Gå til innhold

Hva slags nummer ringer smittetelefonen fra?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Jeg tar vanligvis ikke anrop fra ukjente nummer, da det nesten alltid er salg. Det er jo litt synd hvis det er smittesporing. 

Vet dere hva slags nummer de ringer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ringer fra ulike nummer. I denne perioden svarer man ukjente anrop og heller avslår telefonselgere. Å unngå å ta telefonen i denne perioden forsinker arbeidet til smittesporingsteamet og worst-case så går du rundt å smitter folk fordi du ikke svarer telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (Akkurat nå):

De ringer fra ulike nummer. I denne perioden svarer man ukjente anrop og heller avslår telefonselgere. Å unngå å ta telefonen i denne perioden forsinker arbeidet til smittesporingsteamet og worst-case så går du rundt å smitter folk fordi du ikke svarer telefonen. 

Enig her selgere går an å si nei takk til på en høfflig måte for jeg ser for meg at det må være Norges største dritt jobb. Ære være for at de klarer det👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

ATLAS6 skrev (1 minutt siden):

De ringer fra ulike nummer. I denne perioden svarer man ukjente anrop og heller avslår telefonselgere. Å unngå å ta telefonen i denne perioden forsinker arbeidet til smittesporingsteamet og worst-case så går du rundt å smitter folk fordi du ikke svarer telefonen. 

På de siste 24 timer har jeg 9 anrop fra svindlere. De ringer hvereneste dag, med bare forskjellige nr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anita. skrev (2 minutter siden):

 

På de siste 24 timer har jeg 9 anrop fra svindlere. De ringer hvereneste dag, med bare forskjellige nr.

Man svarer fortsatt telefonen nå. Hvis du er så plaget er det på tide å bytte telefonnummer. Å ikke svare telefonen stopper ikke svindlere å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man svarer ikke ukjente om man har telefonangst. 

Det burde ikke være veldig vanskelig å sette opp et system som sender sms til alle med beskjed om at de blir ringt opp av smittesporere innen en time/i løpet av dagen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke oppringt, men heldigvis var det noen andre som fekk telefon som tok kontakt.. Jeg trippelsjekket anropsloggen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får de forresten tak i alle som de vil ha tak i, da flere kan ha nummer som er reservert mot nummeroopplysning? 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nr som er reservert mot nummeropplysning, men det er registrert i kommunen. Og hos fastlegen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (2 timer siden):

De ringer fra ulike nummer. I denne perioden svarer man ukjente anrop og heller avslår telefonselgere. Å unngå å ta telefonen i denne perioden forsinker arbeidet til smittesporingsteamet og worst-case så går du rundt å smitter folk fordi du ikke svarer telefonen. 

Jeg tar ALDRI telefonen fra ukjente numre. Heller ikke i denne perioden. Sjekker med en gang hvem som har ringt, og tviler på at jeg starter et masseutbrudd de sekundene det tar. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ringt meg fra kommunialt  nummer, men usikker om de ringte fra det hver gang. De ringte flere ganger , da jeg satt i karantene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (3 timer siden):

De ringer fra ulike nummer. I denne perioden svarer man ukjente anrop og heller avslår telefonselgere. Å unngå å ta telefonen i denne perioden forsinker arbeidet til smittesporingsteamet og worst-case så går du rundt å smitter folk fordi du ikke svarer telefonen. 

Man kan da sende tekstmelding om dette og be om at man ringer opp igjen ved behov. Det er så mye scam telefoner osv. i disse dager, og tar man telefonen feil en gang kan det være gjort (da registreres nr. ditt som aktivt og i bruk og man får flere slike tulletelefoner). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uatskillelig skrev (11 minutter siden):

Nei. Jeg tar ikke telefonen om jeg ikke vet hvem som ringer. Jeg har hemmelig nummer av sikkerhetsmessige årsaker. Telefonnummeret er heller ikke til å spore noe sted. Det er bare nærmeste familie, venner, behandlere, samt arbeidsgivere som har nummeret, så smittesporingen får vel ikke tak i meg heller. Jeg lurer også på hvordan sånne som oss får beskjed?

 

Telefonnummeret ditt er nok lagret i kjernejournalen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (2 minutter siden):

Telefonnummeret ditt er nok lagret i kjernejournalen din. 

Men hvilket nummer ringer de fra? Alle numre jeg ikke har lagret går rett til mobilsvar.

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min jobber med smittesporing i Oslo, og de ringer fra vanlig mobilnr. Dersom personen ikke svarer så sender de melding å presenterer seg, og eventuelt ringer tilbake senere dersom personen ikke ringer opp igjen :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (1 minutt siden):

Men hvilket nummer ringer de fra? Alle numre jeg ikke har lagret går rett til mobilsvar.

 

Hvis du har satt på en slik sperre, så hjelper det jo ingenting hvilket nummer de ringer fra. Nummeret er nok registrert på kommunen, men det kan være fasttelefonnummer og mobilnummer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...