Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Vil gjerne
Skrevet

Jobber du der? Kjenner du noen som jobber der? Jeg VIL gjerne jobbe der, men hvilke kvalifiksasjoner må man ha? Skole, kurs, praksis?

Hvordan skal jeg gå frem her? vet du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg at en helsefaglig bakgrunn ville vært en fordel. Gjerne sykepleier, psykologi og andre helserelaterte emner. En må nok lære seg å håndtere mange vonde historier på et sånt senter.

Du kan gjerne ringe et senter for å høre. Lykke til.

Gjest Embla s
Skrevet

Sosionom er vel også en bagrunn som er aktuell for arbeid på krisesenter vil jeg tro. Tror også det jobber mennesker som er "personlig egnet" uten at de nødvendigvis har rett utdanning.

Skrevet
Jobber du der? Kjenner du noen som jobber der? Jeg VIL gjerne jobbe der, men hvilke kvalifiksasjoner må man ha? Skole, kurs, praksis?

Hvordan skal jeg gå frem her? vet du?

Jeg har vært innom krisesenter i forbindelse med en jobb jeg hadde en gang. Og det inntrykket jeg sitter igjen med er at det er all slags folk med ulik utdannelse som jobber der. En var jurist, en annen førskolelærer, sosionomer, barnevernspedagoger osv. Tror primært det er du med dine personlige egenskaper som gjør deg perfekt til jobben, utdannelsen din har du med deg i en koffert som verktøy du bruker i jobben. Ta kontakt med ledelsen eller send en åpen søknad. Tror det er viktig å få med ditt egasjement i forhold til denne type jobb.

Gjest Vil gjerne
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Jeg har ikke noe relevant utdannelse i så måte, annet enn et år sosialpedagogikk. Men jeg brenner voldsomt for akkurat det temaet om man kan si det slik. Jeg har og masse erfaring rent praktisk med den problematikken, det å vokse opp i en familie i evig krise, alkoholproblemer etc. De sosiale ringvirkningene det medfører for barna senere i livet, en skillsmisse av typen helvete og så videre. Jeg er kommet styrket ut i andre enden selv, og har MASSE å gi til andre som sliter.

Jeg får kvinne meg opp og ganske enkelt skrive en åpen søknad... *hjelp...* :forvirret:

Skrevet
Tusen takk for svar  alle sammen!

Jeg har ikke noe relevant utdannelse i så måte, annet enn et år sosialpedagogikk. Men jeg brenner voldsomt for akkurat det temaet om man kan si det slik. Jeg har og masse erfaring rent praktisk med den problematikken, det å vokse opp i en familie i evig krise, alkoholproblemer etc. De sosiale ringvirkningene det medfører for barna senere i livet, en skillsmisse av typen helvete og så videre. Jeg er kommet styrket ut i andre enden selv, og har MASSE å gi til andre som sliter.

Jeg får kvinne meg opp og ganske enkelt skrive en åpen søknad... *hjelp...*  :forvirret:

Det synes jeg du skal gjøre. Det høres ut som du er godt kvalifisert. Pedagogikk er til stor hjelp, da det desverre er mange barn som følger med mor inn på krisesenteret. Barna begynner å få mer fokus i dette arbeidet så jeg vil anta at ped er relevant her. Du kan kanskje vinkle den inn slik at du brenner for barnas situasjon på et krisesenter og at du har egne erfaringer som gjør det egnet for slik arbeid, eller noe i denn duren.

Lykke til. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...