Gå til innhold

Sibirkatt og allergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen allergikere her som ikke reagerer på sibirkatt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er allergisk mot hund og katt, men tåler Sibirkatter og har selv to stykker. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på dem, så jeg anbefaler å teste det først. Sibirkattens venner har testhjem der du kan komme på besøk og klappe og være tett på sibirkatter for å se om du reagerer.

http://www.sibirkattensvenner.no/?page_id=85

Anonymkode: 410c7...e68

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er allergisk mot hund og katt, men tåler Sibirkatter og har selv to stykker. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på dem, så jeg anbefaler å teste det først. Sibirkattens venner har testhjem der du kan komme på besøk og klappe og være tett på sibirkatter for å se om du reagerer.

http://www.sibirkattensvenner.no/?page_id=85

Anonymkode: 410c7...e68

Takk for tipset 🙂 

Skrevet

Sønnen min reagerte dessverre på sibirkatt. Det avhenger av hva på katten du er allergisk mot. Om det er pels/hud du reagerer på så vil du også reagere på sibirkatten siden den er allergivennlig for de som er allergisk mot kattespytt. Spyttet til sibirkatten mangler dette allergenet. 

Anonymkode: 4ee4a...d9d

• Liker 2
Skrevet

Mamma har sibirkatt og pappa reagerer på den når han har den på fanget, men mindre enn andre katter.

Anonymkode: 7f799...137

• Liker 1
Skrevet

Mannen min er allergisk mot katter, men vi har to sibirkatter. Det skal sies at han tar daglig allergimedisiner også pga andre allergier, men han reagerer ikke noe på de to. Han reagerer derimot på huskatter, selv når han går på medisinene. Jeg anbefaler absolutt å møte kattene først for å se om det slår ut da. Den ene av vår katt er adoptert fra et hjem hvor det ene barnet reagerte på han. 

Anonymkode: 13f55...06d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...