Gå til innhold

Noen som har tre hunder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har to hunder, en mellom stor på fem og en liten på 12, To gutter, venter nå en valpe gutt( keeshond)   Noen som har erfaring med Keeshond, tenker på bjeffing/ pels stell?   Ellers om dere som har tre hunder har noe å dele / tips ang tur med tre i bånd,  og om det å ha tre hann hunder sammen.  

Anonymkode: adf4f...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 14.16):

Jeg har to hunder, en mellom stor på fem og en liten på 12, To gutter, venter nå en valpe gutt( keeshond)   Noen som har erfaring med Keeshond, tenker på bjeffing/ pels stell?   Ellers om dere som har tre hunder har noe å dele / tips ang tur med tre i bånd,  og om det å ha tre hann hunder sammen.  

Anonymkode: adf4f...0e4

Nå har ikke jeg Keeshound, men jeg kan snakke litt om hundehold med tre bikkjer. 

For det første går jeg tur separat med den yngste. Både for at hun skal fokusere på meg og på å gå på toalettet, men også fordi hun må stå på egne bein og klare seg selv. 

Jeg har en hundegård, og slik rullerer jeg på hvem som får langturen. Det er en stor utehage og hundene trives der. 

Det oppstår også bråk rundt mat og godteri, fordi de etablerer et hierarki rundt tillatelse. Altså den eldste og største hunden rapper til seg alt av bein og godis. Oss mennesker kan ikke gjøre noe med det, man lar dem styre litt på og finne ut av det selv. 

Anonymkode: 4c3d5...8e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det oppstår også bråk rundt mat og godteri, fordi de etablerer et hierarki rundt tillatelse. Altså den eldste og største hunden rapper til seg alt av bein og godis. Oss mennesker kan ikke gjøre noe med det, man lar dem styre litt på og finne ut av det selv. 

Anonymkode: 4c3d5...8e0

Hadde jeg gjort noe slikt med mine, ville det endt opp med en kamp om liv og død. Så jo, vi mennesker både kan og skal styre mat og godis. 

Anonymkode: 1b3cb...7ef

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg gjort noe slikt med mine, ville det endt opp med en kamp om liv og død. Så jo, vi mennesker både kan og skal styre mat og godis. 

Anonymkode: 1b3cb...7ef

Jepp, ressursforsvar dem i mellom kan fort bli meget stygt😳

Anonymkode: 3b5e6...7cf

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst; ikke la hunder stjele og kjempe seg mellom om ressurser i huset, det er oppskriften på trøbbel! Her i huset får hundene snacks på hver sin plass, fôres på hver sin plass og jeg legger aldri opp til en potensiell konflikt. 

Tre hunder er noe helt annet enn to hunder. To er to, tre er flokk. Jeg har hatt tre hunder, men var ekstremt heldig med flokken med hadde. Flott dynamikk med trygge, stabile hunder som var en fryd å gå tur med. Men jeg hadde alltid en hånd for lite ute. 

Anonymkode: c923d...c13

• Liker 1
Skrevet

Hadde tre hannhunder tidligere, ble en naturlig overlapping. Gikk fint inne, de yngste lekte mest, da han eldste ikke var så interessert. Men, daværende valp trengte litt hjelp til å slappe av, så det ble noen timeouter.

Ute på tur var det heller ikke noe problem, stort sett gikk den mellomste løs da han alltid er i nærheten. Følte mest kontroll når kun to var løse på uoversiktlige plasser, men det var fordi en var valp og den eldste var gammel og gikk sine egne veier. 

Delte de opp av og til når jeg skulle i skogen, da fikk eldste tur først for så å være alene hjemme mens de andre var i skogen. 

Valpen måtte også trenes til å takle livet alene  både alene hjemme og på tur. 

Men, stort sett var de alle tre med på turer/treninger samtidig, det var det enkleste for oss. 

Når det gjelder mat, så må mine sitte og bli før de får spise. Så det har aldri vært noe problem. 

Nå er de to og de krever mer enn nok, så det holder enn så lenge, men kan fint ha 3 stk igjen. 

Anonymkode: 221e1...a9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...