Gå til innhold

Hvorfor drar alltid turister til markeder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De kjøper jo aldri noe. Og som regel er de bare i veien for lokale som skal gjøre unna sine daglige ærender. F.eks er La Bouquera i Barcelona dritt lei turister som ødelegger stedet. 

Hvorfor drar du på markeder?

Drar du på Walmart for å titte på de lokale amerikanerne i sitt naturlige miljø når du er i USA? Tar du bilder av kassedama som du publiserer på reisebloggen din? 

Anonymkode: 64237...9b0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt av samme grunn til at de også drar til turistfeller og alltid på den tiden av året det er mest trengsel.

Anonymkode: fefff...333

Skrevet

Hvorfor drar turister på museer?

Hvorfor drar turister på utflukter?

Hvorfor drar turister på restauranter?

Hvorfor drar turister på stranda?

Kan det være fordi de er... TURISTER?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De kjøper jo aldri noe. Og som regel er de bare i veien for lokale som skal gjøre unna sine daglige ærender. F.eks er La Bouquera i Barcelona dritt lei turister som ødelegger stedet. 

Problemet i Barcelona er vel hovedsakelig at turismen presser opp leieprisene slik at de lokale blir drevet ut av byen, At turister øker omsetningen på de lokale markedene er som oftest en god ting.

Skrevet

Fordi det er spennende å se mat fra andre verdensdeler og land! Vi kjøper ofte noe når vi er på marked, frukt eller lignende som kan spises med en gang eller tas med på hotellrommet, forutsatt at det er pakket inn eller godt varmebehandlet.

På La Boqueria skjønner jeg ikke helt at folk ønsker å kjøpe noe, det var skittent overalt, mye av maten lå utildekket og masse fugler fløy rundt og satte seg på matbodene, gjorde fra seg etc. 

Og ja, vi drar også gjerne innom matbutikker i utlandet for å se på utvalget samtidig som vi gjør nødvendige innkjøp av vann, snacks etc. 

• Liker 1
Skrevet

Vel, hvorfor drar man på museer? Som regel er det en kombinasjon (ihvertfall for meg) av interesse, å se seg rundt og ha noe å gjøre. Når det er sagt, jeg er ikke veldig fan av de mest turistifiserte markedene. Jeg liker de mindre der gjerne lokalbefolkningen går. 

Jeg elsker å dra på markeder rundt om i UK, og drar mest til markeder i mindre byer/tettsteder, de har som regel oftest billigere varer og et mer genuint utvalg (altså ikke masse turistnips man uansett ikke vil ha). Går dit fordi det er gøy, jeg liker å gå rundt og titte. Skal sies, jeg handler faktisk. Handler som regel billige bøker og dvd'er. 

Og ja, jeg dro faktisk til Walmart da jeg var i USA, bare for å se hvordan det var. Skal sies, jeg elsker å dra til matbutikker og slike ting, liker å titte på utvalget og kanskje kjøpe med meg noe snacks/mat hjem. Men jeg tar ikke bilder til noen blogg (og ihvertfall ikke av vilt fremmede mennesker). ;)

Skrevet

Jo faktisk.  Jeg drar alltid innom walmart når jeg er I USA og Canada. Sorry,  jeg må bare si det. Jeg elsker walmart og det er min litt skamfulle, guilty pleasure. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ramla tilfeldig innom La Boqueria da jeg var i Barcelona, visste ikke at det var en greie. Markeder er veldig ofte interessante, siden de kan vise både lokal mat og fine hjemmelagde produkter. Og det er jeg jo interessert i. 

Matbutikker i andre land er generelt mye mer spennende enn i Norge, og joda, jeg er alltid innom walmart når jeg er i USA 😛 

Gjest Linny111
Skrevet
On 1/18/2021 at 5:05 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor drar du på markeder?

Drar du på Walmart for å titte på de lokale amerikanerne i sitt naturlige miljø når du er i USA? Tar du bilder av kassedama som du publiserer på reisebloggen din? 

Jeg drar alltid på Walmart i USA. Jeg drar jo ikke for å se på amerikanere, men for å se på alle de spennende matvarene, samme som jeg gjør på marked. Drar også til matbutikken i Tyskland og Spania og Japan fordi det er gøy å se hva de har.

Skrevet
On 1/18/2021 at 6:05 PM, AnonymBruker said:

De kjøper jo aldri noe.

Jo, det gjør jeg.

Anonymkode: fbfb2...884

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå finnes det jo mange ulike markeder rundt omkring da. La boqueria er jo blitt et skikkelig turistmarked. Men jeg elsker å dra innom både mer lokale markeder og lokale matbutikker når jeg er ute og reiser, for å se hva de har. Og jo, jeg handler ofte ting. Og ja, jeg drar også innom Wallmart hvis jeg er i USA. Oftest tar jeg bilder av selve innholdet i markedet, ikke nødvendigvis folkene. Det handler jo om at det er spennende å se hva andre land spiser, hva som er vanlig der osv. Jeg synes ofte at det er på de lokale markedene at man virkelig kan oppleve den lokale kulturen. Men det kommer jo selvsagt an på markedet.

Anonymkode: 5ed72...c53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...