Gå til innhold

Går opp i vekt istedet for ned

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har siden nyttår skjerpet kostholdet betraktelig. Spiser ikke godteri i ukedagene, passer litt på hva jeg spiser og drikker hovedsakelig vann. 

Har brukt lifesum appen litt for morro og litt for å være litt obs på hva jeg putter i meg i forhold til forbruk. Etter å ha lagt inn aktivitet og inntak, har jeg ofte rundt 500 kcal igjen pr dag. 

Men alikavel har jeg lagt på meg 2,5 kg siden nyttår og jeg skjønner ingenting. Jeg er delvis stillesittende da jeg her en snart 3 mnd gammel baby og jeg ammer ganske mye, men gjør normale sysler som husarbeid, osv. 

Målet er ikke å rase ned i vekt, men blir sykt demotiverert at jeg går opp når jeg har skjerpa kostholdet. 

Noen som har noen råd? 

Anonymkode: 4907d...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det at jeg burde postet denne i kosthold og livsstil 🙈

Anonymkode: 4907d...bec

Skrevet

Hvor mange kcal spiser du ca? 

Anonymkode: 24fa5...3d2

Skrevet

Jeg opplever det samme, har kutta helt ut godteri osv., men har gått opp en kilo i stedet 🙈

Men du sier du ikke spiser godteri i ukedagene, det er mulig du overdriver kaloriene i helgene?

Bare ikke slank deg, det skal man ikke gjøre når man ammer ❤️ 

Anonymkode: f7c14...4e4

Skrevet

Vei deg hver dag, for dette kan være resultat av naturlige svingninger. Bruk aktivitetsklokke, vi har det med å tro vi forbrenner mer enn vi gjør. Vei og registrer all mat for vi feilberegner ofte størrelse og kalorier.

Anonymkode: 8e785...254

Skrevet

Ikke ligg for lavt i inntak når du ammer! 

Hva veier du, hva har du som mål å spise hver dag? Hvor mange kalorier spiser du? Teller du med alt av småting som stekeolje og andre ting som er lette å overse? 

Anonymkode: cd4a0...66a

Skrevet

Holder du vann?

Jeg opplever at når jeg gjør større endringer med enten kosthold eller aktivitet vil kroppen holde igjen masse vann.
Når vannet "slipper" har jeg plutselig gått ned mange kilo over natten.

Anonymkode: 7553c...440

Skrevet

For meg virker det best å være veldig nøye med kcal telling en periode. Jeg logget hver dag i halvannen mnd før jeg følte jeg hadde så god kontroll at jeg ikke trengte mer. Man lærer etter hvert sånn ca vekt på ting også så man må ikke frem med vekta hver gang. Jeg har gått ned 15 kg kun ved hjelp av dette. Er ellers stillesittende pga sykdom. 

Anonymkode: 97017...327

Skrevet

"Skjerpe kostholdet" osv osv (se hvordan du skriver, det kan gi deg en pekepinn) og leke med apper får deg ikke ned i vekt. Du må spise mindre.

Anonymkode: 93361...a34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...