Gå til innhold

Gratulerer du alle dine venner på fb med dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og da mener jeg «alle», som i alle du har listet opp der. 
 

Gratulerer du alle? Eller ikke? 
Hvor mye bruker du fb? 
Synes du det er rart noen gratulerer alle? Synes du det er rart noen aldri gratulerer noen?

 

Litt uten for dette kanskje, men i min familie er vi svært delte om denne meningen (ser jeg). 

Vi har en del som har noe å selge folket, som søker å bli sett/hørt, få likes og følgere. Jeg har full forståelse at dette er deres «arena», og at de er nødt å være synlig som mulig. Og da som i både legge ut viktige innlegg, som selfie, kommentere andres bilder og tråder og gratulere «alle» de har listet opp.

En annen del av familien er på motsatt side. Som ønsker å være privat, ikke har en jobb de kan fronte på some, og ser ingen grunn i å poste noe som helst på fb. Dette er folk som kun må ha fb fordi mye av skole/kultur deles der, barnas venners foreldre snakker sammen i grupper, osv. Dette er folk som mener at de de trenger å ha kontakt med, kontakter de via andre kanaler, som tlf, SMS eller andre private meldingsfunksjoner. Den delen gratulerer aldri fb-venner. Og deres virkelig venner ringer de eller sender privat melding på bursdager. 
 

Den tredje delen av familien står litt midt i mellom. De har ingen ting de må fronte eller selge inn via fb, de legger ikke ut tråder og skriverier om seg selv, men legger gjerne ut bilder ved «større anledninger» (bursdag, jul, osv).
De ser på fb som en viktig sosial arena, hvor det er svært viktig å opptre profesjonelt ovenfor alle. Derfor liker de alle venners innlegg, gratulerer alle med dagen og bruker derfor mye tid på fb.


Hvordan gjør du det i forhold til fb og bursdagshilsninger?

 

Anonymkode: 140bb...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gratulerer de jeg har kontakt med utover Facebook. Får aldri bursdagspåminnelser heller så det blir med de jeg husker selv. 

Anonymkode: 28188...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir for mye. Og føles unaturlig å gratulere folk jeg omtrent ikke ville hilst på på butikken engang. 

De jeg er nær, får en telefon eller privat melding. De jeg er mindre nær men likevel vil ha en viss kontakt med, får melding på fb. De andre gjør jeg ikke noe med. 

Anonymkode: fd31e...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Facebook veldig sjeldent. Og jeg gratulerer aldri noen der. De jeg syns er naturlig å gratulere, har jeg nummeret til. Så da blir det enten en sms eller en oppringing:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og da mener jeg «alle», som i alle du har listet opp der. 
 

Gratulerer du alle? Eller ikke? 
Hvor mye bruker du fb? 
Synes du det er rart noen gratulerer alle? Synes du det er rart noen aldri gratulerer noen?

 

Litt uten for dette kanskje, men i min familie er vi svært delte om denne meningen (ser jeg). 

Vi har en del som har noe å selge folket, som søker å bli sett/hørt, få likes og følgere. Jeg har full forståelse at dette er deres «arena», og at de er nødt å være synlig som mulig. Og da som i både legge ut viktige innlegg, som selfie, kommentere andres bilder og tråder og gratulere «alle» de har listet opp.

En annen del av familien er på motsatt side. Som ønsker å være privat, ikke har en jobb de kan fronte på some, og ser ingen grunn i å poste noe som helst på fb. Dette er folk som kun må ha fb fordi mye av skole/kultur deles der, barnas venners foreldre snakker sammen i grupper, osv. Dette er folk som mener at de de trenger å ha kontakt med, kontakter de via andre kanaler, som tlf, SMS eller andre private meldingsfunksjoner. Den delen gratulerer aldri fb-venner. Og deres virkelig venner ringer de eller sender privat melding på bursdager. 
 

Den tredje delen av familien står litt midt i mellom. De har ingen ting de må fronte eller selge inn via fb, de legger ikke ut tråder og skriverier om seg selv, men legger gjerne ut bilder ved «større anledninger» (bursdag, jul, osv).
De ser på fb som en viktig sosial arena, hvor det er svært viktig å opptre profesjonelt ovenfor alle. Derfor liker de alle venners innlegg, gratulerer alle med dagen og bruker derfor mye tid på fb.


Hvordan gjør du det i forhold til fb og bursdagshilsninger?

 

Anonymkode: 140bb...404

Blir mest gratulerer på etterskudd.

Er tvunget til å ha FB men er kun innom 1-2g i mnd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Facebook hele tiden, men for messenger og jobb "Siden" for markedsføring.
Gratulerer familie og de nærmeste vennene. Da vi ikke bor i samme land, med samme tidssoner blir det vanskelig å skulle ringe og møtest. Hadde jeg ikke hatt dette som eneste plassen der jeg har alt av familie og venner og at jobben min trenger den siden, hadde jeg slette Facebook tvert 😛 

Anonymkode: 170d9...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir slappere og slappere på det. Blir så mange etter hvert. Men prøver å gratulere de nærmeste da. 

Anonymkode: 76fe0...74e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer mine aller nærmeste venner og familie, kanskje 10 av 400 venner. Synes alltid det er rart å få bursdagshilsen av noen jeg såvidt er på hils med hvis jeg møter de på butikken. 

Anonymkode: 36438...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gratulerer mange av de, ja, men nå har jeg få venner på FB og kjenner dermed de aller fleste veldig godt. De fleste er enten familie eller nære venner, og de er en selvfølge å gratulere. 
 

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bursdager kommer ikke opp før dagen eller to dager etter, da gratulerer jeg sjeldent. Ellers kommer det faktisk an på dagsform om jeg gratulerer eller ikke. Enkelte personer skiller seg ut og får gratulasjon uansett men de kan jeg telle på en hånd.

Anonymkode: 83fea...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gratulerer de som jeg kjenner, de jeg har litt kontakt med og de som jeg hadde slått av en prat med på gata og tatt opp kontakten med. 

De som jeg ikke gratulerer er de jeg egentlig ikke kjenner, men som jeg har som Facebookvenn pga vi gikk i samme klasse uten å henge sammen eller andre sammenhenger som gjør at vi bare la hverandre til uten at vi har noe kontakt. 

 

Anonymkode: be62c...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lenger. Er blitt høyst tilfeldig hvem som får gratulasjoner og ikke. Sender priv mld til de nærmeste. 

Anonymkode: 8249a...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Orker ikke lenger. Er blitt høyst tilfeldig hvem som får gratulasjoner og ikke. Sender priv mld til de nærmeste. 

Anonymkode: 8249a...188

Ja, jeg har kommet dithen at jeg bare gratulerer de som jeg har nær kontakt med. Sjelden jeg gratulerer på Facebook 

 

Anonymkode: be62c...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Bare de nærmeste jeg har kontakt med og som tar kontakt med meg.

Uansett så får folk 1000 bursdagshilsninger på facebook.

Anonymkode: c47f8...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det aldri med noen, heller ikke familie. Har også fjernet min fødselsdag der slik at jeg ikke får tilbake (med unntak av kanskje moren min og litt slikt).

Anonymkode: f1192...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer de på fb som jeg hadde følt at jeg hadde kjent såpass at jeg hadde sagt hei til om jeg møtte de på gata. Har vel stort sett bare folk jeg kjenner forholdsvis godt på fb, resten har jeg slettet fra vennelista. 

Anonymkode: c4955...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Har også fjernet min egen bursdag. Kvalitet > kvantitet. Jeg sender bursdagshilsen til de jeg kan bursdagen til. Det er mye hyggeligere

Anonymkode: e2619...22a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og da mener jeg «alle», som i alle du har listet opp der. 
 

Gratulerer du alle? Eller ikke? 
Hvor mye bruker du fb? 
Synes du det er rart noen gratulerer alle? Synes du det er rart noen aldri gratulerer noen?

 

Litt uten for dette kanskje, men i min familie er vi svært delte om denne meningen (ser jeg). 

Vi har en del som har noe å selge folket, som søker å bli sett/hørt, få likes og følgere. Jeg har full forståelse at dette er deres «arena», og at de er nødt å være synlig som mulig. Og da som i både legge ut viktige innlegg, som selfie, kommentere andres bilder og tråder og gratulere «alle» de har listet opp.

En annen del av familien er på motsatt side. Som ønsker å være privat, ikke har en jobb de kan fronte på some, og ser ingen grunn i å poste noe som helst på fb. Dette er folk som kun må ha fb fordi mye av skole/kultur deles der, barnas venners foreldre snakker sammen i grupper, osv. Dette er folk som mener at de de trenger å ha kontakt med, kontakter de via andre kanaler, som tlf, SMS eller andre private meldingsfunksjoner. Den delen gratulerer aldri fb-venner. Og deres virkelig venner ringer de eller sender privat melding på bursdager. 
 

Den tredje delen av familien står litt midt i mellom. De har ingen ting de må fronte eller selge inn via fb, de legger ikke ut tråder og skriverier om seg selv, men legger gjerne ut bilder ved «større anledninger» (bursdag, jul, osv).
De ser på fb som en viktig sosial arena, hvor det er svært viktig å opptre profesjonelt ovenfor alle. Derfor liker de alle venners innlegg, gratulerer alle med dagen og bruker derfor mye tid på fb.


Hvordan gjør du det i forhold til fb og bursdagshilsninger?

 

Anonymkode: 140bb...404

Jeg prøver å gratulere de fleste, men noen er det bare ikke naturlig å gjøre det med. Har ingen bestemt "strategi". Siden det ofte kan gå en dag eller to uten at jeg er innom FB så glipper jo en del... Var mer aktiv på FB før men deler noen bilder av og til hvis vi har vært på en spesiell tur el.

Anonymkode: d6d23...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...