Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De fleste har nok lagt merke til at inne i mange røykpakker, f eks prince mild pakken er det på gråglansapapiret som er inne i røykpakken, en tåkelagt beskjed hvor det står "trust your taste". En liten avveksling til de andre meldingene som er foran og bak, de om bronkitt og graviditet.

Jeg bruker bare tobakk som blandings til noe mer behagelig så jeg er vel kanskje subjektiv i denne diskusjonen, men kaffeelskere og andre koffeinavhengige mennesker hvordan fortoner hverdagen deres?

Hva kommer det av at det er 25 minutter kø på Evitakaffebarer, og hvorfor er det sånn at dere MÅ drikke kaffe hver andre time og hvorfor er det sånn at bare det har gått 4 minutter så smaker kaffen "besk" og dere må ha ny med en gang?

Når dere ikke får tak i kaffe blir dere irritable, får diare, blir uverøren, klengete, får ikke sove, konsentrasjonsvansker, hodepine og generell indre angst og uro.

Denne koffeinavhengigheten og fordekte stresset dere prøver å skjule er langt mer dødelig enn f eks cannabis reakrasjonsbruk, bare andelen hjerteinfarkt og slag i hjernen pga coffeinstress og mas beløper seg til hundretalls, kanskje tusentalls dødsfall hvert eneste år.

Jeg kjenner mennesker som opplever et slags mani når de ikke drikker kaffe, de får vel omtrent den formen jeg får av dobbelmachiato, (jeg blir karusell), og den deliriumen koffeinavhengige opplever gjør at man kanskje bare kan legge til øknavnet "dilla".

Kjenner at jeg begynner og bli litt lei disse maniske, stressede apekattene som ikke gjør annet enn å stresse resten av samfunnet med koffeinstresset fra oss som heller liker å ta ting litt med ro.

Koffein er på dopinglista, ikke glem det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får prøve Waco? Eller er du i mot å prøve droger som er lovlig? Da kan man ikke klage på overgrep fra staten og onkel politi?

Skrevet

Det jeg er mest redd for med kaffe er å brenne meg, - og det har jeg da grunn til, drikker ikke iskaffe eller sånn lunken nymotenes greie.

Skrevet

Tråden er ryddet. Marianne moderator.

Skrevet

kaffe drikker jeg hver morgen - det har blitt en vane som jeg synes er koselig. Får jeg besøk går det gjerne et par kopper da også, men jeg har ikke veldig ofte besøk, så det er så innmari mye kaffedrikking på meg...

Har jeg drukket mye kaffe en dag, og ikke starter dagen etter med en kaffekopp blir det fort vondt i hodet, men ikke ellers og ingen plager utover det, så jeg tror ikke jeg er til plage for mine omgivelser. (Jeg har derimot en sønn som røyker cannabis mer eller mindre hver dag tror jeg, og han kan bli bisk uten...)

Tror ikke jeg er coffeinavhengig, men jeg liker kaffen... og jeg tror det er den eneste lasten jeg har..... Ikke at jeg er feilfri, men det er det eneste sentralstimulerende stoffet jeg bruker...

Skrevet (endret)

sånn er det bare waco :sjarmor:

uten koffein blir jeg

:sur::kjempesinna::murvegg::briller2::sjokk::sove:

MED

:sjarmor::smoke::plystre::husarbeid::eeeh::overrasket:

Endret av dark angel
Skrevet

Jeg er en koffeiniker......... Det beste jeg vet er en liten pause foran PCen, på kontoret mitt med en kopp kaffe..... Ahhhh!

Vi har heldigvis en utmerket kaffemaskin her på jobben, så jeg får mine daglige "fix" på en enkel og billig måte:-)

Skrevet

Går da vel ikke an å sammenligne kaffe og en tjall. Kaffe er ikke farlig, men det er hasj. Gjør deg glemsk og sløv. Jeg sier ikke at alkohol er noe bedre, for det er det ikke, men det går ikke an å sammenligne kaffe med hasj vet du ;)

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Går da vel ikke an å sammenligne kaffe og en tjall. Kaffe er ikke farlig, men det er hasj. Gjør deg glemsk og sløv. Jeg sier ikke at alkohol er noe bedre, for det er det ikke, men det går ikke an å sammenligne kaffe med hasj vet du ;)

Nei, det er ikke riktig å sammenligne kaffe og hasj. Kaffe har mer til felles med amfetamin, siden begge deler er sentralstimulerende. Dersom de hadde forsøgt å importere kaffe i dag, så ville den havnet på narkotikalista den også. Selv reagerer jeg langt mere på kaffe enn på amfetamin, og er ikke tvil om at overdreven kaffebruk er skadelig.

Skrevet
Nei, det er ikke riktig å sammenligne kaffe og hasj. Kaffe har mer til felles med amfetamin, siden begge deler er sentralstimulerende. Dersom de hadde forsøgt å importere kaffe i dag, så ville den havnet på narkotikalista den også. Selv reagerer jeg langt mere på kaffe enn på amfetamin, og er ikke tvil om at overdreven kaffebruk er skadelig.

:overrasket: Reagerer du mere på kaffe enn amfetamin?? Det måtte vært dårlig amfetamin :ler: Selv må jeg innrømme at jeg får en helt annen reaksjon på amfetamin enn på kaffe, det skal jammen være sikkert og visst :overrasket: Har heldigvis sluttet med det tullet nå, men kaffe kommer jeg aldri til å slutte med. Det er jo noe helt annet. Ikke farlig i det hele tatt ,og kan jo langt fra sammenlignes med amfetamin. Det er jo egentlig så selvsagt at det skulle ikke være nødvendig å skrive det heller.

Skrevet

Men selv om koffein er på dopinglista så ser det ikke ut til at folka her skjønner at det er dop vi snakker om.

Men hasj, som er et naturlegemiddel, nei det er plutselig fy fy... skjønne det den som kan...

Gjest kan man VEL
Skrevet

selvfølgelig kan man sammenligne tjall og koffein.

koffein brukes til mye rart. det brukes til slankemiddler, det bruker av toppidrettsutøvere som vil ha en liten piff på treningen...og er det rart de faller i sammen?

du er naiv som mener at dette ikke kan sammenlignes.

og nei: jeg røyker ikke tjall selv. ;)

Skrevet

Men hasj, som er et naturlegemiddel, nei det er plutselig fy fy... skjønne det den som kan...

VENN DEG TIL DET! Når folk er så sta så kan de heller bare tro på det de føler for selv! Hoho!

Skrevet
toppidrettsutøvere som vil ha en liten piff på treningen...og er det rart de faller i sammen?

Hehe, det beviser hva VG gjør mot folk som ikke har peiling. Den får faktisk folk til å tro at koffein øker prestasjonen fysisk. De fleste er enige om at det er noe forbanna tull å ha det på dopinglista.

Skrevet

marihuana er også på dopinglista... så det betyr vel at folk blir skarpere og kjappere av plantestoffet?

• 2 år senere...
Gjest GanjaGjest
Skrevet

Faktisk så øker cannabis opptak av oksygen i blodet, derfor er det på dopinglista. Der er visst bare sativa varianter som har denne effekten. Cannabis funker utmerket til en kopp kaffe med toppkrem på. mmm.

Løp og kjøp.

Skrevet
Men selv om koffein er på dopinglista så ser det ikke ut til at folka her skjønner at det er dop vi snakker om.

Når man tenker på alt som ble solgt over disk på apotekene i våre besteforeldres dager, så er det vel ikke noe nytt at verden forandrer seg. Om noen 10-år er det kanskje kaffe også på resept eller illegalt? For ikke å snakke om tobakk.

Men jeg ser ikke helt problemet ditt. Har du lyst til å bruke cannabis, kaffe eller amfetamin for den saks skyld - kan du ikke bare gjøre det da? Uten å bry resten av verden med hvor fælt det er at du ikke får handla det på rimi? Det er ikke verre enn det liksom.

Skrevet

Nå må du jaggu meg gi deg. Hasj gjør folk rare i hodet over tid, depresjon og paranoia kan komme fra dette naturlegemiddelet ditt. Dette vet jeg på grunn av folk rundt meg som bruker dette, folk som murer seg inne og ikke tør å gå ut engang. En stakk faktisk ned en annen fordi han hadde fått for seg at den andre "snakka om ham".

Hasj kan brukes som naturlegemiddel for de som trenger det pga sykdom, men det betyr ikke at det er bra for alle andre for det! Akkurat som beroligende tabletter er for de som trenger det og ikke skal misbrukes av gudoghvermann.

• 1 måned senere...
Skrevet

Kaffe er på topp listen over matvarer som inneholder antioksidanter, inneholder stoffer som motvirker kreft og gir de som drikker det større ytelses evne.

Hasj inneholder 182 stoffer som påvirker psyken + 200 som enda ikke er forsket på..

Men for all del, jeg vet også at det er effektiv medisin for folk som bla. er kreft syke. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor folk som er FRISKE bruker det som argument...

Skrevet

Haha :ler:

Det er det dumeste jeg har hørt!

Jeg kan love deg en ting:

Du har ikke prøvd amfetamin! Vet ikke hvem det er som har innbilt deg det men du har uten tvil blitt bøffet...

(må bare påpeke at jeg sluttet med det tullet for lenge siden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...