Gå til innhold

Kleint med stesøsken, hjelp?:0


julie0372

Anbefalte innlegg

Jeg er j18 og "stebroren" min er 23 og skal bo hos hos (med pappa og stemor) en uke nå, og jeg gruer meg sååå. Han føles absolutt ikke som en bror for meg, vi møtes sånn aldri, kanskje en gang i året eller noe. Han er så mye eldere og kulere enn jeg er, jeg blir så sykt klein og stille, vet ikke hva jeg skal si... Spesielt når vi skal spise middag sammen! Jeg kommer bare til å sitte der og stirre på tallerkenen min, ååå. Det er greit når broren min er der, for da snakker de to sammen også er jeg helt stille ved siden av, men vi har aldri vært alene bare vi to, og vi har aldri hatt en samtale sammen selv om vi har" kjent" hverandre i sånn ti år! Dette høres veldig merkelig ut, men det er sånn situasjonen er. Hva skal jeg gjøre??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det føles som at jeg må spise middag og bo med en random populær gutt fra vgs hahahha ikke broren min

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bli voksen.

Anonymkode: a9a02...9f6

Jeg prøver! Ååå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

julie0372 skrev (Akkurat nå):

Jeg prøver! Ååå

Prøv litt hardere!

Anonymkode: 90f3e...efb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

julie0372 skrev (Akkurat nå):

Men hva skal jeg si under middagen??

«Har dere hatt en fin dag»? 
«Var maten god»?

»Har dere hørt/lest/sett».........

Eller bare ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (1 minutt siden):

«Har dere hatt en fin dag»? 
«Var maten god»?

»Har dere hørt/lest/sett».........

Eller bare ingenting. 

Er det ikke rart om jeg ikke sier noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snakker ikke foreldrene dine med ham?

Anonymkode: 8c89c...80f

Jo, men da blir jeg sittende helt stille mens de snakker... hahaha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om du måtte spise middag med forskjellige random populære gutter fra vgs? Nå skal du sikkert studere snart, få deg jobb, flytte hjemmefra, du må jo snakke med folk, vips så bor du i et studentkollektiv der du deler kjøkken og stue med andre, og de igjen har med random kjærester og venner som du må spise middag med og smalltalke med hver eneste dag. Bare å venne seg til. I dag har dere Joe Biden og innsettelsen å snakke om. Været? Korona er jo et trygt samtaletema, hvordan er det for han der han studerer/jobber/bor? 

Anonymkode: f748d...0e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

julie0372 skrev (7 minutter siden):

Jo, men da blir jeg sittende helt stille mens de snakker... hahaha

Hvorfor kan du ikke bli med i samtalen?

Anonymkode: 8c89c...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

julie0372 skrev (52 minutter siden):

Jeg er j18 og "stebroren" min er 23 og skal bo hos hos (med pappa og stemor) en uke nå, og jeg gruer meg sååå. Han føles absolutt ikke som en bror for meg, vi møtes sånn aldri, kanskje en gang i året eller noe. Han er så mye eldere og kulere enn jeg er, jeg blir så sykt klein og stille, vet ikke hva jeg skal si... Spesielt når vi skal spise middag sammen! Jeg kommer bare til å sitte der og stirre på tallerkenen min, ååå. Det er greit når broren min er der, for da snakker de to sammen også er jeg helt stille ved siden av, men vi har aldri vært alene bare vi to, og vi har aldri hatt en samtale sammen selv om vi har" kjent" hverandre i sånn ti år! Dette høres veldig merkelig ut, men det er sånn situasjonen er. Hva skal jeg gjøre??

Det er vel bare å være stille. Det er helt normalt å være litt sjenert med noen man ikke kjenner så godt. Ikke alle er utadvendte og uredde på alle områder, og det er ok! Slapp av, ikke prøv åvære kul,bare vær den du er og si de tingene du vanligvis sier. Han er nok ikke så "kul" som du tror heller.😅 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svartfugl skrev (2 timer siden):

Det er vel bare å være stille. Det er helt normalt å være litt sjenert med noen man ikke kjenner så godt. Ikke alle er utadvendte og uredde på alle områder, og det er ok! Slapp av, ikke prøv åvære kul,bare vær den du er og si de tingene du vanligvis sier. Han er nok ikke så "kul" som du tror heller.😅 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også synes at småprat kan være litt kleint. Men det hjelper å tenke at jeg er ikke MER ansvarlig enn andre å holde i gang en samtale. 

Anonymkode: 4688f...52a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg kan også synes at småprat kan være litt kleint. Men det hjelper å tenke at jeg er ikke MER ansvarlig enn andre å holde i gang en samtale. 

Anonymkode: 4688f...52a

Veldig sant! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Under middagen svarte jeg da pappa/stemor stilte spørsmål, og han svarte da de stilte han spørsmål, men vi to snakket ikke sammen i det hele tatt og så ikke på hverandre engang!!! hahahha uff. I morgen og på fredag når jeg skal på skolen før han våkner, men kommer hjem når han er hjemme og før pappa/stemor kommer hjem, da må jeg jo si hei til ham når jeg åpner døren... Er det veeeldig rart om jeg ikke sier noe og bare går inn på rommet mitt (som er rett ved inngangen)? Ellers må jeg gå inn i stua eller på rommet hans og si hei... Hvorfor er jeg sånn her?? hahhaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som du er forelsket i stebroren din spør du meg. 

Anonymkode: 7d683...3c0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres mer ut som du er forelsket i stebroren din spør du meg. 

Anonymkode: 7d683...3c0

hahaha nei er ikke det, er bare at det er kleint siden vi aldri har snakket sammen selv om vi har vært "søsken" i ti år. Altså, han sier ikke noe til meg han heller, men han synes nok jeg er veldig rar og klein som er så stille rundt ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp ingen av oss sa hei da jeg kom hjem fra skolen, så vi bare sitter i hvert vårt rom og har ikke sagt et ord selv om vi to har vær hjemme i fire timer! åååå jeg er så klein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...