Gå til innhold

Depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært deprimert store deler av livet mitt. Noen ganger i lange perioder. Jeg har forsøkt å få hjelp hos dps og fastlege men opplever dette som tregt og vanskelig. Har og en gang forsøkt å ta mitt eget liv med medikamenter og endte på sykehus, etter dette fikk jeg to damer fra psykisk helsevern hjem til meg 2 ganger i uka, men bad dem slutte å komme etter 3 uker da jeg ikke helt forsto hva dem gjorde der, de bare satt i sofaen min og snakket ikke med meg, hørte ikke mer ifra dem så og ikke noe mer ble gjort. Hva gjør man får å få hjelp? Jeg er nå 33 år og har vært avogpå deprimert fra før pubertetsalder. Jeg vet ikke engang alltid hva som utløser det og har ikke alltid  klare grunner. 

Hva har andre gjort? Jeg vil jo så gjerne leve og ha det godt. 

Anonymkode: bc123...388

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Artig at " behandlingen" bestod i at to damer kom og oppholdt seg i sofaen din, men tviler ikke på at det er sånn det var. Enkelte tror at det å oppholde seg i samme rom er behandling og selskap, men det er det jo ikke. 

Anonymkode: 64a9d...2e4

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja. Artig at " behandlingen" bestod i at to damer kom og oppholdt seg i sofaen din, men tviler ikke på at det er sånn det var. Enkelte tror at det å oppholde seg i samme rom er behandling og selskap, men det er det jo ikke. 

Anonymkode: 64a9d...2e4

Ja det le veldig rart og ubehagelig, meningen var at jeg skulle snakke med dem på mine egne premisser, men når man har sitt i hversin sofakrok å stirra I taket i 30 min blir det rett og slett for dumt å plutselig begynne å prate. Etter at jeg endte det sendte de en epikrise til legen min der dem skrev at jeg var for oppegående for å få hjelp av dem. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vært deprimert store deler av livet mitt. Noen ganger i lange perioder. Jeg har forsøkt å få hjelp hos dps og fastlege men opplever dette som tregt og vanskelig. Har og en gang forsøkt å ta mitt eget liv med medikamenter og endte på sykehus, etter dette fikk jeg to damer fra psykisk helsevern hjem til meg 2 ganger i uka, men bad dem slutte å komme etter 3 uker da jeg ikke helt forsto hva dem gjorde der, de bare satt i sofaen min og snakket ikke med meg, hørte ikke mer ifra dem så og ikke noe mer ble gjort. Hva gjør man får å få hjelp? Jeg er nå 33 år og har vært avogpå deprimert fra før pubertetsalder. Jeg vet ikke engang alltid hva som utløser det og har ikke alltid  klare grunner. 

Hva har andre gjort? Jeg vil jo så gjerne leve og ha det godt. 

Kanskje du må være litt mer tålmodig ang DPS og fastlegen? De har andre pasienter også. Behandling hos DPS tar også tid,  man som oftest blir ikke frisk eller bedre i løpet av kort tid, samt at man må samarbeide med lege og DPS. 

Anonymkode: 2151b...99f

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er livssituasjonen din ellers da?

Anonymkode: cca27...e1e

Gjest Lisa Rowe
Skrevet

Hvor lenge gikk du til DPS før du bestemte at det ikke fungerte? Jeg kan kjenne meg igjen beskrivelsen om at det kan føles treigt og vanskelig, men alternativet (å sitte hjemme og ikke gjøre noe med det) er ikke noe særlig bedre.

Jeg vil virkelig anbefale deg å be om en ny henvisning til DPS og å gi det et ordentlig forsøk, selv om det kanskje kan ta litt tid. Du kan også be om en utredning for å få svar på om det er en depressiv lidelse du har eller om dette er symptomer på noe helt annet. Hvilken diagnose man har er avgjørende for hvilken behandlingsmetode man velger og får effekt av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...