Gå til innhold

Jeg er misunnelig!!! Hjelp meg!!!


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

Min søster er gravid, og hun skal giftes med den mannen hun elsker til sommeren og jeg klarer ikke å være helt gira av begeistring på hennes vegne fordi jeg er syk av misunnelse og avensjukhet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du det du sier der??

Det er jo søstra di..

man blir da glad på familie og venners vegne når de har det godt/oppnår noe e.l.

Er det ikke noe som heter sånn ca;

en ekte venn er en som støtter sine venner i motgang og MEDgang..

det er en viktig evne å ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jo, jeg er glade for henne, og ønsker dem alt godt!

men jeg er eldst og derfor er d litt "sårt" at hun gifter seg først, og jeg "bare" er på #samboernivå#...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke bare vel:)

Samboer er jo begynnelsen på noe varig, er det ikke? (forhåpentligvis selvsagt)

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men har det for meg at du er noen og tyve.

For noen er det viktig å gifte seg, andre ikke.

Men hvis du føler at du har funnet HAN så er du jo ganske sikra da:) Og om det da blir et år eller to til.. så bor dere jo sammen..og elsker hverandre..selv om dere ikke er gift.

Det går seg til Sexysadie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart at du ikke klarer å glede deg på din søsters vegne. Tror nok hun hadde blitt skuffet om hun fikk vite dette.

Men synd for deg. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Skjønner deg litt jeg... Vi skal gifte oss neste vår, men har ikke fortalt det til noen enda. I går fikk vi vite at broren til min kjære og og kona skal ha barn i april, en mnd før bryllupet. Det er selvfølgelig kjempekoselig! Men nå er hele familien i hundre pga dette barnet (første barnebarn og oldebarn), og jeg føler at bryllupet vårt kommer til å drukne helt i alt styret rundt den ungen... Tåpelig å tenke sånn, men.... Det er ikke alltid lett å styre hva man føler. Du får bare prøve å se positivt på det. Du har vel også funnet mannen i ditt liv? Det er stort det! Hva gjør det vel da at hun er først ute med bryllup og barn? Skjønner godt at du gjerne ville vært først siden du er eldst, men det er lite du kan gjøre med det. Tenk på fordelene med å bli tante da! Å kunne skjemme bort ungen, og levere den fra deg når den blir for slitsom.... (er tante selv!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ville ha det andre har, er ikke ensbetydende med at man ikke ønsker dem alt godt. Ikke vær så fordømmende. Sexysadie, du har helt legitime følelser. Det er lov å ha "sinte" følelser i forbindelse med noe sånt.

Man føler seg satt tilbake. Noen andre får det en selv ikke får, men så veldig gjerne vil ha. For oss som har passert 30 gjelder dette særlig det å få barn. Man oppdager at noen andre "får det til" før en selv.

Samme med bryllup. Jeg har venninner som har gått gjennom tøffe brudd i perioden hvor vi planla bryllup. Det er tøft - det er faktisk j**la tøft.

Dette er ikke farlig sexysadie - det er lov. Hold det bare for deg selv, ikke la henne vite om det.

Jeg vet at du innerst inne gleder deg for søsteren din, det blir bare litt borte i dine egne vonde følelser. Og det blir helt sikkert din tur også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Føler med deg!

Men prøv å fokuser på at du faktisk har en samboer!! Det er jo mange som ikke har noen i det hele.. Det hadde vel vært trist i denne situasjonen, det?

Sammenlign nå følelsene du har for din kjære med dem du får når du ser for deg å gå helt allene i bryllupet.. Så tenker jeg at du smiler litt over din egen lykke også, eg..

Og så kan du jo glede deg over at hun er "testkjøreren" din.. Så du kan lære av hennes feil når det en gang blir din tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Min søster er gravid, og hun skal giftes med den mannen hun elsker til sommeren og jeg klarer ikke å være helt gira av begeistring på hennes vegne fordi jeg er syk av misunnelse og avensjukhet!!!

Jeg synes dette er en dårlig egenskap å ikke kan glede seg over andres gleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelse er en helt vanlig menneskelig egenskap. Klart vi alle er misunnelige innimellom, og som regel er det irrasjonelt. MEN: Tenk på at når du da en gang gifter deg, så er det søsteren din som er misunnelig på deg fordi HUN allerede er ferdig med det! Din tid kommer! Så legg misunnelsen til side, og hjelp søsteren din med bryllupet og gled deg til din tid kommer. For det gjør den! Tenk at du har noe godt i vente litt frem i tid. Din søsters bryllup kommer også til å være en flott opplevelse for deg!

Til gjest som har gravid søster og som ikke har sagt noe om bryllup: Ærlig talt, hvordan kan familien din glede seg over bryllupet deres når dere ikke har sagt noe enda? Og jeg tror dere tar helt, fullstendig feil når det gjelder bryllupet, det er som å si at man bare kan glede seg over EN ting av gangen! Jeg er sikker på at familien din kommer til å glede seg over babyen til søsteren din OG til bryllupet deres. Broren min fikk barn 2 mnd før min søster giftet seg, og vi var, hele familien, ekstatiske over begge hendelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Har sjelden hatt det mer pyton enn i forkant av bryllupet til broren min, som er et par år yngre enn meg. Du er jo tross alt heldig som har samboer. Det er ikke gøy å nærme seg 30, være alene og lillebrodern gifter seg! Det er jo ikke det at man ikke er glad på søskens vegne, men.....

Trøst deg bare med at bryllupet sikkert blir en koselig dag!

Sørg for å ha noe å gjøre i forkant av bryllupet (jeg hadde eksamen dagen før) og under bryllupet (ta bilder, åpne presanger el).

Dessuten kan det være lurt å ikke si for mye om det til søsteren din.

Og hvis samboeren vil, kan jo dere begynne å tenke på bryllup....

LYKKE TIL! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...