sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 #1 Skrevet 16. januar 2021 her er twisten. jeg har aldri eid ett piano i hele mitt liv men lærte meg f.eks hele nasjonalsangen på 5min, av å tilfeldigvis trykke på tonen som jeg hørte var den første tonen i nasjonalsangen, sangen bare poppet opp i hodet mitt sekundet jeg hørte tonen og etter det var det nesten bare 2+2 for å lære resten. kjæresten min kommenterte på at det ikke var normalt å kunne dette, jeg har hatt en hodeskade, kan det være derfor jeg kan dette? har det ett navn? i såfall, hva kalles det? er veldig nysgjerrig nå og vil lese meg mere opp på dette fordi det rett og slett virker ganske interresant.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #2 Skrevet 16. januar 2021 Det kalles gehør og å være musikalsk og er relativt vanlig. Anonymkode: 3a7dc...379
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det kalles gehør og å være musikalsk og er relativt vanlig. Anonymkode: 3a7dc...379 absolutt gehør*
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #5 Skrevet 16. januar 2021 Nasjonalsangen er vel ca bare skalaen opp og ned. Som å si at man har gehør fordi man kan spille Lisa gikk til skolen liksom. Vil tro minst 40% av befolkningen ville klart det samme. Anonymkode: 9de96...f1c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #6 Skrevet 16. januar 2021 sebastian123 skrev (4 minutter siden): absolutt gehør* Det trenger ikke være absolutt gehør, bare et godt gehør og en god musikalitet😊 Små barn klarer også spille melodilinjen til sanger de kjenner hvis de har et medfødt, godt gehør😊 Anonymkode: 46cc3...0f7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #7 Skrevet 16. januar 2021 Den første tonen i nasjonalsangen er en veldig vanlig tone og fines i over 100000000 andre sanger også. Hvorfor tok du ikke noen av dem? Anonymkode: 3f6a0...b29
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den første tonen i nasjonalsangen er en veldig vanlig tone og fines i over 100000000 andre sanger også. Hvorfor tok du ikke noen av dem? Anonymkode: 3f6a0...b29 elsker landet mitt mer enn noe annet
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2021 #9 Skrevet 16. januar 2021 sebastian123 skrev (Akkurat nå): elsker landet mitt mer enn noe annet 😂😂😂 Anonymkode: 3f6a0...b29 2
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det trenger ikke være absolutt gehør, bare et godt gehør og en god musikalitet😊 Små barn klarer også spille melodilinjen til sanger de kjenner hvis de har et medfødt, godt gehør😊 Anonymkode: 46cc3...0f7 bar kjæresten min spille tilfeldige noter som jeg har sittet å pugget navnet på, så husket jeg de av at hun Spillte notene, jeg skal bli den nye Rybak
L'amie Skrevet 16. januar 2021 #11 Skrevet 16. januar 2021 "Absolutt gehør, evnen til å kunne bestemme tonehøyder bare ved hjelp av øret, til forskjell fra relativt gehør. Absolutt gehør er i relativt sjeldne tilfeller medfødt, og kan ellers til en viss grad øves opp." Kilde: Store norske leksikon Det TS beskriver er nok helt vanlig gehør og musikalitet, ikke absolutt gehør. Til TS: Så gøy at du gjorde denne oppdagelsen. Vil tro at du kan få mye glede av det, hvis du begynner/fortsetter å spille.
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok. Anonymkode: 1dcda...dd2 nice
sebastian123 Skrevet 16. januar 2021 Forfatter #13 Skrevet 16. januar 2021 L'amie skrev (1 minutt siden): "Absolutt gehør, evnen til å kunne bestemme tonehøyder bare ved hjelp av øret, til forskjell fra relativt gehør. Absolutt gehør er i relativt sjeldne tilfeller medfødt, og kan ellers til en viss grad øves opp." Kilde: Store norske leksikon Det TS beskriver er nok helt vanlig gehør og musikalitet, ikke absolutt gehør. Til TS: Så gøy at du gjorde denne oppdagelsen. Vil tro at du kan få mye glede av det, hvis du begynner/fortsetter å spille. bar kjæresten min spille tilfeldige noter som jeg har sittet å pugget navnet på, så husket jeg de av at hun Spillte notene, jeg skal bli den nye Rybak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå