sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 #1 Del Skrevet 16. januar 2021 her er twisten. jeg har aldri eid ett piano i hele mitt liv men lærte meg f.eks hele nasjonalsangen på 5min, av å tilfeldigvis trykke på tonen som jeg hørte var den første tonen i nasjonalsangen, sangen bare poppet opp i hodet mitt sekundet jeg hørte tonen og etter det var det nesten bare 2+2 for å lære resten. kjæresten min kommenterte på at det ikke var normalt å kunne dette, jeg har hatt en hodeskade, kan det være derfor jeg kan dette? har det ett navn? i såfall, hva kalles det? er veldig nysgjerrig nå og vil lese meg mere opp på dette fordi det rett og slett virker ganske interresant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Del Skrevet 16. januar 2021 Det kalles gehør og å være musikalsk og er relativt vanlig. Anonymkode: 3a7dc...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kalles gehør og å være musikalsk og er relativt vanlig. Anonymkode: 3a7dc...379 absolutt gehør* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #4 Del Skrevet 16. januar 2021 Ok. Anonymkode: 1dcda...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #5 Del Skrevet 16. januar 2021 Nasjonalsangen er vel ca bare skalaen opp og ned. Som å si at man har gehør fordi man kan spille Lisa gikk til skolen liksom. Vil tro minst 40% av befolkningen ville klart det samme. Anonymkode: 9de96...f1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Del Skrevet 16. januar 2021 sebastian123 skrev (4 minutter siden): absolutt gehør* Det trenger ikke være absolutt gehør, bare et godt gehør og en god musikalitet😊 Små barn klarer også spille melodilinjen til sanger de kjenner hvis de har et medfødt, godt gehør😊 Anonymkode: 46cc3...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #7 Del Skrevet 16. januar 2021 Den første tonen i nasjonalsangen er en veldig vanlig tone og fines i over 100000000 andre sanger også. Hvorfor tok du ikke noen av dem? Anonymkode: 3f6a0...b29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den første tonen i nasjonalsangen er en veldig vanlig tone og fines i over 100000000 andre sanger også. Hvorfor tok du ikke noen av dem? Anonymkode: 3f6a0...b29 elsker landet mitt mer enn noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #9 Del Skrevet 16. januar 2021 sebastian123 skrev (Akkurat nå): elsker landet mitt mer enn noe annet 😂😂😂 Anonymkode: 3f6a0...b29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det trenger ikke være absolutt gehør, bare et godt gehør og en god musikalitet😊 Små barn klarer også spille melodilinjen til sanger de kjenner hvis de har et medfødt, godt gehør😊 Anonymkode: 46cc3...0f7 bar kjæresten min spille tilfeldige noter som jeg har sittet å pugget navnet på, så husket jeg de av at hun Spillte notene, jeg skal bli den nye Rybak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 16. januar 2021 #11 Del Skrevet 16. januar 2021 "Absolutt gehør, evnen til å kunne bestemme tonehøyder bare ved hjelp av øret, til forskjell fra relativt gehør. Absolutt gehør er i relativt sjeldne tilfeller medfødt, og kan ellers til en viss grad øves opp." Kilde: Store norske leksikon Det TS beskriver er nok helt vanlig gehør og musikalitet, ikke absolutt gehør. Til TS: Så gøy at du gjorde denne oppdagelsen. Vil tro at du kan få mye glede av det, hvis du begynner/fortsetter å spille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok. Anonymkode: 1dcda...dd2 nice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 16. januar 2021 L'amie skrev (1 minutt siden): "Absolutt gehør, evnen til å kunne bestemme tonehøyder bare ved hjelp av øret, til forskjell fra relativt gehør. Absolutt gehør er i relativt sjeldne tilfeller medfødt, og kan ellers til en viss grad øves opp." Kilde: Store norske leksikon Det TS beskriver er nok helt vanlig gehør og musikalitet, ikke absolutt gehør. Til TS: Så gøy at du gjorde denne oppdagelsen. Vil tro at du kan få mye glede av det, hvis du begynner/fortsetter å spille. bar kjæresten min spille tilfeldige noter som jeg har sittet å pugget navnet på, så husket jeg de av at hun Spillte notene, jeg skal bli den nye Rybak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå