AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Jeg har mye psoriasis sår i hodebunnen med mye flass, eller om det er psoriasis skjell. Jeg trenger en ordentlig skrubbing av hodebunnen. En gang så fikk jeg hodebunnen behandling på frisørsalong. Sårene/flass var ikke tilbake på en måned. Jeg ønsker å drive med skrubbing hjemme. Hvilken type skrubbing anbefaler dere? Helst en jeg kan kjøpe og ordne selv. Å få det gjort hele tiden hos frisøren er dyrt. Hva anbefaler dere? Anonymkode: 94fe0...db9
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Bruker du shampoo ment for psoriaris til vanlig? Du kan få på resept så det blir billigere hos legen Anonymkode: 0bcf9...bae
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bruker du shampoo ment for psoriaris til vanlig? Du kan få på resept så det blir billigere hos legen Anonymkode: 0bcf9...bae Nei. Jeg bruker vanlig shampoo. Kan man få spesial shampoo på resept? Må man ikke ha vedtak eller noe? Fortiden bruker jeg betnovat liniment på sårene i hodebunnen og betnovat ellers på kroppen. Anonymkode: 94fe0...db9
Thjelp Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 (endret) Jeg liker godt Fuji Green Tea Scrub Shampoo fra The Body Shop, skrubber godt ca 1 i uken, og skyller med kaldt vann. Tidligere har jeg prøvd Fungoral og Betnovat på resept fra lege, men liker faktisk skrubben bedre. Fikk dog ikke noe prisavslag på reseptvarene Endret 17. januar 2021 av Thjelp
Gjest Bet-t-ina Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Har du psoriasis diagnose eller tror du bare at du har psoriasis? Man kan ha sopp og da trenger man en annen behandling. Jeg har psoriasis, også i hodebunnen. Det går ikke vekk med massasje akkurat.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Vil anbefale Cosmica shampooen fra apoteket. Jeg har eksem og den har hjulpet meg mye. Er du sikker på at det er var å skrubbe hodebunnen da? Skjønner at det klør, men skal man ikke egentlig behandle det skånsomt? Anonymkode: 815c5...a67
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #7 Skrevet 17. januar 2021 Jeg bruker Diprosalic liniment, har aldri skrubbet noe som helst, og heller ikke hørt noe om at det er noe man skal gjøre. Anonymkode: d7ef4...ac4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå