Gå til innhold

Arvet negativ personlighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lest og dessverre ser det ut til at personlighet er veldig arvelig. Både jeg og broren min er ganske negative av natur. Og det viser seg på hvordan livet blir også. Hvordan få vekk dette? Jeg liker ikke meg selv, fordi jeg føler jeg skulle vært mer positiv. 

Anonymkode: 722b0...af6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje slutte å tenke så mye på hva du burde. Og samtidig slutte å tenke at du sikkert ikke kan overstyre "arv".

Anonymkode: e4add...4c3

• Liker 1
Skrevet

Handler nok mye mer om oppvekst osv, enn arv. Du har sett dine foreldre oppførsel, og blir lik dem. Les psykologi, så kan du lære metoder for å endre tankesettet. 

Anonymkode: fc966...2d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Handler nok mye mer om oppvekst osv, enn arv. Du har sett dine foreldre oppførsel, og blir lik dem. Les psykologi, så kan du lære metoder for å endre tankesettet. 

Anonymkode: fc966...2d0

Nei. Mine foreldre var ikke negative men realistiske !

Anonymkode: a25aa...2b7

Skrevet

Realiteten er negativ. 

Ikke bruk arv som hvilepute. Dette må jobbes med. Kjenner du en positiv person du kunne brukt som rollemodell så hadde det vært enklere. Da ser du hva vedkommende får i utbytte av å være positiv også. 

Anonymkode: 28c94...935

Skrevet

Du har blitt opplært i en måte å tenke på, dette kan du endre på. Prøv å tenke mer positivt fremover, det tar tid å endre men du klarer det👍🏻

Anonymkode: e3185...01b

Skrevet

Jeg har også vokst opp med en negativ mor og er ganske negativ selv. Det verste er at jeg merker at sønnen min er helt lik! Og det er krise! Så jeg prøver virkelig å snu tankegangen min og ikke si det mest negative først, men det er virkelig vanskelig. En ting er når jeg er på jobb og skal være profesjonell, da klarer jeg å tenke først før jeg sier noe negativt. Men i privatlivet er det vanskeligere. Da er jeg avslappet og må virkelig ta meg sammen for å ikke være så negativ. Det er absolutt ikke noe godt personlighetstrekk. 

Anonymkode: f4940...27c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har også vokst opp med en negativ mor og er ganske negativ selv. Det verste er at jeg merker at sønnen min er helt lik! Og det er krise! Så jeg prøver virkelig å snu tankegangen min og ikke si det mest negative først, men det er virkelig vanskelig. En ting er når jeg er på jobb og skal være profesjonell, da klarer jeg å tenke først før jeg sier noe negativt. Men i privatlivet er det vanskeligere. Da er jeg avslappet og må virkelig ta meg sammen for å ikke være så negativ. Det er absolutt ikke noe godt personlighetstrekk. 

Anonymkode: f4940...27c

Har det på samme måten, må jobbe konstant med å snu tanker. Jeg har gått i behandling men så lenge det er personlighet så er det så godt som nesten ikke mulig å snu det. Man kan snu noe, feks på jobb, men det tar samtidig energi som man trenger til andre ting. Det er ikke en lek, ikke noe man bare gjør og ikke noe man koser seg med. Skulle virkelig ønske jeg var smilende og glad så hvis viljen kunne bestemme...

Anonymkode: 6e10b...ece

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...