Gå til innhold

Anbefalte sider for engelske e-bøker, ikke Amazon


aglaea

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nylig fått meg Pocketbook lesebrett, og er på jakt etter steder å få kjøpt e-bøker. Det virker som det er enkelt å få tak i norske e-bøker, men ettersom jeg stort sett leser engelske bøker, har jeg behov for å gjerne kunne kjøpe disse andre steder enn hos Ark f.eks, ettersom det virker som at bøkene her er ganske dyre (og man må bruke en egen app?)? Jeg trodde det ville være mulig å få kjøpt e-bøker hos Amazon, selv om man ikke hadde Kindle, men ser nå at det virker å være veldig vanskelig. Det kan gjerne være mulig om man bruker et program som fjerner krypteringen, er det noen som har prøvd dette?

Det virker som at flere av sidene jeg har sett på har bøkene kryptering. Noen som har noen erfaring med Pocketbook, eller andre lesebrett som ikke er Kindle, og som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket om audible har en slags app til lesebrettet ditt? Nå kan jeg ikke noe om lesebrett,Men hvis det er app styrt så vil jeg tro det går. 

Jeg bruker selv audible på tlf som lydbok app og er veldig fornøyd, som regel har jo de forskjellige lydbok appene e-bøker og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, B87C said:

Har du sjekket om audible har en slags app til lesebrettet ditt? Nå kan jeg ikke noe om lesebrett,Men hvis det er app styrt så vil jeg tro det går. 

Jeg bruker selv audible på tlf som lydbok app og er veldig fornøyd, som regel har jo de forskjellige lydbok appene e-bøker og.

Jeg har tenkt tanken, men ettersom jeg aldri hører på lydbøker, tviler jeg på at det har særlig hensikt, ettersom det vel først og fremst er bygd opp for lydbøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe engelske e-bøker på Google books 

Anonymkode: 3262a...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aglaea skrev (1 minutt siden):

Jeg har tenkt tanken, men ettersom jeg aldri hører på lydbøker, tviler jeg på at det har særlig hensikt, ettersom det vel først og fremst er bygd opp for lydbøker?

Er jo forsåvidt det, men slik som storytel feks har jo det meste både på e-bok og lydbok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan kjøpe engelske e-bøker på Google books 

Anonymkode: 3262a...d68

Supert, takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, B87C said:

Er jo forsåvidt det, men slik som storytel feks har jo det meste både på e-bok og lydbok. 

Ok, takk for tips😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aglaea said:

Supert, takk!

Angående Kindle og Amazom. Kan du installere Kindle-appen på lesebrettet ditt? Jeg fikk iallfall kjøpt e-bøker fra Amazon på mitt Samsung nettbrett for en del år siden. Trengte bare Kindle-appen, men må ikke ha en Kindle for å lese de. 

Anonymkode: 3262a...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Angående Kindle og Amazom. Kan du installere Kindle-appen på lesebrettet ditt? Jeg fikk iallfall kjøpt e-bøker fra Amazon på mitt Samsung nettbrett for en del år siden. Trengte bare Kindle-appen, men må ikke ha en Kindle for å lese de. 

Anonymkode: 3262a...d68

Nettbrett og lesebrett er ikke det samme. 

Anonymkode: fc741...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nettbrett og lesebrett er ikke det samme. 

Anonymkode: fc741...4e0

Okei :) 

Anonymkode: 3262a...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg Kindle, men Calibre - programmet som brukes for å fjerne DRM er veldig enkelt i bruk. 

Anonymkode: fc741...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ELSKER denne siden https://www.bookdepository.com/category/3389/Audio-Books  både for lydbøker og fysiske bøker. Fri frakt på shipping og nydelig service.

Anonymkode: 5b345...a19

Har ingen problemer med å finne sider for å kjøpe fysiske bøker, da kan jeg også fint bruke Amazon. Men det ser ikke ut til at bookdepository har noen e-bøker, ikke som jeg fant i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå har jeg Kindle, men Calibre - programmet som brukes for å fjerne DRM er veldig enkelt i bruk. 

Anonymkode: fc741...4e0

Ok. Jeg får kanskje prøve ut det programmet, helst på en bok som ikke her for dyr, i tilfelle det ikke funker😉 Ut ifra det jeg har sett så virker det nesten som at det er mest lagt opp til kun for nettbrett eller mobil, noe som jo er litt merkelig når det finnes lesebrett for e-bøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ark har app med stort utvalg av e-bøker :)  Du får en gratis e-bok når du laster ned appen, så da får du sjekket om det virker på lesebrettet.

Anonymkode: 51b75...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fungerer bibliotekets apper/nettsider med lesebrettet? 

Allbok (For både norske og engelske bøker) og Libby (For engelske bøker) er i hvert fall fine apper til nettbrett. 

 

Anonymkode: bdb95...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som om noen apper fungerer på lesebrettet. Hvis jeg prøver å laste ned noen via google play, vil den bare laste de ned på mobilen min istedenfor. Jeg fikk til å kjøpe bøker på Google, og eksportere de til ebup da, så det fungerer i alle fall. Det gikk an å laste ned boken jeg fikk gratis hos Ark (hehe trodde jeg fikk velge bok selv, men så enkelt var det nok ikke nei), og sende den via dropbox til Pocketbooken. Jeg fant også et par bøker på Project Gutenberg som jeg fikk lastet ned, og sendt via dropbox. Så da har jeg i alle fall noen alternativer, takk for hjelpen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Fungerer bibliotekets apper/nettsider med lesebrettet? 

Allbok (For både norske og engelske bøker) og Libby (For engelske bøker) er i hvert fall fine apper til nettbrett. 

 

Anonymkode: bdb95...fdd

Mulig de fungerer på nettsiden, men den er utrolig treg, så jeg føler ikke det vil lønne seg helt. Jeg har også lest at Allbok appen er veldig dårlig? Den fikk i alle fall veldig dårlige tilbakemeldinger. Men den funker altså bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...