Gå til innhold

Katt og utetid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter litt med dårlig samvittighet ovenfor en katt som tydelig viser at han vil ut, men har holdt han inne pga minusgradene, men nå vurderer jeg å slippe han ut i en halvtimes tid, muligens litt lengre, tror dere han vil ta skade av det? Er meldt mellom -3 og -8 de neste dagene..

Anonymkode: cfee8...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han må få velge selv. han kan være ute så lenge han vil, bare han kan komme inn igjen når han vil. Det beste er å ha en kattedør så han kan bestemme selv.

Endret av exictence
  • Liker 5
Skrevet

Det er da ikke noe problem. En katt tåler noen minusgrader en liten stund. Slipp han inn igjen når han ønsker. Å så vil jeg virkelig anbefale katteluke, da kan pus styre det der selv. 

Anonymkode: 48204...ae6

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du kan slippe pus inn igjen så og si med en gang katten vil det så er det greit tenker jeg.

Anonymkode: df364...352

Skrevet

Min får være ute nå. Men står utenfor døra etter 15-20 min igjen 😊 Får ikke være ute på natta, å han må være inne mens jeg er på jobb. Er rundt - 10 her nå. 

Anonymkode: 678b8...170

• Liker 2
Skrevet

Det går nok bra om han løper ut en tur. Mine har løpt ut seint på kvelden i minusgrader, så seint at jeg ikke orker å vente på at de skal komme inn igjen. De har katteluke, så jeg hører *flip-flop* fra katteluka når de kommer inn igjen. Skaff deg luke om du har mulighet. 

Anonymkode: c045a...b15

Skrevet

Min er ute så mye hun vil, uansett hvor kaldt det er. Jeg har ikke innedo, så hun må uansett ut. Men jeg passer på å ha henne inne om natten, og bare er ute når vi er hjemme så vi kan slippe henne inn igjen. Vi har også et slags lite "kattehus" med tepper rett ved siden av veranda døren som hun kan ligge i. Det hjelper ikke så mye mot kulden, men hun kan ihvertfall komme seg vekk fra vinden., 😊 hun er frisk fin og glad 🥰

Anonymkode: 7e11a...d3d

Skrevet

Skaff deg katteluke.

Anonymkode: b1bac...5d1

Skrevet

Jeg slipper mine ut selv i -20 om dem vil. Men om det er kaldere enn -7 så slipper jeg ikke ut før natta/jobb. De får gå ut på ettermiddagen når jeg kan slippe de inn idet de skjønner at det faktisk er kaldt 😛

De er ute alt fra 2 minutter til 2 timer om det er mellom -5 og -15. Kaldere enn -15 så står de på døra etter maks 10 minutter. 

Skrevet

Vi har tre, med helt forskjellig type pels.
Eldstemann har norsk skogkatt i genene og har veldig tykk pels som tåler kulda noe bedre enn de to yngste, hvorav en har veldig tynn pels som sitter veldig tett til kroppen, og minstefrøkna har noe mer underull og er semi-langhåret.

Eldste får være ute litt ekstra nå som det er minusgrader, men han regulerer seg selv. Han kommer og skraper på døra når han synes det blir for gæli, og det kan ta så lite som fem minutter.
Han med minst pels må vente til utover dagen når temperaturen stiger litt, og blir ropt inn etter maks en times tid hvis han ikke allerede står og skraper. Helst vil han være ute hele tiden, men han synes det er drøyt kaldt selv om han ikke skjønner at det ikke er bra for ham og at matmor helst vil at han skal holde seg inne.
Minstesnuppa bare ser ut døra, rister på forpotene og snur og går inn på badet til varmekablene. :fnise: Godværspus 😛 

• Liker 2
Skrevet

Vår får bare være ute mens vi er hjemme og våkne, fordi vi ikke har katteluke. 

Disse dagene det har vært mellom mellom -5 og -15 har han også villet gå ut. Er det veldig kaldt snur han i døra. :P Ellers er han ute en halvtime-times tid ca. Vi har store vinduer i stua og vi ser ham med en gang om han vil inn. 

Anonymkode: 71025...815

Skrevet

Våre to sibirkatter er ute litt på dagtid for tiden, når det ikke er så altfor kaldt, og så holder vi dem inne om kvelden og natta. De er ganske forskjellige da; den eldste koser seg ute og kan farte rundt i flere timer, mens den yngste gjerne vil inn etter 5 minutter. Pga at vi har hjemmekontor er det ikke noe problem å slippe dem inn når de ønsker.

Anonymkode: 18756...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...