Gå til innhold

Trist og nedstemt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har gått å kjent på at jeg er sliten, lenge. 2020 har vært en tøft år, for de aller aller fleste. Jeg hadde i tillegg et samlivsbrudd oppi det hele, helseproblemer som har ballet på seg, å stress. Et konstant stress. Føler på en konstant uro.

Jeg har stått i jobb hele tiden, føler at det har vært det beste. Å humøret og formen har vært opp og ned, men jeg startet allerede i september å føle på at jeg ikke lenger føler noen glede over noe. Så har det vært gode perioder innimellom, å jeg har tenkt at dette skal jeg klare jobbe meg ut av selv.

Nå føler jeg bare at alt har raknet. Jeg føler ingen glede, bare en sånn overfladisk greie, hvor jeg kan smile, se tilsynelatende blid og fornøyd ut, å glad ovenfor andre. Inni meg stemmer ikke det.

Problemet er at jeg sliter så med "flink pike syndrom", å tør ikke oppsøke legen pga. dette. Fordi jeg er redd for jobben min! Liten arbeidsplass, en sjef som har svært liten forståelse for psykisk sykdom osv. Nå tenger man jo ikke si hva det gjelder. Men jeg er så redd for å bli sykmeldt om jeg møter opp på legekontoret å forteller hvordan jeg virkelig har det.

Nå skal jeg gjennom en utredning snart, hos nevropsykolog. Så kanskje det hjelper i seg selv? Da jeg føler det er noe som ikke stemmer, å at det er det som gjør meg så trist?

Vet ikke helt hva jeg vil med dette. Andre som har vært langt nede, stått i jobb, å klart jobbe seg gjennom det? Hva gjorde du?

Anonymkode: ab9fa...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du kjenner på mye stress og uro og er nedstemt og trist. Å fortsette å kjøre på og bite tenna sammen er nok ikke alltid like lurt. Da det kan gå fra vondt til verre. Erfart selv.. Men det er vanskelig å bare skulle kjenne etter og stoppe opp, absolutt. 

Om du ikke går til legen med det første, så anbefaler jeg deg i allefall å forsøke selv å roe ned på stresset, ta mer hensyn til deg selv. For det er det du mest sannsynlig må endre, får å få en mulighet til å bli bedre. Hvis ikke kan du bli verre med flere symptomer. Men et samlivsbrudd rår du jo ikke med og vil påvirke psyken uansett, og må gå sin gang. Men mye stress/aktivitet/jobb kan du kanskje gjøre noe med, altså sykemelding for en periode. 
Hvis du ikke har noe annet i bunn som f.eks store utfordringer i barndom og oppvekst etc, så tror jeg du skal kunne komme deg greit på beina igjen og tilbake på jobb, etter en periode med sykemelding. 

Lykke til og god bedring. 

Anonymkode: 56395...3e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...