Gå til innhold

Bunad eller kjole i bryllup? Hjelp!!!


magnhild

Bunad eller kjole i bryllup?  

  1. 1. Bunad eller kjole i bryllup?

    • Brukt bunad fra stedet hvor bryllupet er?
      0
    • Brukt bunad fra samme sted som brudgommens?
      0
    • Ikke brydd deg om bedreviterne, og giftet deg i drømmekjolen?
      13
    • Brukt din egen bunad som du har hatt lenge?
      1


Anbefalte innlegg

Brudgom er i bunad. "Alle" mener jeg bør ha bunad jeg også siden han har det, men jeg har ikke spesielt lyst til det. Og om jeg skulle bruke bunad, så ville jeg ikke brukt den samme bunaden som jeg har hatt siden konfirmasjonen.

Hva ville dere gjort i min situasjon?

Jeg har drømt om hvit kjole så lenge jeg kan huske... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvis det var din drøm, å gifte deg i brudekjole, og du helst ikke ville bruke bunad, så synes iallefall jeg at du skulle gifte deg i brudekjole.

Var nylig i et bryllup hvor brudgommen hadde bunad, bruden hadde kjole

Sats på kjole du, om det er det du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg du skal bestemme selv! Er det drømmen din å gå i hvit brudekjole så syns jeg virkelig du skal gjøre det. Dessuten ser det ikke dumt ut om brudgommen har bunad og ikke du.

Lykketil!

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Det syns jeg absolutt du skal bestemme selv.Du kan jo komme til å angre veldig hvis du velger bunad når du egentlig ønsker å ha brudekjole.Jeg har også alltid drømt om å være hvit brud i en lekker kjole, så det ville vært helt uaktuelt for meg å skulle gå med noe annet en det på den store dagen.Vår store dag er forresten 2 november.Nei, gjør som du vil, dere blir pene sammen uansett :) Lykke til :kgsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha - det er fler i samme "knipa" som jeg var...

Jeg har også alltid sett for meg selv i hvit kjole. Da vi skulle gifte oss snakket vi om bunad. For meg var det uaktuelt å ha hvit kjole til hans bunad. Så det skulle bli bunad.

Da det var bestemt, kjentes det veldig rart. Skulle jeg aldri få ha en hvit kjole jeg da :cry:

Vi holdt på å ombestemme oss, men hvorfor må det være enten eller når man kan få både og?

Vi giftet oss i bunad, og etter middag skiftet vi til hvit (enkel) kjole og smoking.

Jeg skal si at jeg hadde ikke en vanlig bunad - ville nok ikke ha brukt min egen konfirmasjonsbunad. Men jeg hadde en brudedrakt fra samme sted, med krone, blomsterkrans og hele pakka.

Dette var riktig for oss. Alle fikk det som de ville - vi også - jeg angrer ikke.

Men dere må gjøre det som er riktig for dere.

Din drøm som de andre nevner her... vel vel ... det kan jo være han har en drøm også? Det hadde min man i hvert fall! Og vi var klare på at begge skulle ha bunad eller ingen av oss. Men dette bestemmer du sammen med din mann.

Kanskje stedet du eller han kommer fra har en fantastisk brudedrakt?

Kanskje han kan gå med på å bruke smoking?

Jeg er sikker på at dere finner ut av det - men husk at det er dere sammen som må gjøre det - ikke tenk på hva "alle andre" synes, mener og tenker :P

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OM det vert bunad for deg, så kan du jo leige ein desidert "brudebunad", med utstyret til dette. Den vil nok sjå annleis ut enn din likevel.

Har sjølv hatt diskusjonen om bunad eller ikkje, og mødrene, SPESIELT svigermor prøvde i over eit år å overtale oss til å ha bunad, men sambo og eg var enige om at enten har begge bunad, eller ingen. Han har ingen bunad, og fann ingen dansk bunad han gadd å gå med, så det vart kjole for meg og smoking for han.

"Alle" har alltid meiningar om korleis eit bryllup skal vera, og altfor mange av "alle" har det med å ville ha gjennom sine bryllupsmeiningar i andre sine bryllup, uansett om dei blir spurt om det eller ikkje.

Det som er viktig er kva DU OG DIN KOMMANDE MANN vert enige om, for det er DYKKAR BRYLLUP og ingen andre sitt. Har lest om fleire som har foreldre og svigerforeldre som forventar å få bestemma ganske masse når dei sponsar bryllupet, men kva brudeparet skal kle i er det vel ingen andre som har noko med å bestemma.

Men det går jo an å ha ein kjole som kan passa saman med bunad?

Herborg Kråkevik hadde ein søt brudekjole.

Fann desse bileta, som diverre er veldig små:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1521223

http://www.dagbladet.no/kultur/1999/07/11/170802.html

Og I "Jeg er Dina" er kjolen bunadsinspirert:

http://www.iamdina.com/index_eng.html

(velg "photo", deretter bilde nr 3)

Kunne det vore ein ide?

LUKKE TIL uansett kva du velgjer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FINN DROMMEKJOLEN OG GIFT DEG I DEN!!!

Hvis andre mener bunad, saa kan de gifte seg i det selv :ler:

Dette er vel tross alt eneste gangen i livet du kan gaa med en ekte brudekjole!!! (mens bunaden kan du jo gaa med minst en gang i aaret!!!)

Jeg tror du kommer til aa angre dersom du ikke har paa deg det DU vil!! (Det ville i hvertfall jeg gjort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har sett endel brudebilder i det siste, med bruden i hvit kjole og brudgommen i bunad. Ser like fint ut som om begge er i bunad. Dessuten går det helt sikkert an å finne en kjole som "passer" til hans bunad.

Uansett er det jo du som skal føle deg vel i kjolen/bunaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...