Gå til innhold

Kan politi være pasifist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som er nyutdannet politi. Traff henne på ei pizzasjappe mens hun var på jobb og hun hadde pistol på beltet. Snakket med henne et par dager senere og klarte ikke å dy meg med å si at jeg var i mot våpenbruk, og syntes politiet hadde en tendens til å bruke vel mye makt. Jeg sa at jeg respekterte hennes valg i livet, men at jeg selv er pasifist. Hun svarte da "Det er jeg også, og det er derfor jeg har blitt politi". Synes det var vanvittig teit når hun sprader rundt med våpen på hofta daglig.

Tanker?

Anonymkode: 252d9...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer mest på i hvilken sammenheng du har hatt kontakt med politiet siden du «syntes de har en tendens til å bruke vel mye makt». :klo: 

Mine tanker? At jeg syntes du er teit som absolutt må ha en mening om hva venninna di gjør. 

Anonymkode: 88ea2...570

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare positivt at folk som ikke ønsker å bruke makt jobber i maktposisjon, om de er bevepnet eller ikke er ikke opp til den enkelte å velge. 

Ville du foretrukket at triggerhappye folk med aggresjonsproblem ble foretrukket i politiet?

Men lurer jo og på hvilke miljø du vanker i om du syns det er maktmisbruk hos politiet. 

Anonymkode: ff67c...ea7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være lite opplyst, TS 😂 hva tror du politiet gjør? Går rundt og utøver vold? Kriger? Nei, de opprettholder lov og orden i samfunnet.

De kan anvende fysisk MAKT når det er behov for det. Dette står også i loven når kan anvendes. 
 

Her har vi et klassisk eksempel på en politihater. Men du ringer vel 112 dersom du er i nød allikevel regner jeg med 😂😂 vi får se om tonen har endra seg litt om 10 år når du er litt eldre.

Anonymkode: 68153...8e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres rart ut, sånn med tanke på at pasifister blir dimmitert fra førstegangstjeneste 🤷‍♀️

Kanskje ho ikke har opplyst på søknaden at ho er pasifist, eventuelt ikke forstår begrebet. 

Anonymkode: 9e5f5...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mye stolthet. Herregud så flaut av deg.

Politiet skal opprettholde lov og orden. Hva er det du ikke skjønner? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du høres ut som en tulling som mener at politiet i Norge misbruker makten sin. Tror det er verre i samtlige andre land i veien.

Enten er du en godtroende noldus som tror på bambus historier fra diverse medlemmer av Livets Harde Skole, eller så har du selv et stort adferdsproblem.

Jobber man som operativt politi kan man ikke velge å ikke gå bevæpnet så lenge det er midlertidig bevæpning.

Anonymkode: 99700...222

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den mest reflekterte av dere er åpenbart venninna di. Hun jobber med å hindre vold og opprettholde orden, du går rundt og tilbyr idiotiske meninger til folk som ikke har bedt om dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke for vold selv om man jobber i politiet. For å snu det på hodet, TS. Hvis en person angrep deg, hadde du bare stått der og blitt slått ned? Eller hadde du gjort motstand? 
 

Endret av Chiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midlertidig bevæpning i tide og utide er muligens ikke det mest fornuftige valget styringsmakten har tatt. Det fører til økt sjanse for at kjeltringene også bevæpner seg med skytevåpen, og de kriminelle miljøene hardner til enda mer.
 

Den gamle løsningen med fremskutt lagring i kjøretøy var muligens bedre, for da var det en større terskel å trå over før våpen blir tatt i bruk.

Anonymkode: 66e81...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Midlertidig bevæpning i tide og utide er muligens ikke det mest fornuftige valget styringsmakten har tatt. Det fører til økt sjanse for at kjeltringene også bevæpner seg med skytevåpen, og de kriminelle miljøene hardner til enda mer.
 

Den gamle løsningen med fremskutt lagring i kjøretøy var muligens bedre, for da var det en større terskel å trå over før våpen blir tatt i bruk.

Anonymkode: 66e81...057

Dette er 100 prosent bambus. Kan du vise til forskningen som bekrefter det? Faktum er at politiet ikke avfyrer skudd noe mer mens de har vært midlertidig bevæpnet som når de ikke er det.

Kriminelle bevæpner seg ikke mot politiet, de bevæpner seg mot andre kriminelle. Dvs de kriminelle som er bevæpnet har vært det hele tiden.

Våpeninstruksen er akkurat den samme for politiet bevæpnet eller ikke, den er akkurat like streng og grundig. Eneste forskjellen er at politiet har våpenet lettere tilgjengelig i akutte situasjoner. Maktpyramiden er fortsatt uthangspunktet for politiet under et hvert oppdrag. Slutt å bruke pissargumenter som du hører fra andre folk som er totalt uvitende om hva reelle fakta er.

Anonymkode: 99700...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...