Gå til innhold

Jobbkonsulent i Fretex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som jobber/har jobbet med dette? Hvordan trives du? Hvordan er arbeidsforholdene? Håper noen kan dele erfaringer 😊

Anonymkode: 47c6d...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 8 måneder senere...

Jeg har vært på AFT-tiltak hos Fretex, altså jeg har erfaring som jobbsøker. Jeg husker at det var mye utskiftning av de ansatte, og mange av de ansatte slet med å få fast stilling. Det var også vanlig at jobbkonsulentene måtte jobbe på andre Fretex-avdelinger regelmessig. Tror de hadde en lønn på rundt 500.000 kroner i året. Høye arbeidskrav og sterkt press fra NAV om å følge alle reglene til punkt og prikke, noe som medførte at jobbkonsulentene ikke kunne ta så mange selvstendige og frie beslutninger. Det virka som at arbeidsmiljøet mellom jobbkonsulentene var greit nok og de hadde en fin tone med hverandre :)

Anonymkode: b5623...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på fretex men har vært deltaker andre tilsvarende steder. Det varierer såklart etter hvilken bedrift og avdeling du er på. Men en del av de ansatte hadde slitt med å få seg jobb og det var ikke helt uten grunn for de var litt spesielle. Noen bedrifter ansatte også nesten bare langtidsledige for å være inkluderende. Du må forholde deg til mye psykiatri blant brukerne, noen av dem kunne være ganske aggressive. Jeg byttet avdeling et sted fordi jeg ikke orket de ganske mange psykisk ustabile personene som ble plassert på den avdelingen. Men avdelingen jeg byttet til var det helt greie folk på, så er ikke sånn alle steder. Angående kravene fra Nav virker det som det ofte er en kultur for å være litt kreativ med hvordan man fremstiller seg ovenfor Nav sånn at de får best mulig inntrykk av bedriften. Nav bedriftene er en bransje som ikke passer for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...