Gå til innhold

Klokkeslett vielse med unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi skal gifte oss, og har 2 barn. Barna er 1 år og 2.5 år når vi gifter oss.

Vi har fått tilbud fra kirken om vielse tidspunktene 13.00, 14.00, 15.00 og 16.00.

Er det noen som har erfaringer å dele her?

Tenker på det med hviling, stresset med barn før og etter vielse osv. Etter bildetaking kommer barnevakten og tar med seg barna. 

Anonymkode: 7c326...3f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var "barnevakten" i et bryllup, hvor barnet var på samme alder som din eldste. Når pleier dine barn å ha en hvil? Det er vel ut i fra det du bør planlegge vielsestidspunktet, men det kan jo forandre seg innen datoen dere har bestemt.
Du bør ha barnevakt fra morgenen, så den/de har ansvaret for barna hele dagen. Blir bare stress for deg ellers. Jeg sørget for soving, spising mm og sørget for at barnet var var pyntet klart til vi skulle i kirken og hadde ansvaret i kirken også.
Skal du selv ha ansvaret fra tidlig morgen, så blir det mye stress for deg. Regner med at du skal til frisør mm uten barna.
Dette er vel en dag som er viktigere for deg og mannen, enn for barna som ikke skjønner så mye av det, de er jo så små.
Mitt råd til deg er faktisk å overlate begge til barnevakt hele dagen, så du og mannen kan "slappe" av og glede dere til vielsen og festen etterpå.
Barnet jeg passet skulle være brudepike og var også tilstede under middagen. Når middagen var over ved 19-tiden dro jeg hjem og la barnet. Overnattet sammen med barnet. Hun var mitt ansvar under middagen også.
PS: Barnet var selvfølgelig med på fotograferingen, som var rett etter vielsen på den plassen brylluppet ble feiret.

Skrevet

Vi har et barn som vil være snart 3 1/2 når bryllupet finners sted og har vielsen kl.15:30. Deretter blir hun med på middag og litt av festen før min bror og svigerinne tar henne med seg hjem utpå kvelden.

Før selve vielsen er planen at min mann, som overnatter hos sin forlover og hans familie har henne med seg. Jeg og min forlover overnatter på hotell og får fikset håret vårt på hotellrommet. Min mann leverer barnet på hotellet slik at hun også får ordnet håret sitt (skal være brudepike).

Dette er den foreløpelige planen vår. Tenker som det skrives i innlegget over her, det vil bli veldig mye stress for deg å ha barna tilstede når du skal ordne hår og makeup før vielsen. 

Anonymkode: 705eb...1bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...