Gå til innhold

Kunne du drept for å overleve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker å tro at jeg er en "handlingens mann" og gjør det som trengs for å overleve. Så jeg tror og håper at jeg hadde drept den andre personen om det ville øke sjansen for at jeg overlevde. 

Anonymkode: 70269...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marleneK92 skrev (24 minutter siden):

Jeg ligger mer på tanken om hvordan øya kan være øde jeg da når det ikke er vann der? Er det ikke vann så er det land sååå? Eller er jeg bare trøtt nå? 🤣

Du er nok veldig trøtt. De fleste forstår at øyer er omringet av vann. Når man snakker om "hva ville du gjort om du var på en øde øy og-", så er det snakk om en øde øy på havet, og havet er av saltvann som ikke kan drikkes. 

Anonymkode: a79db...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er nok veldig trøtt. De fleste forstår at øyer er omringet av vann. Når man snakker om "hva ville du gjort om du var på en øde øy og-", så er det snakk om en øde øy på havet, og havet er av saltvann som ikke kan drikkes. 

Anonymkode: a79db...196

Joda, men ofte kan man finne på å rense vann eller urin 🤔 må jo ha noe å jobbe med da. 

Edit: saltvann er jo også vann tenkte jeg. Men det var nok snakk om drikkbart vann, ja. 

Endret av marleneK92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde nok klikka om eg var stranda på ei aude øy, så sjansen er vel der...

Men ikkje om eg var ved mine fulle fem, nei. 

Anonymkode: 06cd3...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg er ekstremt lite praktisk av meg, så hadde jeg ikke så mye som krummet et eneste hår på hodet hans. Uansett  hvem han var, så hadde han visst bedre enn meg hvordan vi skulle holde oss lengst mulig i live. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marleneK92 skrev (1 minutt siden):

Joda, men ofte kan man finne på å rense vann eller urin 🤔 må jo ha noe å jobbe med da. 

Om du er så heldig at du har med det nødvendige utstyret for å konvertere saltvann til drikkevann til denne øya, så er du heldig. Eller så kan du gjøre som noen tusen år tilbake, hvor de kokte saltvann og samlet dampen i svamper. Håper du har noe å koke vann i og svamper til å fange dampen som da kan drikkes. 

Anonymkode: a79db...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, i sammen hadde vi kanskje klart å komme oss vekk der i fra, eller i det minste gitt hverandre motivasjon til å fortsette å prøve. Alene hadde jeg ikke hatt sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ville ha drept meg selv

for å slippe det uunngåelige.

Anonymkode: bc406...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle er i stand til å drepe. Hadde det vært ei dame hadde det vært lettere å samarbeide, hadde det vært en random mann er det for farlig mtp voldtekt og temprament (haha selv om denne situasjonen aldri hadde skjedd da)

Anonymkode: 13c70...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Om du er så heldig at du har med det nødvendige utstyret for å konvertere saltvann til drikkevann til denne øya, så er du heldig. Eller så kan du gjøre som noen tusen år tilbake, hvor de kokte saltvann og samlet dampen i svamper. Håper du har noe å koke vann i og svamper til å fange dampen som da kan drikkes. 

Anonymkode: a79db...196

Tenkte egentlig bare at saltvann også er vann. Så hjernen min sa at om det ikke var vann så ville det jo vært land & øya ville ikke vært øde. Så jeg er trøtt, men kverulere kunne jeg da allikevel 😂 det var bare et comeback på saltvannskommentaren. Det var nok ment drikkevann, men jeg begynt å ta for vane det som faktisk står skrevet istedenfor å kverulere på alt annet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du og en fremmed strandet på en øde øy uten mat eller vann. Kunne du da drept den andre personen for å øke sjansene for at du levde lenge nok til å få hjelp utenfra? 

Anonymkode: 70269...e46

I utgangspunktet nei, jeg er relativt komfortabel med å dø.

Men jeg har nesten drept en guttunge i frykt, så det er et litt åpent svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 minutt siden):

I utgangspunktet nei, jeg er relativt komfortabel med å dø.

Men jeg har nesten drept en guttunge i frykt, så det er et litt åpent svar...

Halloween?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du og en fremmed strandet på en øde øy uten mat eller vann. Kunne du da drept den andre personen for å øke sjansene for at du levde lenge nok til å få hjelp utenfra? 

 

 

Anonymkode: 70269...e46

Kommer ekstreeeemt an på veldig  mye... Varierer fra høyest sannsynlig til absolutt ei... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (4 minutter siden):

Halloween?

En utrolig teit jobbtur til ett sliten afrikansk land med stor risiko for kidnapping; kontakten sendte meg på hotellrommet med pistol, med beskjed om å kun slippe inn, den som kom med passordet. Så sendte han opp en guttunge på kansje 15, som selvfølgelig hadde glemt hele sin del av oppgaven. Jeg vet faen ikke hvem som var mest redd, han som pissa på seg, eller jeg som gråt, men det gikk bra.

Men alle som jobbet for meg der nede , fikk økt risikopremien etter den jobben.

Og all illusjon jeg måtte ha om at jeg var en kald og taktisk operatør, var brent vekk for alltid.

Jeg trakk ut alle mine folk fra den typen risikoarbeid, når rammekontrakten var over. Gode penger, men noen risikoer skal du ikke spille ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (4 minutter siden):

En utrolig teit jobbtur til ett sliten afrikansk land med stor risiko for kidnapping; kontakten sendte meg på hotellrommet med pistol, med beskjed om å kun slippe inn, den som kom med passordet. Så sendte han opp en guttunge på kansje 15, som selvfølgelig hadde glemt hele sin del av oppgaven. Jeg vet faen ikke hvem som var mest redd, han som pissa på seg, eller jeg som gråt, men det gikk bra.

Men alle som jobbet for meg der nede , fikk økt risikopremien etter den jobben.

Og all illusjon jeg måtte ha om at jeg var en kald og taktisk operatør, var brent vekk for alltid.

Jeg trakk ut alle mine folk fra den typen risikoarbeid, når rammekontrakten var over. Gode penger, men noen risikoer skal du ikke spille ut

Jeg trodde du bare var litt sånn som meg; livredd små barnekropper med skikkelig ekle masker:laugh:

Det var litt mer actionfylt det du opplevde:) Det var da enda godt det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at ganske mange kunne ha fått seg til å gjøre ting de ellers aldri ville ha gjort, hvis det virkelig var
fare rundt en, så jeg ser ikke bort fra at selv jeg kunne det for å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde vært mer redd for å bli voldtatt om jeg var alene på en øde øy med en mann.. 

Anonymkode: d8513...f04

Større sannsynlighet for at man har frivillig sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marleneK92 skrev (12 timer siden):

Tenkte egentlig bare at saltvann også er vann. Så hjernen min sa at om det ikke var vann så ville det jo vært land & øya ville ikke vært øde. Så jeg er trøtt, men kverulere kunne jeg da allikevel 😂 det var bare et comeback på saltvannskommentaren. Det var nok ment drikkevann, men jeg begynt å ta for vane det som faktisk står skrevet istedenfor å kverulere på alt annet 😂

Litt trøtt kanskje, men du fikk meg til å Google om man kan gjøre saltvann om til drikkevann, og det var da jeg kom over den spennende ideen om å koke saltvann og fange dampen med svamper, som er flott å vite. Er man på en øde øy, så har man forhåpentligvis på seg klær som kan fange dampen, men å finne noe å koke vannet i, er litt vanskeligere. Finnes det materiale på en øde øy man kan koke vann i? Forslag?

 

Anonymkode: a79db...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (12 timer siden):

Større sannsynlighet for at man har frivillig sex.

Vil tro at kvinner tenker litt ekstra på konsekvensene av sex i en slik situasjon, og fint klarer å avstå fra sex til man forhåpentligvis kommer seg tilbake til sivilasjonen. 

Anonymkode: a79db...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Litt trøtt kanskje, men du fikk meg til å Google om man kan gjøre saltvann om til drikkevann, og det var da jeg kom over den spennende ideen om å koke saltvann og fange dampen med svamper, som er flott å vite. Er man på en øde øy, så har man forhåpentligvis på seg klær som kan fange dampen, men å finne noe å koke vannet i, er litt vanskeligere. Finnes det materiale på en øde øy man kan koke vann i? Forslag?

 

Anonymkode: a79db...196

Hjernen min funker ikke optimalt for tiden uansett, men jeg kverulere egentlig i grunn fordi det bare sto vann i hovedinnlegget & saltvann er jo fortsatt vann så da måtte det være vann der for å være på en øde øy. 

Nei, jeg har ikke noe forslag på sparket å jeg er for sliten til å idet hele tatt prøve å tenke akkurat nå så ikke kommer jeg opp med noe heler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...