Gå til innhold

Desperat!! Store smerter, betennelse, ingenting hjelper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

min samboer har intense smerter i fot som har vart i fem uker. MR og blodprøver viser ingenting. 

han dro på ultralyd for fem dager siden hvor de endelig fant kraftig betennelse og han fikk kortinsonsprøyte pga mye betennelse i scener og fot. L Det kunne gi smerter i 1-2 dager. Han har mer intense smerter nå enn fem dager etter en før han tok injeksjon. I går fikk han veldig sterke smertestillende (oxycontin) og de hjelper heller ingenting mot smertene. 

snakket med spesialisten som satt inn kortisonsprøyte i dag som mente blodfortynnende kunne være aktuelt. Tok kontakt med legen som sa at dette ikke var en god ide.

han har legetime på tirsdag igjen - men det er jo helt uutholdelig å vente så lenge.  

har noen hatt lignende og kan dele erfaring? Evt om noen har forsøkt leddpunksjon, hvor de fjerner væske fra ledd? 

hilsen desperat!! 

Anonymkode: f63e4...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem skrev ut oxyconton? Hvis han har så vondt og oxyconton ikke hjelper så må dere jo kontakte legevakt 

Anonymkode: c6e7e...6d9

• Liker 3
Skrevet

Ja, dette høres akkurat ut som hos en mann  hvor det gjorde sykt vondt i noen måneder og hvor kortisonsprøyter og leddpunksjon hjalp lite. Har han vondt andre plasser enn i den ene foten?  Be ham holde ut, for sånn betennelse pleier å brenne ut etter noen måneder! Er foten veldig hoven/rød?

Anonymkode: 31877...f4a

Skrevet

Da bør dere vel kontakte legevakten for videre hjelp. 

Anonymkode: c6346...c71

• Liker 1
Skrevet

Ikke sikkert vanlig smertestillende er like bra for nervesmerter, søk hjelp!

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Dbrvv
Skrevet

Hvordan går det med foten til samboeren din? 

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe særlig bedre. Ortoped har henvist han til smerte poliklinikk, men der er det ikke ledig time før mars. Legen snakket også om nevrolog for å blokkere i foten (eller noe?). Vi har sendt en henvendelse til fastlegen og spurt om hvem vi skal gå til privat, om vi skal bestille time hos nevrolog eller hvem vi skal henvende oss til. Vanskelig å vite om det er ortoped, nevrolog, ultralyd (har vi prøvd), mr (har vi prøvd) eller hvor vi skal henvende oss...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 0.47):

Hei

min samboer har intense smerter i fot som har vart i fem uker. MR og blodprøver viser ingenting. 

han dro på ultralyd for fem dager siden hvor de endelig fant kraftig betennelse og han fikk kortinsonsprøyte pga mye betennelse i scener og fot. L Det kunne gi smerter i 1-2 dager. Han har mer intense smerter nå enn fem dager etter en før han tok injeksjon. I går fikk han veldig sterke smertestillende (oxycontin) og de hjelper heller ingenting mot smertene. 

snakket med spesialisten som satt inn kortisonsprøyte i dag som mente blodfortynnende kunne være aktuelt. Tok kontakt med legen som sa at dette ikke var en god ide.

han har legetime på tirsdag igjen - men det er jo helt uutholdelig å vente så lenge.  

har noen hatt lignende og kan dele erfaring? Evt om noen har forsøkt leddpunksjon, hvor de fjerner væske fra ledd? 

hilsen desperat!! 

Hei,

Jeg fikk en kraftig betennelse i foten som ble verre og verre, kunne til slutt ikke gå på den, fikk ikke sove om natten osv. Fikk smertestillende og betennelsesdempende av legen. Hjalp ikke. Jeg var desperat og gikk til kiropraktor for første gang i mitt liv. Kiropraktoren brukte trykkbølgebehandling, og gjorde noe manipulasjon av leddene i foten. Allerede dagen etter kunne jeg gå forsiktig på foten igjen. Etter andre time hos kiropraktor, hvor han brukte laserbehandling, var betennelsen nesten borte. Jeg hadde egentlig ikke  troen på trykkbølgebehandling og laserbehandling, men jeg er jammen glad jeg ga det et forsøk, den betennelsen var et rent smertehelvete og det var virkelig en befrielse å bli kvitt den etter ukesvis med smerte. Jeg ønsker din mann masse god bedring. Lykke til, håper dere finner en behandling som fungerer! 

Anonymkode: a1750...992

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei,

Jeg fikk en kraftig betennelse i foten som ble verre og verre, kunne til slutt ikke gå på den, fikk ikke sove om natten osv. Fikk smertestillende og betennelsesdempende av legen. Hjalp ikke. Jeg var desperat og gikk til kiropraktor for første gang i mitt liv. Kiropraktoren brukte trykkbølgebehandling, og gjorde noe manipulasjon av leddene i foten. Allerede dagen etter kunne jeg gå forsiktig på foten igjen. Etter andre time hos kiropraktor, hvor han brukte laserbehandling, var betennelsen nesten borte. Jeg hadde egentlig ikke  troen på trykkbølgebehandling og laserbehandling, men jeg er jammen glad jeg ga det et forsøk, den betennelsen var et rent smertehelvete og det var virkelig en befrielse å bli kvitt den etter ukesvis med smerte. Jeg ønsker din mann masse god bedring. Lykke til, håper dere finner en behandling som fungerer! 

Vel bra det hjelper for noen. Trykkbølgebehandling er sinnsykt vondt, og er foten veldig betent så er det ikke mulig. Jeg hadde vondt men ikke så vondt at jeg tok sterke smertestillende, og jeg holdt på å svime av av trykkbølgebehandling. Fikk beskjed om at det var for betent til å utføre.

Han bør ta betennelsesdempende og smertestillende for nervesmerter i tillegg. Feks neurotin.  Om legen er enig selvsagt.

Anonymkode: 23808...a80

Skrevet

Det høres ikke ut til at behandling er noe som kan vente her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel bra det hjelper for noen. Trykkbølgebehandling er sinnsykt vondt, og er foten veldig betent så er det ikke mulig. Jeg hadde vondt men ikke så vondt at jeg tok sterke smertestillende, og jeg holdt på å svime av av trykkbølgebehandling. Fikk beskjed om at det var for betent til å utføre.

Han bør ta betennelsesdempende og smertestillende for nervesmerter i tillegg. Feks neurotin.  Om legen er enig selvsagt.

Ja det var sinnsykt vondt, jeg glemte faktisk å skrive det. Det fungerer nok ikke for alle, men jeg ville bare nevne det i tilfelle det kan være et alternativ for mannen til TS. 

Skrevet

Tusen takk for svar - vi hører med kiropraktoren ☺️

• Liker 2
Skrevet

Skal også med legen om neurotin er aktuelt :) 

Skrevet

Har god erfaring med både trykkbølgebehandling og neurontin, men du nevner noe om en blokade fra nevrologen. Dette har jeg gjort i årevis på smertepoliklinikken på sykehuset, og det har reddet livet mitt. Anbefaler å prøve det om det ikke går over. Mye god bedring til mannen din, skjønner at dette er en forferdelig situasjon!

Anonymkode: cd6a2...3c9

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.1.2021 den 21.22):

Har god erfaring med både trykkbølgebehandling og neurontin, men du nevner noe om en blokade fra nevrologen. Dette har jeg gjort i årevis på smertepoliklinikken på sykehuset, og det har reddet livet mitt. Anbefaler å prøve det om det ikke går over. Mye god bedring til mannen din, skjønner at dette er en forferdelig situasjon!

Anonymkode: cd6a2...3c9

Han har fått kortisonsprøyte og det hjalp ikke. Nå har han fått en nerveblokade som ikke hjalp noe. Skal tilbake på mandag for å sette en nerveblokade et annet sted i foten. Utrolig slitsomt at ingenting hjelper når smertene er så store. De mener han kan ha kronisk regional smertesyndrom og en av få som har fått det uten grunn. Har du fått sprøytet inn steroider? Det kan være neste forsøk sier de. Han blir jo lei av maset mitt og, og det skjønner jeg jo. Foreslo og spørre legen om neurotin, men han er ikke så lysten på og mase på legen om «piller». Hva er de tablettene egentlig? Skjønte lite av ordene som blir brukt i pakningsvedlegget. Er det for nerver ellerbetennelse? 

Endret av Dbrvv
Skrevet
Dbrvv skrev (2 minutter siden):

Han har fått kortisonsprøyte og det hjalp ikke. Nå har han fått en nerveblokade som ikke hjalp noe. Skal tilbake på mandag for å sette en nerveblokade et annet sted i foten. Utrolig slitsomt at ingenting hjelper når smertene er så store. De mener han kan ha kronisk regional smertesyndrom og en av få som har fått det uten grunn. Har du fått sprøytet inn steroider? Det kan være neste forsøk sier de. Han blir jo lei av maset mitt og, og det skjønner jeg jo. Foreslo og spørre legen om neurotin, men han er ikke så lysten på og mase på legen om «piller». Hva er de tablettene egentlig? Skjønte lite av ordene som blir brukt i pakningsvedlegget. Er det for nerver eller betennelse? 

• Liker 1
Skrevet
Dbrvv skrev (3 timer siden):

Han har fått kortisonsprøyte og det hjalp ikke. Nå har han fått en nerveblokade som ikke hjalp noe. Skal tilbake på mandag for å sette en nerveblokade et annet sted i foten. Utrolig slitsomt at ingenting hjelper når smertene er så store. De mener han kan ha kronisk regional smertesyndrom og en av få som har fått det uten grunn. Har du fått sprøytet inn steroider? Det kan være neste forsøk sier de. Han blir jo lei av maset mitt og, og det skjønner jeg jo. Foreslo og spørre legen om neurotin, men han er ikke så lysten på og mase på legen om «piller». Hva er de tablettene egentlig? Skjønte lite av ordene som blir brukt i pakningsvedlegget. Er det for nerver ellerbetennelse? 

Neurotnin brukes mot nervesmerter. Typisk smertesyndrom eller nerveskader.

Anonymkode: 14cad...fd6

Skrevet

Er det bare nederst i den ene foten det gjør vondt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.2.2021 den 18.21):

Er det bare nederst i den ene foten det gjør vondt?

Hele den ene foten. Fikk nerveblokade for andre gang i dag i foten, pluss at de satt nerveblokade i ryggen. De sender videre henvisning til mr for rygg på aleris. Mente det kanskje kan være prolaps i ryggen som merkes i foten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...