Gå til innhold

Leamus i 2 uker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt leamus i høyre øyelokk i 2 uker i strekk. Kanskje pause på noen få minutter om dagen. Sykt irriterende. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det?

Anonymkode: e1b1d...5fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være mange årsaker, best å spørre en lege. Det du kan forsøke er å putte i deg mer vitaminer da mangel på bl annet kalsium kan føre til leamus, mangel på søvn og for mye skjermtitting. Hvis du har andre symptomer også, er det lurest å spørre en lege. 

Skrevet

Jeg hadde leamus i nesten et helt år. Nå er det mer sjelden. Fikk da leamus  forskjellige steder i ansiktet, i fingrene, leggen, rumpa, overalt... de vet jo ikke grunnen annen enn at det er ufarlig. Søvnmangel kan være en grunn, noe jeg sleit veldig med. Akkurat i øyeblikket det skjer føler jeg det noen ganger kan hjelpe å stramme/bruke muskelen det skjer i aktivt. 

Anonymkode: 69b5a...376

Skrevet

Dra til legen og sjekk at du ikke har mangel på noe i kroppen! Leamus kan komme ved mangel på mineraler.

Anonymkode: 175c2...6db

Skrevet

Har hatt det samme. Det er ikke farlig i det hele tatt

Anonymkode: dfcd0...148

Skrevet

Har du nettopp startet på antidepressiva? Det kan være en bivirkning. Har du anstrengte nakke/hals/ansikts muskler kan det være en grunn. Det er ikke farlig. Noen med angst får også leamus pga. overanstrengte muskler. 

Anonymkode: 651c6...d38

Skrevet

Jeg har også hatt det siden før jul. Spurte lege da jeg hadde time for noe annet, han sa det ikke var så mye å gjøre med, og st de sjeldent finner noe årsak på prøver osv. Men du kan jo prøve å ta magnesium da, det skader jo ikke. Jeg gjør det, men har lesmus likevel..

Anonymkode: 016b4...3d7

Skrevet

Jeg har hatt leamus siden oktober 2018. Nevner det hver gang jeg er hos legen, men ingen ser ut til å finne det interessant, så da antar jeg at det bare er slikt man må leve med. 

Alt blir en vane etterhvert.

Anonymkode: a5437...980

Skrevet

Jeg og har hatt det siden jul...så rart, nesten så jeg lurer på om det er jeg somt startet tråden.. 😄 

Anonymkode: 9776f...a40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...