Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #1 Skrevet 14. august 2005 I hvilken grad bestemmes saksbehandlingen av om saksbehandleren har høyere utdannelse versus ikke noe/lav utdannelse? Jeg bare spør! Noen som har erfaringer eller meninger om det? På forhånd takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #3 Skrevet 14. august 2005 Kommer sikkert an på i hvilket tilfelle det er, men et sted jeg jobbet hadde vi ulik bakgrunn både med tanke på alder, utdanning og erfaring. Likevel var saksbehandlingen entydig og konsekvent og vi sjekket ofte med hverandre om regelverket var uklart slik at vi skulle komme med samme svar uansett hvem av oss som fikk saken.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #4 Skrevet 14. august 2005 Hva slags saksbehandling tenker du på? ← Tja..kommunal og fylkeskommunal saksbehandling innen sentraladministrasjon, f.eks.?
Brunhilde Skrevet 14. august 2005 #5 Skrevet 14. august 2005 Det meste her er vel lovregulert, men det burde jo du, med din embetseksamen, vite det meste om! Jeg tror jeg skal la det bli med det.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #6 Skrevet 14. august 2005 Det meste her er vel lovregulert, men det burde jo du, med din embetseksamen, vite det meste om! Jeg tror jeg skal la det bli med det. ← Hæh? Har jeg sagt at jeg har embedseksamen?
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #7 Skrevet 14. august 2005 Min erfaring er at de uten embetseksamen er veldig lite konkrete i sine beskrivelser; det blir mest "ting" osv. Hilsen en med embetsseksamen
Gjest Gjest_Minnie_* Skrevet 14. august 2005 #8 Skrevet 14. august 2005 Vet du gjest, jeg er bare såååå enig liksom. Bodde en periode på bygda sammen med bøndene. Du vet fresh air og alt det der liksom. Men man kunne jo ikke gjøre en dritt uten at politiet kom på døra. Det var liksom helt på grensen til trakkasering. Enten var det høy musikk, eller så var det å kjøre for fort. Jeg mener.... herregud her har jeg en Ferrarri, så skal jeg ikke få lov til å bruke den for det den er verdt liksom. Ass.... hallooo liksom. Jeg mener, her har jeg bodd i både London og New York, også kommer det et par stykker gående fra fjøset og forteller MEG hvordan jeg skal oppføre meg. Heeeelt på trynet ass. Tilslutt fikk jeg nok av disse inkompetente bøndene og flyttet tilbake til bye. Like... who gives a shit lissm.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #9 Skrevet 14. august 2005 Trådstarter her: Fortsatt Det var vel ikke slik jeg hadde håpet tråden skulle utvikle seg da.. Jeg bare lurte på om noen hadde noen erfaringer på dette.
Gjest Melk Skrevet 14. august 2005 #10 Skrevet 14. august 2005 Jeg bare lurte på om noen hadde noen erfaringer på dette. ← Jeg vet om en arebidsplass der de endte med å bytte ut de ufaglærte saksbehandlerne med jurister. Klageprosenten sank betraktelig og regelverket ble fulgt mye bedre.
Dru Skrevet 15. august 2005 #11 Skrevet 15. august 2005 I prinsippet skal jo saksbehandlingen ikke bære preg av hvilken utdannelse saksbehandleren har. Det finnes klare retningslinjer å forholde seg til. Imidlertid gis det også rom for skjønn. Det er der forskjellen ligger i de aller fleste tilfeller. Da vil ikke bare utdannelse ha noe og si, men også livserfaring/livssituasjon i forhold til saken det skal gjøres vedtak i. Nøyaktig hvordan ingen utdanning/mye utdanning gir seg utslag i saksbehandlingen på er det veldig vanskelig å si noe om. De fleste forhører seg med kollegaer om de er usikre likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå