AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Jeg skal til fastlegen i slutten av uken. Bruker man munnbind der inne? Anonymkode: a9d99...d57
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 I hvert fall her i kommunen, ja (Oslo). Anonymkode: ec223...522 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 Ja, det er offentlig rom. Anonymkode: 85aed...47e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Ikke i Bergen, verken på sykehus eller hos fastlege. Dvs, jeg gjør, men ikke legene. Har til og med fått høre «vi har avstand, så du kan ta av deg munnbindet, altså». Syns personlig det er helt hinsides. Hvor mange pasienter møter ikke en lege hver dag? Og så å være uten munnbind for både pasient og lege? Samme på Haukeland sykehus, legen hadde ikke munnbind og var tett oppi meg i en halvtime. Jeg er ikke hysterisk, men jeg vil ikke oppsøke smitte, heller Anonymkode: 9a8b8...283 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Jeg fikk melding av mitt fastlegekontor om at de ønsket at vi brukte munnbind. Men jeg bor i stor by med (i allefall da jeg hadde time) ganske høy smitte. Vet ikke hvordan det er der du bor, men du kan jo ringe legekontoret og spørre hva de ønsker? Eventuelt bare går du med munnbind dit og ser an. Bedre å komme med, enn uten tenker jeg Anonymkode: cbb97...c29 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke i Bergen, verken på sykehus eller hos fastlege. Dvs, jeg gjør, men ikke legene. Har til og med fått høre «vi har avstand, så du kan ta av deg munnbindet, altså». Syns personlig det er helt hinsides. Hvor mange pasienter møter ikke en lege hver dag? Og så å være uten munnbind for både pasient og lege? Samme på Haukeland sykehus, legen hadde ikke munnbind og var tett oppi meg i en halvtime. Jeg er ikke hysterisk, men jeg vil ikke oppsøke smitte, heller Anonymkode: 9a8b8...283 De gjør det på mitt fastlegekontor i Bergen. Både leger og pasienter. Anonymkode: cbb97...c29 1
Hoppetaujenta Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 Alle fikk utlevert i resepsjonen før venteværelset og alle brukte det sist jeg var hos legen. Er jo bare en selvfølge å gjøre slikt nå for tiden og vi beholdt det på under hele konsultasjonen også. Tok det ikke av før jeg var utendørs igjen og helt sikker på at jeg var alene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Skrevet 20. januar 2021 Ja. Trondheim. Anonymkode: 724d9...84d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #11 Skrevet 20. januar 2021 Ja jeg bruker munnbind når jeg skal til legen min i bergen. Alle som kommer inn går og med munnbind har jeg sett. Anonymkode: c8c92...657
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #12 Skrevet 20. januar 2021 Lege i en liten kommune men munnbind på pasientene ikke på legen med mindre de skal kjenne på kroppen din da tar de på. Anonymkode: a6ec5...6d0
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #13 Skrevet 20. januar 2021 Her ønsker de at alle bruker munnbind hos legen ja. Selv om min fastlege satt og drakk kaffe da jeg kom inn og tok munnbindet sitt av og på og det hang på den ene øret. Anonymkode: 11560...e31
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #14 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke i Bergen, verken på sykehus eller hos fastlege. Dvs, jeg gjør, men ikke legene. Har til og med fått høre «vi har avstand, så du kan ta av deg munnbindet, altså». Syns personlig det er helt hinsides. Hvor mange pasienter møter ikke en lege hver dag? Og så å være uten munnbind for både pasient og lege? Samme på Haukeland sykehus, legen hadde ikke munnbind og var tett oppi meg i en halvtime. Jeg er ikke hysterisk, men jeg vil ikke oppsøke smitte, heller Anonymkode: 9a8b8...283 Jeg bor i Bergen og bruker et ganske stort fastlegekontor, der brukte alle legene munnbind, og det samme ble pasientene bedt om å gjøre. Har to venninner som jobber som fastleger i Bergen, begge bruker munnbind på kontoret og ber pasientene om det samme. Jeg jobber på sykehus, og vi skal ikke bruke munnbind hos pasientene uten at det er grunn til det. Pasienten skal screenes ved ankomst, og ikke komme hvis de har symptomer eller har vært i nærheten av noen med smitte. Det samme gjelder oss ansatte, og dermed er smitterisikoen liten. Anonymkode: f79c6...77d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #15 Skrevet 20. januar 2021 Bor i mellomstor by. Alle på legekontoret, ansatte og pasienter bruker munnbind. Anonymkode: 6c939...f59
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 Tok blodprøve og alle pasientene på venterommet hadde munnbind, bor i ganske liten by utenfor drammen. Like greit å gjøre det om du er i tvil 😊 Anonymkode: 0f90c...b9a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 Her bruker pasientene munnbind, legen bruker munnbind, visir og hansker. Anonymkode: 7fc43...9fb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 23.52): De gjør det på mitt fastlegekontor i Bergen. Både leger og pasienter. Anonymkode: cbb97...c29 Men ikke på Haukeland. Anonymkode: fc3ea...234
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 10.41): Jeg bor i Bergen og bruker et ganske stort fastlegekontor, der brukte alle legene munnbind, og det samme ble pasientene bedt om å gjøre. Har to venninner som jobber som fastleger i Bergen, begge bruker munnbind på kontoret og ber pasientene om det samme. Jeg jobber på sykehus, og vi skal ikke bruke munnbind hos pasientene uten at det er grunn til det. Pasienten skal screenes ved ankomst, og ikke komme hvis de har symptomer eller har vært i nærheten av noen med smitte. Det samme gjelder oss ansatte, og dermed er smitterisikoen liten. Anonymkode: f79c6...77d Ikke legekontoret i Olsvik, og det er ikke lite. Anonymkode: fc3ea...234
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå