Gå til innhold

Min Verden


Gjest Splitter Pine

Anbefalte innlegg

Gjest Splitter Pine

Hei alle sammen!

Nå har jeg bestemt meg for å lage min egen dagbok. :)

Er ikke så flink til dette så ha tålmodighet med meg...

Får vel først begynne med og fortelle litt om meg selv da....

Jeg er ei jente i 20-årene som bor sammen med verdens herligste gutt/forlovede.

Vi bor sammen med våre 2 hunder og 2 katter (ingen barn enda).

Ble sent i kveld i går/mårrest så kom meg ikke opp før i 4-tiden... Sambo var opp kl 10 og vekte meg ikke. :frustrert: Jeg hadde gjerne kunne tenkt meg å vært oppe rundt 12 iaf...

I dag så tenkte jeg å gå i gang med opppussingen av gjesterommet vårt, men hadde vi begynt i 4-tiden med å pusse og male hadde vi ikke blitt ferdig før langt på natt og det hadde jeg nok ikke orket....

Men det flotte er jo at alt av maling allerede er kjøpt inn, strier som skal på veggene kom på i sommer mens sambo's far var på besøk (stor takk til svigerfar). Det eneste som mangler er nå å pusse ned alle karmer og dører på skap så er det bare å sette i gang å male.

Gleder meg til det er ferdig. (har så mange planer for det rommet)... :roll:

Først skal skrivepult ut av soverommet vårt slik at jeg får tilgang til alle skapene våre igjen. :frustrert:

Er slettes ikke morsomt slik det er nå, skap som dekker en HEL vegg, ei forholdsvis stor seng, en skrivebordspult + bur til hundene. :roll:

Men siden det ikke ble noe av får man vel sitte og surfe litt på KG, svare på innlegg her og der, og forstyrre sambo mens han spiller dataspill :sjarmor:

Endret av Splitter Pine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myztica

Grattis med dagbok! :velkommen:

Lusker meg rundt her og der jeg da :ler:

Hvilken type hund har du? Selv har jeg en gatemix.. Blanding av labrador, nuff, rottweiler ++++ Men den er veldig lik en new foundlender da :)

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter Pine

Takk takk :)

Vår eldste på litt over 1 år er en blanding av Border-Collie og Samojed, vår andre på 5 mnd er en ren Groendal.

Så morsomt å se at de begynner å leke ordentlig sammen også. Og at vår eldste begynner å sette på plass den lille littegrann :ler:

Når den yngste var mindre, prøvde han hele tiden å være "sjef" over vår eldste. Og hun fant seg i det meste hun, merket vel at dette bare var en hun måtte være forsiktig med.

Men nå som den yngste begynenr å bli større setter hun seg skikkelig i respekt må jeg si... Rart dette her altså. Synes det er litt morsomt jeg... :sjenert:

Sambo driver nå å lager de VÆRSTE lyder med det programmet han holder på med. Må nesten holde meg for ørene. Han sitter alltid å leker med lyder før han begynner å lage musikk. Dumme meg som spør om han absolutt MÅ lage slike lyder da jeg synes at de er irriterende å høre. Da svarer han bare at han holder på å teste ut hvilke lyder jeg kan våkne til hver morgen :frustrert:

Greit at jeg har problemer med å våkne til vekkerklokka, men jeg synes ikke det er greit å sitte å høre på disse h*lvetes-lydene nå. Jeg ER våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Det er artig med hunder :) Min kan nesten ikke leke med noen han, for han er så stor, veier vel kanskje rundt 60 kg! og rundt her er det bare små hunder, og min blir jo så voldsom han da! Men det sitter nok i noen valpefakter enda, han er jo bare 14 mnd... Men lurer på når han skal bli voksen..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter Pine

Takk for hilsen meja :)

Linkri: Artig med stor hund da! Jeg vil tro at hvis du venter på at hunden din skal miste hvalpefaktene må du nok vente lenge. Min far har også hund, hun er nesten 9 år gammel og er like rampete og hvalpeaktig som begge hundene våre her...

Hvor mye spiser din hund og hva spiser han?

Våre spiser 300 g om dagen av hver sin type Specific fôr. Deler det opp til 100 g i hver sin skål 3 ganger om dagen. (100 g hver altså, ikke tilsammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Splitter Pine

I dag er det en rolig dag i Splitter Pine heimen. Søsteren min kom på besøk i dag og skal være her til våre besteforeldre kommer hjem fra ferie. Blir vel en uke eller noe. I mellomtiden har jeg klart å få henne "hekta" på KG så jeg blir vel å se henne mye her inne når hun ikke er på besøk :)

Sitter å vurderer å ta et kurs i tegnespråk til høsten nå. Lurer på hvordan det blir jeg.

Sambo har en tremenning som vi ofte drar for å besøke (bor ikke så langt unna), og han har en datter som er døv. Hun er nesten på min alder så det er kjipt å ikke kunne snakke med henne.

Tenker tilbake på en gang hvor jeg skulle prøve å fortelle henne noe, stavet det jeg skulle si. Hadde tegnspråk litt tidligere men husket ikke stort fra det. Virket ikke som hun skjønte noe av det jeg prøvde å si, endte opp med å måtte bruke "tolk" for å snakke sammen. :ler:

Nå skal jeg se hva søstra holder på med.... *sniker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Gler meg til å følge med i boka di :) stiller meg bak dei andre gratuliasjonane :enig: :enig_anim: :hoppe: Ha ein forsatt fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splitter Pine

Takk for hilsen #Spidergirl# :)

Sitter å ser på sambo som spiller GTA nå.. :ler: De har noen samtaler og kommentarer altså....

Har ikke lagt noen planer for morgedagen så langt. Bare ta ting som de kommer. Men som en liten huskeliste for meg selv MÅ jeg huske å ringe legen for sambo i morgen så han får den full-sjekken han absolutt skal ha, ringe fysioterapeut for å høre om det blir noe ordning der.

Også sjekke med sambo's søster hvordan det blir med overnatting i forbindelse med lillebror's barnedåp om noen uker. Tror jeg også skal ringe til mamma for å høre hvordan det går der. Lenge siden jeg har snakket med henne nå så håper hun ikke har funnet på noe tull... :sjenert:

I kveld så har det ramlet mange tanker inn i hodet mitt om hva jeg burde skrive om osv. men det er SÅ vanskelig å få det ned på papiret.... :sur: Det å starte er alltid det værste, når jeg først har kommet i gang så skriver jeg vanligvis så blekket spruter... (Ikke bokstavlig talt altså siden jeg bruker pc)... Men altså, må komme igang først... :roll:

Ellers så synes jeg at jeg fikk til noen flotte sketsjer til novellen venninna mi har skrevet. Men alt kommer vel ann på hva hun synes om de selv da...

I dag fikk valpen øye på sitt første "lys". Det var litt av et syn det, han sprang etter og skulle ta det hele tiden. :ler:

Og den minste katta så en nattsvermer utenfor vinduet i kveld og skjønte ikke hvorfor hun ikke greride å fange den... :roll:

Hva skal man finne på nå da mon tro? Er ikke trøtt engang!

Sørfe sørfe!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Splitter Pine

seroxata: Takk for liten hilsen i dagboka mi.

Nå ser jeg at det nesten er gått en mnd siden jeg var her inne for å oppdatere og da er det sannelig på tide. Det har ikke skjedd så mye den siste tiden men man har da sannelig fått kjørt seg litt.

Har hjulpet en tante med å flytte og ennå gjenstår vasking. Angrer litt på at jeg tilbød meg med og hjelpe til med det, men så blir det jo kanskje flytting på oss også og da er det jo greit at hun kan hjelpe oss også.

Ellers så vet jeg ikke helt. Hjelper min søster mye med å finne et eget sted, er ikke så lett det skal jeg. Husker det ennå fra da vi selv lette etter et nytt sted og bo.

Ellers så har vi jo kommet lengre i oppussingen av gjesterommet vårt. Går litt tregt med oss da :sjenert:

Har fått flyttet den pulten jeg skrev om tidligere også, var redd den skulle knekke på midten oppe når vi løftet den altså for der var det bare festet med en TYNN plate. Merket ikke så mye av det når den øverste delen sto oppå pulten da men...

Det var godt å endelig få flyttet om på burene og senga på soverommet så jeg endelig fikk tilgang til skapet mitt orntlig. Er litt avhengig av klær så da er det jo fint å kunne komme til skikkelig.

Orker ikke skrive så mye denne gangen, har noen småsmerter nede i venstre side av magen. Må sjekkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...