Gå til innhold

Prevensjonstyranniet

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mange tiår har vi kvinner tatt ansvar og puttet i oss hormoner for å unngå graviditet. Det til tross for risikoen for bivirkninger, i enkelte tilfeller ganske inngripende og alvorlige bivirkninger.

I mitt tilfelle opplevde jeg at bruk av hormonspiral (som anses som den «mildeste»  formen for hormonprevensjon) førte til store humørsvingninger og en ikke-eksisterende sexlyst. Det tok tid før jeg skjønte sammenhengen, men da jeg fjernet spiralen opplevde jeg det nærmest som om jeg ble et menneske igjen. Mannen min så og opplevde også forskjellen, og heldigvis - etter noen år med kondombruk - foreslo han selv at han skulle sterilisere seg. Elsker den mannen ass.

Det jeg lurer på er ondet er mange her som har samme opplevelsen som meg? 

(Sorry min tabloide tittel. Skjønner at hormonprevensjon slettes ikke er negativt for alle.)

Anonymkode: 4710f...12b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble alvorlig deprimert og fikk angst da jeg hadde p-stav. Jeg skjønte fort at det var p-staven sin skyld, så fikk den raskt fjernet. Nå bruker jeg p-plaster og opplever ingen bivirkninger.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I mange tiår har vi kvinner tatt ansvar og puttet i oss hormoner for å unngå graviditet. Det til tross for risikoen for bivirkninger, i enkelte tilfeller ganske inngripende og alvorlige bivirkninger.

I mitt tilfelle opplevde jeg at bruk av hormonspiral (som anses som den «mildeste»  formen for hormonprevensjon) førte til store humørsvingninger og en ikke-eksisterende sexlyst. Det tok tid før jeg skjønte sammenhengen, men da jeg fjernet spiralen opplevde jeg det nærmest som om jeg ble et menneske igjen. Mannen min så og opplevde også forskjellen, og heldigvis - etter noen år med kondombruk - foreslo han selv at han skulle sterilisere seg. Elsker den mannen ass.

Det jeg lurer på er ondet er mange her som har samme opplevelsen som meg? 

(Sorry min tabloide tittel. Skjønner at hormonprevensjon slettes ikke er negativt for alle.)

Anonymkode: 4710f...12b

Hvorfor tok det så mange år før han gadd å kastrere seg? Hvorfor bruke kondom når han heller kunne kastrert seg? Hvor gamle er dere? 

jeg skjønner ikke hvorfor menn ikke kan tre på seg kondom. Man merker ingen forskjell. Men de krever at vi skal dytte i oss masse gift som gjør oss vanskeligere å ha med å gjøre. Hvorfor kan dere ikke bare droppe disse mennene som ikke er glade nok i dere til å vise hensyn og bruke kondom heller enn kjemisk? 

Anonymkode: 874d7...aa8

Skrevet

Tyranni er det riktige ordet ja!

Jeg begynte tidlig på p-piller og det tok 15 år før jeg skjønte hvor dritt kroppen min blir av de. Sluttet med hormonprevensjon for få år siden, primært fordi jeg hadde mye kviser og/eller mellomblødninger, uansett hva slags type jeg brukte, jeg har prøvd de fleste på det norske markedet.. 

Nå har jeg fått påvist endometriose og måtte begynne med hormonhelvetet igjen, nærmere bestemt p-stav 😭😭 Ble veldig deprimert den første tiden, lå bare og gråt helt uten grunn. Har lange perioder med mellomblødninger. Ifølge samboer har jeg pms hele tiden. Fått tilbake kviser. NULL sexlyst! Vi har hatt sex EN gang på et halvår.

Savner kroppen min de få årene jeg var uten hormonprevensjon. Mest med tanke på humøret og sexlyst. Savner å være ordentlig opphisset sammen med kjæresten, savner at jeg ble mer følsom og våt, og at sexen var mye deiligere.

🥺🥺

Har noen erfaring med endometriose, hva som funker best av behandling/prevensjon? Er hormonspiral bedre enn p-stav? Med endometriose må jeg dessverre ha den spiralen med mest hormoner, husker ikke hva den heter..🙄

Anonymkode: 92aeb...f29

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tok det så mange år før han gadd å kastrere seg? Hvorfor bruke kondom når han heller kunne kastrert seg?

Kastrere = Fjerning av testiklene. Stopper produksjon av testosteron, mister ereksjon osv.

Sterilisere= Kutte sædlederne. Fjerner sædcellene. Nix mer baby.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...