 2 året på videregående, tok læreren min med meg ut i gangen og sa bare: Du lukter noe jævlig til svette. Ikke visste jeg det selv, og for en ung og usikker dame ble det litt mye så jeg gråt som rakkern og dro hjem. Kanskje litt barnslig reaksjon, men. Jeg begynte å røyke for å "maskere" svettelukten/være sikker på at man ikke kjente den. Den dag i dag sliter jeg enda med litt usikkerhet ifht. svettelukta mi om jeg skal være ærlig 😅 Anonymkode: 55e41...989 Det er da bare å dusje daglig, bruke deo og skifte klær. Pass på at ikke syntetiske plagg lukter surt. Anonymkode: f918f...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Ei på jobben luktet veldig ille, dårlig kroppslukt samt sterk mat. Det var såpass ille at foreldre i garderoben reagerte og kollegaene mine ble kvalme av den intense lukta. Ei annen kollega tok henne til side og sa det på en pen måte at hun hadde veldig kraftig lukt, og at det var sjenerende. Har aldri luktet vondt siden. Jeg ville definitivt visst det! Tenk om jeg skulle stått og pratet med foreldre (jobber i barnehage), og de hadde snakket om meg når de kom i bilen eller ved leggetid og sagt hvor ekkelt jeg hadde luktet. Hadde dødd! Har ei forelder nå som lukter helt vanvittig gammel svette og røyk, og det nesten er uutholdelig å være i samme rom som henne. Hvem skal si noe til henne? Det blir ikke meg.. Anonymkode: a2dd2...4c4 2
Gjest ti10 Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 Selvfølgelig vil jeg at folk sier det, slik at jeg ikke fortsetter å gå rundt og stinke! Helst på en hyggelig måte, selvfølgelig, og ja, det hadde nok vært pinlig der og da, men heller det enn at man skal gå rundt og stinke i flere år. Sånt kan jo ødelegge mye både sosialt og på jobb hvis man ikke gjør noe med det.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er da bare å dusje daglig, bruke deo og skifte klær. Pass på at ikke syntetiske plagg lukter surt. Anonymkode: f918f...6d8 I ungdomstiden spesielt, er det mange som sliter med at de svetter, uten at de kan noe for det. Et tips kan være å ha med våtservietter, deo og ekstra t-skjorte så man har mulighet til å fikse seg litt. Man føler seg mer trygg sosialt når man vet man kan skifte om man skulle svette mye. Anonymkode: a08e9...b91 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #11 Skrevet 20. januar 2021 Hadde en person på jobb som hadde en forferdelig fotsvettelukt. Det var så ille at jeg faktisk brakk meg av lukta. Det ble tatt opp på et møte at alle måtte sjekke skoa sine og ikke tatt opp direkte med personen. Tror nok h*n skjønte det da vedkommende prøvde å maskere lukta med parfyme. Etter det så har det heldigvis ikke vært noen lukt. Det må sikkert ha vært et eller annet som skjedde med kroppen til den personen akkurat i den tiden, for det var ikke et problem et par og før og har heller ikke vært et problem etter. Om jeg lukter håper jeg noen sier ifra, men man trenger ikke legge det fram som om alle har klaget feks på jobb. Man kan ta det diskret og ikke legge det fram som om alle har pratet bak ryggen på en. Anonymkode: 126f6...bb6 1
Gjest ti10 Skrevet 20. januar 2021 #12 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ei på jobben luktet veldig ille, dårlig kroppslukt samt sterk mat. Det var såpass ille at foreldre i garderoben reagerte og kollegaene mine ble kvalme av den intense lukta. Ei annen kollega tok henne til side og sa det på en pen måte at hun hadde veldig kraftig lukt, og at det var sjenerende. Har aldri luktet vondt siden. Jeg ville definitivt visst det! Tenk om jeg skulle stått og pratet med foreldre (jobber i barnehage), og de hadde snakket om meg når de kom i bilen eller ved leggetid og sagt hvor ekkelt jeg hadde luktet. Hadde dødd! Har ei forelder nå som lukter helt vanvittig gammel svette og røyk, og det nesten er uutholdelig å være i samme rom som henne. Hvem skal si noe til henne? Det blir ikke meg.. Anonymkode: a2dd2...4c4 Er barnet hennes velstelt, da? Ikke for å kuppe tråden, og man kan jo selvsagt ha sympati med folk, og alle vet at ikke alle er så heldige her i livet osv, osv, osv, men det er vel naturlig å spørre seg om et menneske som ikke har orden på personlig hygiene i den grad du beskriver er skikket til å oppfostre et barn?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #13 Skrevet 20. januar 2021 Jeg ville gjerne likt å vite det. Kunne sikkert vært kleint men kleinere å vite at folk snakket om og unngikk meg fordi jeg luktet. Anonymkode: fd85e...8b2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #14 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Huff, jeg hadde en jobb en gang som gjorde at jeg måtte si det. Det var skikkelig ubehagelig, men jeg fortalte han på en pen måte at flere hadde klaget. Han tok det pent og sa han skulle ta turen til toalettet og vaske seg, han visste det tydeligvis ikke selv. Den der er ikke lett altså. Men si det veldig forsiktig og pent. Anonymkode: 14c9d...f5f Da synes jeg du burde sagt det, uten å si at flere har andre hadde klaget! Det hadde nok holdt at du sa at DU kjente det, så slapp ham å føle seg dum foran alle.... Anonymkode: ecaac...386 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #15 Skrevet 20. januar 2021 Har i perioder slitt med lekkasje. Første gangen var det et par som hintet om knipeøvelser, men det var ingen som sa noe om at jeg luktet. De snakket om knipeøvelser før jeg innså at jeg hadde lekkasje. Den dag i dag blir jeg utrolig flau over at jeg ikke skjønte hintene deres (var tenåring). Det hadde vært mye bedre om de sa fra slik at jeg kunne gjort noe konkret med det asap Anonymkode: e82e2...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #16 Skrevet 20. januar 2021 Folk må lære seg å ikke bli krenket av andre sin kroppslukt. De vet trolig ikke selv at de stinker sterk parfyme. Synes at man skal tåle å lukte andre sin tåfis, så lenge den ikke tar helt knekken på en. Men før man blir krenket er det på plass å ta en tur til legen først. Anonymkode: 59cff...744
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #17 Skrevet 20. januar 2021 Ja, men ikke av noen som står bak meg i butikken. Men ville satt pris på det fra alle jeg kjenner. Mye virkelig vondt lukt har jo og medisinsk årsak som kan trenge behandling. Anonymkode: 196bf...1a4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #18 Skrevet 20. januar 2021 Neitakk! Aksepter meg som jeg er ! Anonymkode: 37c3d...c46
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #19 Skrevet 20. januar 2021 Ja. Det er selvsagt ubehagelig å høre, men da kan man jo gjøre tiltak. Hvis man ikke vet - hvorfor skal man gjøre noe? Anonymkode: 84aff...92a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #20 Skrevet 20. januar 2021 Jeg er litt usikker, ble mobbet 1vdg fordi jeg visstnok stinket, jeg gjorde ikke det det var bare noen sjalu jenter som satte ut rykter. Men uansett i den alderen er man sårbar og det satte en støkk i meg, årevis etterpå var jeg livredd for å lukte noe som helst. På jobb for en stund tilbake hørte jeg noen nevne at noen luktet, jeg måtte bare spørre med en gang er det meg? Dere må si hvis det er meg. Men usikker på hvordan jeg hadde taklet det hvis de faktisk hadde sagt at det var meg. Når de nevnte hvem det var så har jeg merket lukt jeg og, men ikke følt at den var så sjenerende, bare over snittet svette lukt. Anonymkode: 22c70...564
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå