Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du og en fremmed strandet på en øde øy uten mat eller vann. Kunne du da drept den andre personen for å øke sjansene for at du levde lenge nok til å få hjelp utenfra? 

Anonymkode: 70269...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt umulig å svare på fordi det er så usannsynlig at det skulle skje 

Anonymkode: bf083...9e7

Skrevet

Vell ja.

Instinktivt så blir man automatisk og prøve alt for og overleve om man er stranded, til slutt blir man paranoid og ting blir og skje.

Anonymkode: 282a7...0ad

Skrevet

Jeg hadde vært mer redd for å bli voldtatt om jeg var alene på en øde øy med en mann.. 

Anonymkode: d8513...f04

• Liker 2
Skrevet

Hvordan ville det øke sjansene mine, om det uansett ikke var vann eller mat der?

Anonymkode: 7ea49...d9e

• Liker 4
Skrevet

Bare om den andre personen prøvde drepe meg. 

Anonymkode: b0b69...533

• Liker 7
Gjest EndaEnGang
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan ville det øke sjansene mine, om det uansett ikke var vann eller mat der?

Du kunne jo spist vedkommende. Men uten ild ser jeg ikke for meg at det hadde vært en god opplevelse for noen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du hørt om flystyrten i Andesfjellene i 1972 ?

Sjekk ut hva de overlevende gjorde, der har du svaret.

Anonymkode: ec088...23e

Skrevet

Ja. Ikke bare ville jeg drept. Men ville også spist vedkommende om det måtte til for å overleve.

Anonymkode: c276f...afa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De drepte ikke hverandre. 

Anonymkode: b0b69...533

• Liker 8
Skrevet

Nei, ikke for å øke sjansene mine. Ikke vet jeg hvorfor det skulle heller, tvert om. Det er jo idioti å drepe det eneste mennesket du kan være med på en øde øy. Idioti er selvfølgelig et meget mildt uttrykk  🙂

Den eneste grunnen jeg kan se at jeg ville drept noen, var i rent selvforsvar. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jada. Men da er vel det et mer relevant spørsmål. 

• Liker 1
Skrevet

Det kan jeg ikke svare på da jeg aldri har vært i en slik situasjon...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Ikke bare ville jeg drept. Men ville også spist vedkommende om det måtte til for å overleve.

Anonymkode: c276f...afa

Bra at det finnes ærlige folk som deg som sier realitetene. Selv ville jeg dog kun spist vedkommende dersom det var mulig å varmebehandle kjøttet. 

Anonymkode: 0e581...aa0

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde vært mer redd for å bli voldtatt om jeg var alene på en øde øy med en mann.. 

Anonymkode: d8513...f04

Du tror det er større sjanse for at mannen vil voldta deg enn å spise deg? Svært få som er voldtektsmenn og sikkert også få som tenker tanken på å voldta når de holder på å dø av tørst. 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

For å få i deg mat og drikke. Man overlever kun noen dager uten vann. Dreper du en voksen mann så har du 5 liter blod du kan kose deg med. 

Anonymkode: ab03b...ba1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om den øde øyen det er snakk om, er dekket av is og snø, så kan man overleve en stund på en død menneskekropp siden kjøttet blir fryst og holder seg, og også fordi man da har vann (is og snø).

Men om denne øyen ikke er dekt av is og snø, noe jeg regner med fordi hypotesen sa "øde øy uten mat og vann", så vil det ikke gagne seg særlig å spise kameraten. Grunnen er at kroppen vil begynne å råtne veldig fort, og uansett så kan man fint leve i flere uker/mnd uten mat. Vann derimot, kan man ikke leve lenge uten. Blod har for mye salt i seg til å egne seg som tørstedrikk.

Så nei, jeg ville ikke drept det eneste selskapet jeg har på en øde øy uten mat og vann kun så jeg kan spise menneskekjøtt som vil forderve kjapt og ikke hjelpe på tørsten. 

Anonymkode: a79db...196

• Liker 2
Skrevet

Å spise et menneske som døde i en ulykke er neppe det samme som å drepe og så spise det. Jeg tror dog at mennesker er både veldig sosiale som krever andre mennesker, samtidig velger man seg selv foran andre. Jeg hadde nok ikke drept annet enn i selvforsvar men hvem vet hvordan man reagerer i krise?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ligger mer på tanken om hvordan øya kan være øde jeg da når det ikke er vann der? Er det ikke vann så er det land sååå? Eller er jeg bare trøtt nå? 🤣

Skrevet

Hvis personen var usympatisk eller irriterende, så ja. Hvis jeg likte personen, så nei, med mindre han/hun prøvde å drepe meg først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...