Gå til innhold

Studenter rammes videre, mens barn og ungdommer vender tilbake til undervisningen.


Den Sagnomsuste

Anbefalte innlegg

Ja, så skjedde det altså igjen. Studenter som allerede har blitt frarøvet deltidsstillingen sin, nektet juleferie, fått skylda for samfunnssmitten og blir isolert inn i hybelens mørke kroker blir igjen tilsidesatt. Fulle fly, skoleverket og alpinanlegg må stå foran i køen må forstå. Kirke- og menighetsliv er også blant virusets aller fremste arnested. Her løper smitten løpsk i det øyeblikket person nummer elleve entrer bygget. I så måte kan vi puste lettet ut dersom vi er 80 år og sitter tett i tett på kafe. Viruset har nemlig ikke adgang til kafeen skal vi tro regjeringen Solberg...

50- åringer med hjemmekontor på Veggli har siden hytteforbudet (for et ramaskrik det skapte...) tilfeldigvis (og helt sikkert på ren slump...) sluppet billig fra restriksjonene. Denne gruppen stemmer tilfeldigvis (helt sikkert på slump dette også...) på regjeringspartiene. 

Jaja, nytt år og samme agenda. Noen skal alltid ofres i dugnadens navn, mens andre får eviglang hytteferie med tilhørende skitrekk. Og avisene...? Hvor er de oppi det hele? Trolig på Veggli kan det virke som. Stillheten er til å ta å føle på, mens knivene slipes mot avgående president Trump som i beste fall kan beskrives som ad hoc for isolerte studenter med bunnskrapet sparebøsse ... 

 

 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Sagnsomsuste skrev (1 minutt siden):

. Stillheten er til å ta å føle på, mens knivene slipes mot avgående president Trump... 

Hva har det med saken å gjøre? :dry:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (1 minutt siden):

Hva har det med saken å gjøre? :dry:

Oppdaterte den etter at du postet. Du er så rask vet du  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må regjeringen få hasteinnført en dagpengeordning for unge studenter. Flere tusen studenter jobber i (blant annet) utelivsbransjen, og er 100% avhengige av denne inntekten for å kunne leve og bo. Faktum at dette ble nedstemt i Desember, er så lite ansvarsfullt at jeg ikke har ord for det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over videreføring av digital undervisning. For våre lærere innebærer det å legge ut videoer fra YouTube. Så lærere som sier de er slitne, får ingen sympati fra meg hvis det er slik de holder på over alt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erna Solberg sa på pressekonferansen i dag at studenter i områder uten høy smitte bør få mulighet til fysisk undervisning minst en gang i uken når det er mulig å gjennomføre i mindre grupper og i tråd med smittevernveilederne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*luna* skrev (53 minutter siden):

Erna Solberg sa på pressekonferansen i dag at studenter i områder uten høy smitte bør få mulighet til fysisk undervisning minst en gang i uken når det er mulig å gjennomføre i mindre grupper og i tråd med smittevernveilederne.

Behendig når alle større utdanningsinstitusjoner ligger i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (41 minutter siden):

Behendig når alle større utdanningsinstitusjoner ligger i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. 

Nettopp. Dessuten kan jo skolene bare si det ikke var mulig å legge til rette for fysisk undervisning. Grunnen til videreføring av digital undervisning er og fordi kollektivtilbudet ikke et godt nok utbygget, og de vil begrense antall folk som reiser kollektivt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (6 timer siden):

Jeg irriterer meg over videreføring av digital undervisning. For våre lærere innebærer det å legge ut videoer fra YouTube. Så lærere som sier de er slitne, får ingen sympati fra meg hvis det er slik de holder på over alt.

Det at lærere er slitne har ingenting med dette å gjøre. Ja, lærere er slitne. Halvparten av norske lærere vurderer å slutte. Det er neppe for moro skyld. 

Vi er slitne fordi vi har jobbet ulønnet overtid i snart et år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (9 timer siden):

Jeg irriterer meg over videreføring av digital undervisning. For våre lærere innebærer det å legge ut videoer fra YouTube. Så lærere som sier de er slitne, får ingen sympati fra meg hvis det er slik de holder på over alt.

Det tror jeg absolutt ikke gjelder de fleste lærere. De lærerene jeg kjenner har jobbet ræva av seg siden mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (14 timer siden):

Det at lærere er slitne har ingenting med dette å gjøre. Ja, lærere er slitne. Halvparten av norske lærere vurderer å slutte. Det er neppe for moro skyld. 

Vi er slitne fordi vi har jobbet ulønnet overtid i snart et år.

 

velociraptor skrev (10 timer siden):

Det tror jeg absolutt ikke gjelder de fleste lærere. De lærerene jeg kjenner har jobbet ræva av seg siden mars.

Kanskje mine lærere bare er late.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...