Gå til innhold

Forelskelse og "honeymoon phase"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynte å rote med og date en dame jeg kjente littegrann igjennom noen bekjente. Vi holdt på noen måneder, pratet en god del hver dag, møttes for sex osv. Etterhvert så begynte jeg å utvikle følelser og da ble det til at jeg sendte klemmer, kyss og lignende. Når hun da skjønte at jeg begynte å bli forelsket så sa hun at hun ikke var klar for noe nå og at hun var redd for å bli såret, så da sa jeg at det var best vi gikk hver vår vei. 

Etter noen måneder tok hun plutselig kontakt og ville vi skulle treffes, så det gjorde vi og vi begynte å date igjen. Etter en måneds tid så sier hun at hun ønsker vi skal bli kjærester, noe jeg sa ja til. Det som skjedde videre bare noen uker etter vi ble sammen var at hun brått tok mindre og mindre på meg mens vi var ute, ikke møttes vi særlig ofte, virket som hun kun ville ha sex når hun var kåt og ville. Og hun ble mer lat og kranglete. Men hun holdt frekvensen på å sende meldinger like høy. hun ble også needy og masete om jeg ikke svarte iløpet av noen timer. Jeg slo opp etter en måned sammen, med begrunnelsen at hun var needy og at jeg ikke følte at det var så mye følelser i forholdet. Hun kjempet for at vi skulle fortsette, men naturlig nok så gadd jeg ikke det. 

Så jeg vet ikke helt jeg. Føler meg snytt og akkurat som jeg var en bil som bare ble parkert, klar ved behov. Jeg føler meg egentlig litt brukt og at hun aldri klarte eller ville møte meg i en forelskelse som aksellererte fremover sammen. Har jeg hatt for høye forventninger? Skulle jeg gitt det mer tid? Ble jeg "brukt"? kan hun ha vært forelsket? Kunne jeg gjort noe annerledes? Jeg er også forundra over at hun sa hun syntes ting mellom oss var "tipp topp" mtp at hun har vært i et par lengre forhold tidligere, så lurer jeg veldig på hvordan de startet og fortonet seg. Vi er begge nærmere 30 år.

Anonymkode: 53229...adf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare glem dette dramaet. 

Anonymkode: 422c9...a96

• Liker 1
Skrevet

Min tolkning er at hun ikke var forelsket i deg. Det er nok mulig at hun ville ha deg tilbake fordi hun likte følelsen og bekreftelsen det ga henne at du var forelsket i henne. 

Anonymkode: f2185...d39

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Min tolkning er at hun ikke var forelsket i deg. Det er nok mulig at hun ville ha deg tilbake fordi hun likte følelsen og bekreftelsen det ga henne at du var forelsket i henne. 

Takk for svar. Jeg har tenkt det samme. Bare så rart at hun gråt og kjempet for at jeg ikke skulle forlate henne🤷‍♂️

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det som skjedde videre bare noen uker etter vi ble sammen var at hun brått tok mindre og mindre på meg mens vi var ute, ikke møttes vi særlig ofte, virket som hun kun ville ha sex når hun var kåt og ville.

Eh....ja? Skulle hun ha sex når hun IKKE var kåt og ikke ville, mener du? Man har jo helst bare sex når man er i humør og har lyst til det. Hva mente du at hun skulle gjøre?

Anonymkode: aa69b...36c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eh....ja? Skulle hun ha sex når hun IKKE var kåt og ikke ville, mener du? Man har jo helst bare sex når man er i humør og har lyst til det. Hva mente du at hun skulle gjøre?

Anonymkode: aa69b...36c

Vi hadde sex kanskje 4 ganger den måneden vi var sammen... Lol

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Jeg har tenkt det samme. Bare så rart at hun gråt og kjempet for at jeg ikke skulle forlate henne🤷‍♂️

Det kan gjørr vondt å bli avvist selv om man ikke er forelsket. Stoltheten og egoet blir såret og det er ingen spøk for mange, og det kan få én til å føle på et behov for å kjempe. Men vet ikke hva man kjemper for, men man vet at man ikke ønsker å tape. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...