Gå til innhold

Pusse opp i blokk under corona

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som mange er inne på, enkelte ting må få lov til å gå videre. Som at håndverkere også må få lov til å jobbe - de kan ikke miste jobben fordi du skal beholde den (og sitte på hjemmekontor).

Synes det er helt innafor, og hvis du da vurderer det slik at hjemmekontor ikke er mulig, så er det din arbeidsgiver og ditt problem, ikke naboen som velger å pusse opp. Sjefen din skal hjelpe deg med dette, hvis det blir et stort problem.

Anonymkode: 63d5b...9f2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv pusset opp ett bad i pandemien.  Riktignok rekkehus.

Håndverkere  har ikke hjemmekontor og du vil komme langt med kommunikasjon. F.eks avtale pigging  til et par dager med innlagt pause for ekstra konsentrasjon. Snakk sammen, så blir alt lettere.

Spør om hva som skal utføres, fremdrift og mulighet for å ta hensyn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

For et krast svar. Har ikke skrevet at verden kretser rundt meg. Er heller ikke sånn at jeg har valgt p bo i blokk. Har ikke råd til noe annet...

Anonymkode: 16426...6b7

Jeg synes ikke det er krast. Det er bare en realitet. 

Jo, du står faktisk helt fritt til å bo i blokk. Det finnes alltids rimeligere stede man kam bo hvis man flytter eller du kan ta ny utdannelse for å få en bedre betalt jobb i byen.

Eller så får du bare godta og slutte irritere deg over opppussing når du selv har hjemmekontor.. 

Anonymkode: 962f0...23a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes det er helt innafor, og hvis du da vurderer det slik at hjemmekontor ikke er mulig, så er det din arbeidsgiver og ditt problem, ikke naboen som velger å pusse opp. Sjefen din skal hjelpe deg med dette, hvis det blir et stort problem.

Anonymkode: 63d5b...9f2

Dette! Det er faktisk ikke ditt ansvar at naboen gjør det umulig å ha hjemmekontor. Arbeidsgiver må sørge for at du har en ok arbeidsplass selv om det er en anbefaling/påbud om hjemmekontor. Så snakk med sjefen, jeg har selv fått lov til å være på det ekte kontoret pga slike problemstillinger.

Anonymkode: c5c47...edb

Skrevet

Vi bor i blokk og hadde planlagt oppussing av bad rett over påske. Det måtte settes på vent når nedstenging kom for fult i mars, men vi gjennomførte det i juni. Vi ville ikke ventet et år til pandemien var over, men ingen vet når "alle" er tilbake på kontoret. Vi hadde dessuten hensyn å ta, som at badet virkelig måtte fornyes pga fare for fuktskader og at vi skulle ha valp i sommer, så badet måtte være ferdig til det osv. Det kan være mange grunner til at folk gjør det akkurat nå.

Det verste bråket er uansett stort sett én dag eller to når det pågår riving og pigging av betong. Det må man tåle. 

Anonymkode: 93c0c...382

• Liker 2
Skrevet

Helt uaktuelt om det ikke er helt nødvendig mtp lekkasje osv. 

Anonymkode: 27af7...43e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Naboene over meg pusser opp. Holder på å bli gal av boring og banking. Man kan vel si at videomøtene blir noe amputert, særlig når jeg er møteleder. Men de gjør jo ikke noe ulovlig, så selv om det er aldri så irriterende og går sterkt utover arbeidshverdagen, så kan jeg ikke gjøre noe med det. 

jeg har bare innfunnet meg med at jeg er pent nødt til å jobbe mest mulig på kveldstid når det er mulig. Først etter kl 17 kan jeg høre meg selv tenke.

Jeg syntes det er drittsekkoppførsel å bestemme seg for å drive støyende oppussing akkurat nå, men det er lite å gjøre med det.

Det hadde vært hakket mer tålelig om de i det minste hadde levert nabovarsel før de gikk i gang for da kunne jeg tenkt nytt. 

Vurderer å gå på døren deres og spørre høflig om de vet ca hvor lenge de skal holde på slik at jeg kan planlegge dagene mine litt, men vet ikke om det er innafor.

Endret av altflyter
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke pusset opp badet nå. Skulle ønske jeg kunne gi litt mer faen da, men det er vanskelig når jeg vet at jeg hadde slitt selv med hjemmekontor og en nabo som pusser opp.

Skrevet

Det er alltid noen som pusser opp. Sånn er det bare

Anonymkode: 1177d...caf

Skrevet

Vi bor i rekkehus og måtte pusse opp badet nå i høst grunnet lekkasje. Hadde ikke akkurat noe valg. 

Anonymkode: 4c84d...89d

Skrevet
altflyter skrev (21 timer siden):

Naboene over meg pusser opp. Holder på å bli gal av boring og banking. Man kan vel si at videomøtene blir noe amputert, særlig når jeg er møteleder. Men de gjør jo ikke noe ulovlig, så selv om det er aldri så irriterende og går sterkt utover arbeidshverdagen, så kan jeg ikke gjøre noe med det. 

jeg har bare innfunnet meg med at jeg er pent nødt til å jobbe mest mulig på kveldstid når det er mulig. Først etter kl 17 kan jeg høre meg selv tenke.

Jeg syntes det er drittsekkoppførsel å bestemme seg for å drive støyende oppussing akkurat nå, men det er lite å gjøre med det.

Det hadde vært hakket mer tålelig om de i det minste hadde levert nabovarsel før de gikk i gang for da kunne jeg tenkt nytt. 

Vurderer å gå på døren deres og spørre høflig om de vet ca hvor lenge de skal holde på slik at jeg kan planlegge dagene mine litt, men vet ikke om det er innafor.

Du kan jo gå og spør, det er innafor :) "Hei nabo, jeg hører at dere pusser opp. Lyden bærer godt og jeg har en del videomøter, så jeg lurte bare på om dere vet hvor lenge det mest støyende arbeidet vil pågå?". Det syns jeg er helt greit å spørre om i alle fall. 

Samtidig må du huske at de holder liv i håndverkernæringen, og ikke gjør deg ulempe med vilje. Igjen, du valgte å bo i blokk som alle andre i denne tråden, og da må man tåle støy iblant :) boliger må oppgraderes uansett hvor de er. Man kan ikke stoppe vedlikehold i årevis.

Anonymkode: cf9f8...16a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...