Gå til innhold

Tester dere barna deres ved lette symptomer?


KvinneguidenBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. 

Legen vår frarådet det. Det måtte være mer misstanke bak det, kontakt med påvist smittede, flere symptomer osv. Det fordi at det faktisk er ganske smertefullt å bli testet for en liten tass. Dessuten sa hun at om vi tester så kunne testen være negativ for å så være positiv to dager etterpå. 

Så her fikk jeg beskjed om at det ikke ble noe test, her var det hoste og snue på minstemann, alle andre var fine. Vi hadde ikke vært i kontakt med andre som hadde fått påvist smitte.

Barnet viste bedring etter to dager hjemme, noe som de også mente indikerte at det ikke var corona smitte. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KvinneguidenBruker skrev (4 timer siden):

Som hodepine og tett nese?

jeg har latt tenåringen teste et par ganger, med ganske milde luftveissymptomer, fordi han ikke kunne gå på skolen uten negativ test, og jeg vil ikke at han skal gå glipp av mer skole enn nødvendig.

De yngre søsknene er jeg mer tilbakeholden med å teste. Ikke før de har hoste og feber, så de har vært hjemme fra skolen med symptomer vi normalt knapt ville lagt merke til.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på alder på barnet. Smitte i området. Nå er hodepine og tett nese veldig vanlig symptom ved Korona 

Jeg kjenner ei jente på 12 år. Hun ble testet fordi hun satt i karantene  , og fikk symptomer samtidig med positiv test. Symptomer er hodepine og tett nese. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg. Både skole og bhg ønsker helst negativ test før de kommer tilbake, så hvis det ikke går over iløpet av en dag eller to testes de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi akkurat testet alle, for sikkerhets skyld. Krysser fingrene for negative svar i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har baby blitt testet to ganger. Måtte ha negativ test for å komme til lege/legevakt. Men det var feber, tett nese og hoste som utgjorde det. Smittevernkontoret anbefalte det. Ubehagelig med pinne i halsen, men ikke vondt. Gikk over all forventning bra 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har vel bare vært  syk en gang i slutten av februar, da var han skikkelig syk og. Ellers så har det vært lite, han har vært hjemme en dag og to for han var litt snufsen så bare for å være sikker holdt jeg han hjemme de obligatoriske 48 timene til tross for god form ellers men har ikke hatt behov for testing.

Hadde han hatt hodepine hadde jeg fått han testet for det har han aldri så hadde han plutselig blitt syk og hatt det så ville jeg testet for å være sikker. Nå er smittetallene høyere enn hva de har vært så hadde han blitt syk nå så hadde vi nok testet uansett, men slik smittesituasjonen har vært her i byen så har det ikke vært nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det må være mer enn tett nese og hodepinne. Hadde det vært hoste og feber samtidig for eksempel, ville jeg vurdert det. Spesielt feber som er ganske uvanlig for mine barn og oppstår kun ved mer alvorlige sykdommer. Husk at det er mye forkjølelse som går rundt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 timer siden):

Nei. Det må være mer enn tett nese og hodepinne. Hadde det vært hoste og feber samtidig for eksempel, ville jeg vurdert det. Spesielt feber som er ganske uvanlig for mine barn og oppstår kun ved mer alvorlige sykdommer. Husk at det er mye forkjølelse som går rundt også :)

Svært mange barn får corona med ingen/ svake symptomer. Så hvordan kan du vite at det kun er vanlig forkjølelse det dreier seg om? Man kan se an symptomene i to dager, men blir de ikke bedre bør de ifølge fHI sitt flytskjema testes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekkulfina skrev (3 timer siden):

Svært mange barn får corona med ingen/ svake symptomer. Så hvordan kan du vite at det kun er vanlig forkjølelse det dreier seg om? Man kan se an symptomene i to dager, men blir de ikke bedre bør de ifølge fHI sitt flytskjema testes.

Jeg følger bare det fastlege og koronatelefon sier ti meg, jeg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (28 minutter siden):

Jeg følger bare det fastlege og koronatelefon sier ti meg, jeg :) 

Så rart at de ikke følger FHI sine anbefalinger da. Hodepine spesielt ville jeg tatt på alvor, da det er et vanlig symptom på covid. Kun snørr, uten hodepine eller nedsatt allmenntilstand blir noe annet, og da er ikke test nødvendig.

 

2713FDF3-4855-4193-B8EC-1F7B2086A2CD.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (4 timer siden):

Jeg følger bare det fastlege og koronatelefon sier ti meg, jeg :) 

Samme her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...