Gå til innhold

Datingtempo? Nysingel og n00b

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt singel, og begynte akkurat å date på Tinder. Møtt to stk som var dårlig kjemi med, før jeg møtte nummer tre som er.. lovende. Tror jeg.

Har vært på én date som var en langrennstur på tre timer, veldig treigt tempo og mye prat. Klemte på slutten. Date 2 ca fem dager etter, der endte vi hos meg og klina etter lang middag ute på typ 4-5t. Han ville mer, men stoppa han/oss, fordi jeg var redd jeg ville bli tatt litt useriøst og liker han.

Nå er null date 3 avtalt konkret, men vi snapper noe hver dag, og er 4dager siden date 2. Jeg insja til begge de første, hva ville dere tenkt her? Og forslag til hva? Er middag hos meg «too much» nå? 

Anonymkode: 33e61...651

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke middag hos deg vil være for mye, men om du gjør det må du regne med at han tror det er muligheter for sex. 

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har nylig blitt singel, og begynte akkurat å date på Tinder. Møtt to stk som var dårlig kjemi med, før jeg møtte nummer tre som er.. lovende. Tror jeg.

Har vært på én date som var en langrennstur på tre timer, veldig treigt tempo og mye prat. Klemte på slutten. Date 2 ca fem dager etter, der endte vi hos meg og klina etter lang middag ute på typ 4-5t. Han ville mer, men stoppa han/oss, fordi jeg var redd jeg ville bli tatt litt useriøst og liker han.

Nå er null date 3 avtalt konkret, men vi snapper noe hver dag, og er 4dager siden date 2. Jeg insja til begge de første, hva ville dere tenkt her? Og forslag til hva? Er middag hos meg «too much» nå? 

Skulle ikke tro vi levde i en pandemi? har du glemt ut det? 

Minner deg på at du har et ansvar om å holde avstand til andre utenom dine nærkontakter.
Her går vi med munnbind og tar alle mulige forholdsregler for å prøve å snu trenden. Dette virker veldig egoistisk av deg og dem du nå dater via Tinder.  Dette er skremmende holdninger.

• Liker 2
Skrevet
Xcase33 skrev (43 minutter siden):

Minner deg på at du har et ansvar om å holde avstand til andre utenom dine nærkontakter.
Her går vi med munnbind og tar alle mulige forholdsregler for å prøve å snu trenden. Dette virker veldig egoistisk av deg og dem du nå dater via Tinder.  Dette er skremmende holdninger.

Dette. Skjønner ikke hvorfor folk ikke klarer å holde avstand spesifikk i denne tiden.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

det er typisk mange menn å mase om sex og hoppe på dama. De burde være mer forsiktige i disse tidene. Det samme med de som må bli gravide i disse tidene.

Anonymkode: 32039...4b6

Skrevet

Middag hos deg er greit hvis han ikke driver på med flere og deler ut smitte

Skrevet
Xcase33 skrev (51 minutter siden):

Du sier jo selv at man skal holde avstand til andre enn sine nærkontakter. Hvorfor kan ikke en date være en nærkontakt? Det er ikke forbud for single og date/ha nærkontakt med det motsatte kjønn. Dra på date med god samvittighet, makan til hysteri. 

Anonymkode: 66a71...781

• Liker 8
Skrevet
Xcase33 skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette. Skjønner ikke hvorfor folk ikke klarer å holde avstand spesifikk i denne tiden.

Haha dere er så latterlige! Jeg er ikke TS, men jeg har også vært på date den siste uka. Før jeg var på date så hadde jeg ikke sett andre mennesker siden nyttårsaften, annet enn på butikken. Daten min har også hjemmekontor og er ellers på besøk hos sine foreldre, ingen andre.

Fy søren så uansvarlige vi er! Fysj og fy!

Nei, vet du meg hva. Jeg er voksen og klarer helt fint å passe på meg selv.

Jeg har de siste ukene hatt en -1- en(!!!) nærkontakt. Hvor mange har dere?

Anonymkode: bf387...5ed

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

det er typisk mange menn å mase om sex og hoppe på dama. De burde være mer forsiktige i disse tidene. Det samme med de som må bli gravide i disse tidene.

Får man ikke lov til å lage barn heller nå? Har ikke hørt verken Solberg, Høye, Stoltenberg eller Nakstad (eller noen andre heller for den saks skyld) si noe om at det ikke er lov å lage barn lenger.

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Middag hos deg er greit hvis han ikke driver på med flere og deler ut smitte

Hva slags smitte er du redd for på TS sine vegne? Kjønnssykdommer eller korona? 

Skrevet (endret)
Xcase33 skrev (6 timer siden):

Å date betyr ikke at man dater/møter flere. Vi single har lov til å ha et par nærkontakter vi også. Og jeg opplever at de få jeg har møtt i alle fall har vært svært flinke til å passe på dette. Det er ikke sånn at man flyr fra date til date selv om man søker single på Tinder. Mange sitter jo hjemme på hjemmekontor og ser jo knapt folk om dagen. Hva er forskjellen på å møte en fast date eller å møte en fast venn? Så lenge man passer på at det ikke er mer enn 2 nærkontakter?

For å svare TS: Jeg syn han burde komme med forslag til date nå. Han bør vise initiativ til å ville møte deg han også. Om det alltid er du som må foreslå å møtes så er de sjeldent virkelig interessert. Så for å si det sånn burde heller han invitere deg på middag i tilfelle. Og ja, om neste date er hjemmedate så ligger sex i kortene. Så tenk over om du er klar for det også. Men det er ikke noe unormalt tidlig å ha sex på 3. date sånn sett. Men det er såpass tidlig at det fortsatt er veldig usikkert om det vil bli noe ut av dette. Derfor bør du i tilfelle være komfortabel med at han evt forsvinner selv etter sex.

Endret av Engel
  • Liker 3
Skrevet
On 1/19/2021 at 1:59 AM, AnonymBruker said:

Du sier jo selv at man skal holde avstand til andre enn sine nærkontakter. Hvorfor kan ikke en date være en nærkontakt? Det er ikke forbud for single og date/ha nærkontakt med det motsatte kjønn. Dra på date med god samvittighet, makan til hysteri. 

Dates er ikke nærkontakter. Du skal avstå fra intim kontakt så mye som mulig, utenom dine nærmeste i din familie. 
Så nå synes jeg du bør legge egoismen din til side litt.  Det er akkurat slike som deg som gjør at samfunnet ikke får bukt med denne pandemien. Men har du ikke forstått det til nå så tror jeg ikke du våkner opp imorgen noe klokere heller nei. 

Vi er i starten av en pandemi, så hvis du vil bidra til at vi skal leve på denne måten i mange år fremover?  koste hva det koste vil så får det stå på din samvittighet. 

Skrevet
On 1/19/2021 at 2:23 AM, AnonymBruker said:

Haha dere er så latterlige! Jeg er ikke TS, men jeg har også vært på date den siste uka. Før jeg var på date så hadde jeg ikke sett andre mennesker siden nyttårsaften, annet enn på butikken. Daten min har også hjemmekontor og er ellers på besøk hos sine foreldre, ingen andre.

Nei, vet du meg hva. Jeg er voksen og klarer helt fint å passe på meg selv.

Jeg har de siste ukene hatt en -1- en(!!!) nærkontakt. Hvor mange har dere?

Ja det er vi som er latterlige som legger ned en ufattelig innsats i å være så mye isolert som mulig, går med munnbind, desinfiserer matvarer osv. Det er klart det er vi som er problemet er det vel ikke? 

Ja du er en uansvarlig egoistisk drittunge som ikke forstår alvoret. Du bidrar til at vi ikke får stoppet dette...og dette kommer vi til å ha i mange år. Når du forstår alvoret aner jeg ikke...noe alvorlig må vel skje rundt deg tenker jeg. 

Du snakker på samme måte som dritings bargjester når de har hatt  10 halvlitre før de skal inn å drikke mer..."Jeg lover har hatt -1- en(!!!) øl bare altså!!. Skjerp deg kvinne...må du begynne å våkne opp. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var alene fra august til November i 2020, uten andre kontakter. Er også frilans og uten fast jobb..Jeg måtte ta et par dates til slutt da andre folk jeg kjenner er så opptatt med sitt. Var så ensom og jeg blir så sykt sœr av å være alene så mye. 

Er spent på om koronapolitiet her i tråden er opptatt av å tenke på de enslige single vennene hun har? Mon tro. Mange som er ensomme nå.

Anonymkode: 28a8d...c93

• Liker 2
Skrevet
On 1/19/2021 at 7:43 AM, Engel said:

Å date betyr ikke at man dater/møter flere. Vi single har lov til å ha et par nærkontakter vi også. Og jeg opplever at de få jeg har møtt i alle fall har vært svært flinke til å passe på dette. Det er ikke sånn at man flyr fra date til date selv om man søker single på Tinder. Mange sitter jo hjemme på hjemmekontor og ser jo knapt folk om dagen. Hva er forskjellen på å møte en fast date eller å møte en fast venn? Så lenge man passer på at det ikke er mer enn 2 nærkontakter?

For å svare TS: Jeg syn han burde komme med forslag til date nå. Han bør vise initiativ til å ville møte deg han også. Om det alltid er du som må foreslå å møtes så er de sjeldent virkelig interessert. Så for å si det sånn burde heller han invitere deg på middag i tilfelle. Og ja, om neste date er hjemmedate så ligger sex i kortene. Så tenk over om du er klar for det også. Men det er ikke noe unormalt tidlig å ha sex på 3. date sånn sett. Men det er såpass tidlig at det fortsatt er veldig usikkert om det vil bli noe ut av dette. Derfor bør du i tilfelle være komfortabel med at han evt forsvinner selv etter sex.

Er du singel så skal du være singel for din egen og andre trygghet ferdig med det. Om du hadde skjønt alvoret i det jeg sa så hadde du istedenfor stilt deg bak og ikke prøvd å forsvare det motsatte. Minner deg om at dette er bare starten og de neste årene kommer til å bli mye verre. Hvorfor blir dem verre? jo fordi vi har disse menneskene som gir blanke f**** og vil leve som de vil..koste hva det koste vil. Reflekterer du overhode over hva du skriver i siste avsnitt? det harmonerer ikke overhode med sunn fornuft vet du det? 

Skrevet
Xcase33 skrev (56 minutter siden):

Dates er ikke nærkontakter. Du skal avstå fra intim kontakt så mye som mulig, utenom dine nærmeste i din familie. 
Så nå synes jeg du bør legge egoismen din til side litt.  Det er akkurat slike som deg som gjør at samfunnet ikke får bukt med denne pandemien. Men har du ikke forstått det til nå så tror jeg ikke du våkner opp imorgen noe klokere heller nei. 

Vi er i starten av en pandemi, så hvis du vil bidra til at vi skal leve på denne måten i mange år fremover?  koste hva det koste vil så får det stå på din samvittighet. 

Samfunnet kommer ikke til å få bukt med pandemien uansett før nok mennesker er vaksinert eller smittet. Noe smitte må man alltid regne med, hvis ikke må jo absolutt alle være isolert (ikke møte andre nærkontakter eller familie heller). Jeg er relativt isolert og tar alle forhåndsregler. Bor alene annenhver uke og møter få mennesker. Legger ikke datingen til side i potensielt årevis pga denne pandemien. Ikke har jeg dårlig samvittighet for det heller.

• Liker 1
Skrevet
Xcase33 skrev (7 timer siden):

Du snakker på samme måte som dritings bargjester når de har hatt  10 halvlitre før de skal inn å drikke mer..."Jeg lover har hatt -1- en(!!!) øl bare altså!!. Skjerp deg kvinne...må du begynne å våkne opp. 

Jeg har fortsatt bare en nærkontakt jeg, heldigvis for både deg og for meg kan vi vel si, så funker dette veldig bra da, så da slipper du å bekymre deg for at jeg skulle møte flere. En nærkontakt får holde, si! 

For øvrig ser jeg ikke helt hvor du leser at jeg ikke tar forholdsregler som dere andre. Jeg bruker munnbind på butikken, vasker og spriter hender og holder avstand. I tillegg er jeg som sagt ikke ute av huset annet enn å handle matvarer. 

Så jeg har ikke det minste fnugg av dårlig samvittighet for å ha møtt en eneste person, som i tillegg har sittet på hjemmekontor, de siste ukene. 

Og uansett, skal man bli smittet så må man faktisk være med folk som er smittet. Man sprer ikke virus ved å være sammen med andre friske mennesker. Og, news flash, de aller aller fleste er friske!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 23.30):

Middag hos deg er greit. Det er helt naturlig. 

Dere har klint, kjent på lyst og dere møtes igjen. Da ligger det i kortene at det kan bli mer, og du har tilrettelagt for at omgivelsene gjør det mulig.

Jeg leser deg dithen at du også vil ha sex med ham nå, du er bare redd for at det skjer for tidlig. Det er det ikke.

Gjest padawan
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 2.23):

Ja, at det går ann.  🤣   Fint å sitte på moralens høye hest.  

Skrevet
Xcase33 skrev (9 timer siden):

Er du singel så skal du være singel for din egen og andre trygghet ferdig med det. Om du hadde skjønt alvoret i det jeg sa så hadde du istedenfor stilt deg bak og ikke prøvd å forsvare det motsatte. Minner deg om at dette er bare starten og de neste årene kommer til å bli mye verre. Hvorfor blir dem verre? jo fordi vi har disse menneskene som gir blanke f**** og vil leve som de vil..koste hva det koste vil. Reflekterer du overhode over hva du skriver i siste avsnitt? det harmonerer ikke overhode med sunn fornuft vet du det? 

Det er du som er den egoistiske her. Typisk de som allerede er etablert her i livet å skulle nekte andre muligheten til å bli det samme. Vi kommer ikke til å sitte alene hjemme og se på at tiden til å finne noen og stifte familie løper fra oss. Fuck deg og din mangel på empati rett og slett. 

Anonymkode: 20155...6fe

• Liker 6
Skrevet
Xcase33 skrev (9 timer siden):

Er du singel så skal du være singel for din egen og andre trygghet ferdig med det.

For noe forbanna piss. Det er lett å snakke for de priviligerte som har en fast partner, og kanskje tilogmed bor med denne og har familie. Det er ingen som betyr noe som har sagt at single skal forbli single, pga pandemien, og det er helt urimelig å forvente at folk skal sette sex- og datinglivet på vent i 2 år eller mer.

Er man singel og permittert fra jobben, eller har hjemmekontor er man en mye lavere risiko enn feks en kjernefamilie, hvor kanskje en eller begge foreldre reiser til og fra jobb, og hvor de har barn i ulike aldersgrupper, som enten går på skole, følges til barnehage osv. Har man ingen nærkontakter kan man godt date 1-2 personer i måneden, og finner man en man liker nok til en date2 er dette nærkontakten din frem til man slutter å date.

Snitttid for å utvikle symptomer på covid19 er fem dager, dater man med 5-10 dager mellom hver person er en eventuellt smittesporing veldig enkel. Er man i risikogruppe, eller har en nærkontakt som er det vil man selvsagt måtte vurdere dette annerledes. 

Anonymkode: dce84...519

• Liker 8
Skrevet
Xcase33 skrev (14 timer siden):

Hva harmonerer ikke med fornuft? Å ha sex? Tenker du at de som har kjærester som de ikke bor med også skal avstå fra all fysisk nærhet og sex til covid 19 er utryddet? For det blir i tilfelle samme sak. Så lenge begge parter har kun 1-2 nærkontakter så skjønner jeg ikke hvorfor du mener at det øker smittefaren? Strengt tatt er det mye større smittefare i en familie med barn/ungdommer, da disse generelt er i kontakt med mange flere mennesker. Jeg er helt enig med deg i forhold til folk som dater flere og ligger rundt med flere, men det er ikke det TS eller vi andre snakker om her. Det er snakk om å vurdere å ha sex med 1 person, som hun allerede har som nærkontakt siden de har klint. Jeg har liten tro på at TS kommer til å kline med eller ha sex med noen andre de nærmeste 2 ukene også om det skulle bli med den ene gangen nå. Hvorfor tror du automatisk at de som er single er dårligere til smittevern enn de som er i forhold eller en familie?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...