Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #1 Skrevet 14. august 2005 Jeg revnet litt under fødselen, og ble sydd. Men er absolutt ikke fornøyd med den "syjobben" ser ut som det er blitt sydd veldig skjevt. Den ene kjønnsleppen (indre) er ca. dobbelt så stor og henger liksom ut, og så gnager den og er i veien når jeg skal f.eks vaske meg/ tørke meg og sånne ting.. dette plager meg veldig. Er det noe som kan gjøres med dette? Har jeg rett til å få fikset det eller må jeg betale for et eventuelt inngrep selv? Håper noen kan svare meg..
monja Skrevet 14. august 2005 #2 Skrevet 14. august 2005 Du kan jo i første omgang ta en prat med fastlegen din. Så får h*n vurdere hvordan det er. I mange tilfeller vet jeg at staten dekker sånne inngrep. Har et par venninner som fikk det dekket og utført på offentlig sykehus.
Glitter Skrevet 14. august 2005 #3 Skrevet 14. august 2005 Hvis det er plagsomt så trodde jeg du skulle få dekket å få fiksa det igjen.Som monja sa,ta kontakt med fastlegen din og hør hva h*n sier. Lykke til
Gjest Twigi ii Skrevet 14. august 2005 #4 Skrevet 14. august 2005 Er det lenge siden fødselen? Jeg hadde selv en svært tøff fødsel, ble sydd mye. Det var ille ganske lenge, men jeg ble helt fin igjen (og jeg vurderte LENGE å klage på syjobben, ja!) Det er utrolig hva som går seg til! Men hvis det må gjøres om igjen, så venter de til du har fått de barna du skal ha. Tror nok du kan regne med å få dekket det, men hør med fatlegen din - eller en gynekolog du har tillit til. Det er ikke alle gynekologer som er til å stole på, dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2005 #5 Skrevet 14. august 2005 Ja, slike ting kvalifiserer garantert til en labia reseksjon, dvs. et kirurgisk inngrep der de reduserer størrelsen (så mye du vil) på dine indre kjønnslepper. Det gjøres i full narkose med anestesilege tilstede, og du vil få noen sting etterpå, som faller ut av seg selv - så du slipper "å ta stingene". Resultatene pleier å bli svært bra, du vil nok få noe "arr" men i og med at det er slimhinneområde går det seg såpass til at man må kjenn langs "kanten" for å vite at det har vært operert der. Lykke til- et slikt inngrep er absolutt å anbefale!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå