Gå til innhold

Greit å trene push UPS daglig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker å ta noen push ups daglig for å bruke kroppen litt. Det gir meg et kick. Tar rundt 100 daglig spredt utover hele dagen. Tar 10 på en gang. Blir ikke veldig sliten, men kjenner at jeg har brukt kroppen litt. 

Er det dumt å gjøre det hver dag? Kan det være skadelig etterhvert? Det handler egentlig ikke om trening, mer om aktivitet. Regner ikke med at jeg kommer til å bli supersterk eller få store muskler av det. Føler meg så passivisert til tider av å være inaktiv. Så f eks når jeg ser på tv. Liker å ta noen push i pausen på en fotballkamp . F eks

Jogger og trener intervaller. Men styrketrening er det dårlig med( spesielt pågrunn av Corona). Føler at push ups er en fin måte gi meg et minimum av styrketrening. 

Har planer om å gjøre noen andre øvelser også hvis jeg kan få det til daglig og som gir noe litt annet enn en gåtur/joggetur. 

Anonymkode: b15c9...ac0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 15.09):

Jeg liker å ta noen push ups daglig for å bruke kroppen litt. Det gir meg et kick. Tar rundt 100 daglig spredt utover hele dagen. Tar 10 på en gang. Blir ikke veldig sliten, men kjenner at jeg har brukt kroppen litt. 

Er det dumt å gjøre det hver dag? Kan det være skadelig etterhvert? Det handler egentlig ikke om trening, mer om aktivitet. Regner ikke med at jeg kommer til å bli supersterk eller få store muskler av det. Føler meg så passivisert til tider av å være inaktiv. Så f eks når jeg ser på tv. Liker å ta noen push i pausen på en fotballkamp . F eks

Jogger og trener intervaller. Men styrketrening er det dårlig med( spesielt pågrunn av Corona). Føler at push ups er en fin måte gi meg et minimum av styrketrening. 

Har planer om å gjøre noen andre øvelser også hvis jeg kan få det til daglig og som gir noe litt annet enn en gåtur/joggetur. 

Anonymkode: b15c9...ac0

Vet ikke om det er dumt, men jeg gjør det samme. Liker å ta pauser i løpet av arbeidsdagen (hjemmekontor), ca. hver time eller så, ellers blir det veldig mye sitting. Varierer litt på øvelsene, så blir ikke så mange repetisjoner på hver da. Pleier å variere mellom knebøy, utfall, push ups, sideplanke, et sånt hjul jeg har som trener magen, dips og tåhev. Gjør da 10-15 repetisjoner på en eller to av øvelsene hver pause :)  

Anonymkode: 36c45...390

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Kroppsvektsøvelser kan man gjøre daglig. Selv varierer jeg push upsene mine, alt fra brede til smale, beina på et bord, klapper i mellom osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en dag pause i løpet av ukrn da. Om du føler du trenger noe bevegelse ta jumping Jacks eller noe i stedet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nesten som å lure på om det er dumt å ha en jobb hvor en fysisk gjør de samme tunge løftene
hver dag hele året. Det er jo ikke det. Daglig bruk av muskler er bra det. Push ivei you!  :tommelopp: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare greit, men supert! Jeg dropper og gjør push-ups mange ganger i løpet av dagen for å få avbrekk i all sittingen. Ser ikke på det som styrketrening, men som et ledd i en naturlig del av å holde kroppen funksjonell. 

Anonymkode: e776a...3fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange klarer dere? Er oppe i 20 og er fornøyd med det . Tar ofte 3x20, men ikke daglig, annenhver ca 😊

Anonymkode: dff45...75b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...