Gå til innhold

157 cm. : minimumsvekt, idealvekt, maksvekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva synes du er minimumsvekt, idealvekt og maksvekt for en dame på 157 cm.?

Anonymkode: 5b4ba...7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. Kommer nok an på benbygginga, bla. Jeg er 156 cm og veier 48 kg. Bruker xs i klær. 

Anonymkode: 3aa91...7c4

Skrevet

Bruk en BMI kalkulator så får du en pekepinn. En annen god pekepinn er høyden din minus 110 +/- 5 kg.  Feks.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på beinbygning og hvor mye muskler du har. Noen passer med 47-48 kg, andre passer med 60 kg. 

Anonymkode: 6c1c5...dee

• Liker 4
Skrevet

Vil tro rundt 50 kg er idealvekten.

Anonymkode: 49dd6...cc8

Skrevet

Det er helt håpløst. Dropp hele tanken og helst alle de begrepene.

Start med BMI - den forteller deg hva som er normalvekt for en med en hvilken som helst høyde.

Så må du se på kroppssammensetning. Kvinner skal ha en viss mengde fett på kroppen for god helse. Men visse idretter setter strengere krav.

Så er det livsstilen. Hvor glad er du i å trene, hvor glad er du i å spise?

Anonymkode: 85e9a...e7f

• Liker 1
Skrevet
Apocalypte skrev (39 minutter siden):

Bruk en BMI kalkulator så får du en pekepinn. En annen god pekepinn er høyden din minus 110 +/- 5 kg.  Feks.

Høyden dvs 157cm minus 110 er 47 kg +/- 5kg  eller?

Anonymkode: 142ec...6c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Aner ikke. Kommer nok an på benbygginga, bla. Jeg er 156 cm og veier 48 kg. Bruker xs i klær. 

Anonymkode: 3aa91...7c4

Og jeg er 158, men veier 10 kg mer enn deg og bruker også XS i klær. Altså er har det veldig mye mer å si hvor stor fettprosent man har og hvor mye muskler man har. Det er ingen idealvekt for en bestemt høyde fordi folk er så ulike! Kvinner skal ha en fettprosent på mellom 20 og 30%, og dette er nok mye bedre å følge enn vekt.

Anonymkode: 03891...563

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 157, og veier 48 kg. Føler meg oppblåst om jeg er 50, og skrapa når jeg er 46. (Kan skje om jeg har spysjuka)

Men tenker dette er veldig individuelt! 

Skrevet

Jeg er 157, kler litt bedre å være 58 enn 48 kg, har prøvd begge deler. Men veldig individuelt ja. 

Anonymkode: 97783...5fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og jeg er 158, men veier 10 kg mer enn deg og bruker også XS i klær. Altså er har det veldig mye mer å si hvor stor fettprosent man har og hvor mye muskler man har. Det er ingen idealvekt for en bestemt høyde fordi folk er så ulike! Kvinner skal ha en fettprosent på mellom 20 og 30%, og dette er nok mye bedre å følge enn vekt.

Anonymkode: 03891...563

Samme her, 157 og veier 60 kilo. Bruker s-xs. Har også veid 50 kilo og det så bare rart ut.

Har timeglass-fasong, tror det er forklaringen på at jeg kler litt flere kilo.

Anonymkode: cd915...ce5

Skrevet

I følge BMI-kalkulator er det vel en plass mellom 46 og 62 kg som er innenfor "normalvekt". Selv er jeg like høy, og veide vel ca. 52 kg sist jeg sto på en vekt. Det er noen år siden nå, men klærne passer like godt fortsatt, så vil tro at vekten ikke har endret seg veldig. Om den har endret seg, har jeg mest sannsynligvis blitt litt tyngre fordi jeg har vært enda mer i fysisk aktivitet enn tidligere. Anser meg selv som normalt slank.

Bruker også XS, men det tipper jeg har mest med høyden å gjøre. 

Anonymkode: 0de78...07d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høyden dvs 157cm minus 110 er 47 kg +/- 5kg  eller?

ja

Skrevet

Hun bør vel veie et sted mellom 50 og 100 kg. Under det er hun vel tynn, over rund som en kule.

Anonymkode: cf2eb...8e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun bør vel veie et sted mellom 50 og 100 kg. Under det er hun vel tynn, over rund som en kule.

Anonymkode: cf2eb...8e3

100 kg på 157 er 40 i BMI, "svært alvorlig fedme". Spennet ditt er feil.

Men enig, det har med muskelsammensetning å gjøre. Søsteren min er så lav, 60 kg og nær "overvekt", men hun er topptrent og ser slankere ut enn meg med lavere BMI.

Anonymkode: dfb98...2be

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke skylde på beinbygningen. Bein veier kun 2.5 kg uansett hvor mye fett du har. 

Anonymkode: ea2e5...342

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 158. I yngre dager veide jeg 48 kg, veldig tynn! Nå veier jeg 60 som er altfor mye. Føler meg feit, tykke armer og lår, begynt å få litt håndtak og mage. Må slanke meg. Store pupper. Liker best å veie rundt 53-55 kg. Jeg har timeglassfigur. 

Anonymkode: 6870e...a85

• Liker 2
Skrevet

Må innrømme at jeg er litt positivt overrasket over hvor høyt idealvekten for mange er. Andre som også er det?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Må innrømme at jeg er litt positivt overrasket over hvor høyt idealvekten for mange er. Andre som også er det?

Jeg er ikke overrasket. Vi blir jo gjennomsnitlig større og større som befolkning, så en naturlig konsekvens er at vi også legger "idealvekten" høyere enn foreldrene våre gjorde. 

Feks moren min som er like høy som meg (168 cm) snakker om at for henne og venninnene så var alltid rundt 50 kg idealvekten deres. Jeg er like høy og det er alt for lite for meg. Og når jeg ser bilder av foreldrene mine fra 80-tallet så syns jeg (med dagens øyne) at de såg alt for magre ut. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket. Vi blir jo gjennomsnitlig større og større som befolkning, så en naturlig konsekvens er at vi også legger "idealvekten" høyere enn foreldrene våre gjorde. 

Feks moren min som er like høy som meg (168 cm) snakker om at for henne og venninnene så var alltid rundt 50 kg idealvekten deres. Jeg er like høy og det er alt for lite for meg. Og når jeg ser bilder av foreldrene mine fra 80-tallet så syns jeg (med dagens øyne) at de såg alt for magre ut. 

Ja med bmi 20-21 ble man kalt FEIT på 1980-tallet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...