Gå til innhold

sex med lærer

Fremhevede innlegg

Skrevet

i ferien traff jeg en av lærerene mine og vi er jo begge myndige.

så det ente med at vi hadde sex

er det egentlig galt.?

noen andre som har gjort det med læreren

( hun er 35 og jeg 22 )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere begge er single så skulle vel alt være greit, voksne folk må da få lov til å ha seg så mye de vil.

Helsepersonell har ikke lov til å pule rundt på klientellet sitt, men jeg tror ikke tilsvarende regler gjelder for folk som underviser, og jeg synes vel heller ikke det burde gjøre det, heller.

Skrevet

ananas, er det greit hvis han får bestått fag og bra karakterer bare fordi han er flink med sjarmen, doggystyle og slikking?

hvis du hadde vært medelev ananas, og du hadde mistanke til at venninna di sugde seg til en A karakter, og du fikk en E fordi du nekta og dele fitte, hadde det vært like greit da?

Skrevet

Samma for meg hva slags karakter naboen får, bare jeg får som fortjent. Får hun en karakter bedre, så gjør det meg ingenting. Dessuten har jeg såpass tiltro at ikke det vil influere.

Gjest Gjest_snuppa_*
Skrevet

Nei, det er IKKE greit at en lærer har sex med en elev. Det er uetisk. Kommer det ut, vil lærern ha t stygt rykte på seg for alltid. Jeg må si jeg blir sjokkert over at hun, en voksen kvinne ikke tenker lengere?

Det er rett og slett MEGET uprofesjonelt.

Gjest Embla s
Skrevet

Enig med Gjest over. Uhyre uprofesjonelt og uetisk. Når lærere som har med voksne elever å gjøre begynner å betrakte elevene som mulige seksualpartnere, har de tråkket over en grense.

Dere er jo på ingen måte likemenn, så jeg betrakter dette som utnyttelse av stilling, posisjon og tillit.

Skrevet (endret)

Hm.

Jo det er dumt hvis det skal være mulig å pule seg til en bedre karakter.

Utover det så står jeg fast på standpunktet om at voksne folk må få gjøre det de har lyst til, uten å bli fordømt av meg i alle fall.

Jeg har undervist på universitetet og hvis jeg hadde gjort det igjen, og funnet tonen med ei mye yngre jente, så hadde jeg ikke sett noe moralsk dilemma i å forfølge felles interesser med henne.

Hvis man lover gull og grønne skoger og bare prater piss og får seg noe på den måten, er det uansett tvilsomt moralsk sett, uavhengig av konteksten man møtes i, mener jeg.

Endret av Ananas
Skrevet

Det vil alltid være problematisk å ha et forhold til en elev. En elev og en lærer stiller ikke likt i et slikt forhold. Men noen absolutte regler er vel vanskelig å ha.

Skrevet
Jeg har undervist på universitetet og hvis jeg hadde gjort det igjen, og funnet tonen med ei mye yngre jente, så hadde jeg ikke sett noe moralsk dilemma i å forfølge felles interesser med henne.

Det synes jeg er umoralsk. Og forhåpentligvis er det sånn også på universitetet at du setter stillingen din i fare, om du inntar sånne stillinger med studentene dine.

Gjest Forelska i læreren
Skrevet

En kompis hadde sex med lærerinna i sommerferien etter at han sluttet i 9.klasse. Han var 16 år og en dag og hun 29 for fjerde gang....

Skrevet

Hei! Hun beveger seg helt klart på grensen av det som er tillatt iflg. norsk lov.

Sitat fra lovdata:

Straffelovens § 193: Den som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved misbruk av stilling, avhengighetsforhold eller tillitsforhold, straffes med fengsel inntil 5 år.

På samme måte straffes den som skaffer seg eller en annen seksuell omgang ved å utnytte noens psykiske lidelse eller psykiske utviklingshemming.

Endret ved lover 4 juli 1927 nr. 9, 15 feb 1963 nr. 2, 11 aug 2000 nr.

Skrevet

Tja... jeg ser ikke helt det galet i dette tilfellet.

Skrevet

Jeg ser noe galt. Det må vel finnes regler for slikt?

Angående professorer på universitetet.. Jeg vet om en ble innstendig oppfordret til å slutte som professor pga omgang med en student (han ble forøvrig uglesett av hele fakultetet etter at affæren ble offentlig). Det er veldig uetisk.

Skrevet

ser ikke noe galt i det jeg, hadde gjort et samme selv

Skrevet

tja er begge voksne er det iverfall ikke noe galt og er det frivilig fra begge partner er det jo heller ikke galt

Skrevet
tja er begge voksne er det iverfall ikke noe galt og er det frivilig fra begge partner er det jo heller ikke galt

Du ser ikke noen problemer i at noen som har forhold til en elev skal gi karakterer til samme person..? Og hva hvis de skulle ha et stygt brudd, tror du læreren fortsatt ville være helt objektiv? Det tror ikke jeg.

Skrevet

vel du har kanskje rett i det.Men da kan jo bare studenten\elven fortelle skolen om forholdet så er det slutt på den læreren

Skrevet

siden jeg er en kynisk jævel, hadde jeg ikke hatt noen betenkligheter med å ligge meg til en bedre karakter, men kunne sikkert hatt sex med en lærer uten å få bedre karakter også, hvis hu var fin nok

Gjest Dum Perignon
Skrevet

I løpet av min karriere som praktiserende heterofil har jeg hadd romantisk samkvem med blant annet to lærere, en advokat og ei som i dag er stortingsrepresentant. Riktignok bare én av gangen. Vi var alle myndige, og alt skjedde frivillig og i tildels god stemning.

Gjest Den undrende
Skrevet

Når det er to voksne og i noenlunde lik alder (18 og 48 går ikke), så kan jeg forstå at noen blir forelsket eller finner hverandre tiltrekkende. Jeg har en venninne (32) som ble veldig tiltrekt av sin lærer (39), og de hadde sex etter et treff ute på byen. Helt forståelig synes jeg det var, med så mange felles interesser og lik livssituasjon.

Men likvel er lærer - student et svært problematisk forhold på grunn av to ulike årsaker: a) utnyttelse av makt, stilling, posisjon

b) inhabilitet

Jeg sier at ikke at læreren alltid misbruker sin posisjon, men det er fakta at en ikke er jevnbyrdes (selv om det ikke alltid behøver å være langt ifra). Inhabiliteten vil alltid være tilstede.

Aldri synes jeg en lærer bør ha seksuell omgang med noen under tjue (lærer er jo min. 23 år) og når en er ung er man ekstra dum og påvirkelig (selvfølgelig mente vi ikke det da). De som ligger med elever bør helt klart straffeforfølges, og til tidligere nevnte innlegg om å ligge med 16-årig elev er faen meg bare :frustrert::sinna::kjempesinna:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...