Gå til innhold

P-piller/mens

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har nå hatt mensen i ca 25 dager. Begynte ca 1 uke før normal, men har ennå ikke stoppet. Har snakket med legekontoret og legen hadde ikke tid før slutten av neste uke. Han sa det sikkert mellomblødninger da jeg har gått på dette merket vinella i ca 5mnd. 

Jeg begynner å bli sliten og lei dette nå, så spørsmålet mitt er: skal jeg fortsette med tablettene eller stoppe? Vil det bli mer normalt om jeg stopper? 
har som sagt kontaktet legen, men han er en gammel mann som ikke helt så på dette som noe som hastet. Fikk time neste fredag! Jeg er i tillegg plaget med menssmerter og dårlig humør da jeg har mens. Huff.. slitsomt! 

Anonymkode: 8c752...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok kuttet ut p-pillen. Dersom du virkelig ønsker å bruke prevensjon, eller er i et fast forhold så ville jeg hørt om å få byttet til ornibel p-ring. Brukt den selv, og er veldig fornøyd. Den er også en «snill» type prevensjon😊

Anonymkode: 9861d...6e8

Skrevet

Jeg ville byttet lege for å være helt ærlig, han høres ut som en sånn type som ikke anser "kvinneproblemer" som reelle helseproblemer.
Ta den timen på fredag og bytt lege så snart du kan etterpå.

Skrevet
Minya skrev (2 minutter siden):

Jeg ville byttet lege for å være helt ærlig, han høres ut som en sånn type som ikke anser "kvinneproblemer" som reelle helseproblemer.
Ta den timen på fredag og bytt lege så snart du kan etterpå.

Nei, det gjør han ikke. Skal bytte, men eneste som er ledig her er enda eldre og samme type. 😤

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde nok kuttet ut p-pillen. Dersom du virkelig ønsker å bruke prevensjon, eller er i et fast forhold så ville jeg hørt om å få byttet til ornibel p-ring. Brukt den selv, og er veldig fornøyd. Den er også en «snill» type prevensjon😊

Anonymkode: 9861d...6e8

Takk for råd! Valgte p-piller for å få kontroll på menstruasjonen, men det har bare blitt verre! 

Skrevet

På p-piller har man ikke menstruasjon. Hele poenget er at de hindrer deg i å ha en syklus som fører til eggløsning og menstruasjon. Du har man mellomblødninger eller bortfallsblødning. Høres ut som at du har bivirkninger fra hormonene i p-pillene (som er der for å undertrykke din egen hormonproduksjon og overstyre syklusen din).

Blødninger er en vanlig bivirkning av p-piller. 

Anonymkode: 0f592...97e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På p-piller har man ikke menstruasjon. Hele poenget er at de hindrer deg i å ha en syklus som fører til eggløsning og menstruasjon. Du har man mellomblødninger eller bortfallsblødning. Høres ut som at du har bivirkninger fra hormonene i p-pillene (som er der for å undertrykke din egen hormonproduksjon og overstyre syklusen din).

Blødninger er en vanlig bivirkning av p-piller. 

Anonymkode: 0f592...97e

Så da vil det blir bedre om jeg stopper med de til jeg kommer meg til legen, tror du? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...